Během prvního tréninku v Austinu některé z týmů testovaly nové pneumatiky pro příští rok a proto jsou výsledky v tomto směru zkreslené. Nejrychlejší čas zajel Max Verstappen, Mercedesy bychom mezi špičkou hledali tentokrát marně.
První trénink v americkém Austinu přivítalo slunečné počasí. Nejdříve se na trať vydaly oba Mercedesy, které na svých vozech porovnávaly různé aerodynamické konfigurace. Společně s Bottasem a Hamiltonem kroužilo i Ferrari. Jezdci si stěžovali na velké množství hrbolů, jimiž je americká trať poseta.
Provoz byl od prvních minut významný. Důvod? Pro úvodní trénink přivezlo Pirelli pneumatiky připravené na příští sezonu. Všichni se proto snažili nasbírat maximum dat. Problémy technického rázu měl po pár minutách Leclerc. Monačan si svému inženýrovi stěžoval na nedostatečný výkon své pohonné jednotky. Držitelem nejrychlejšího času byl průběžně Magnussen (1:38,350). Romain Grosjean však vylepšil čas svého týmového kolegy téměř o vteřinu. Na čele tak byl tandem týmu Haas.
To netrvalo dlouho. Po čtvrthodině si první pozici rezervoval Albon s Red Bullem. Dodejme, že někteří piloti jezdili s letošními pneumatikami, jiní s těmi pro příští rok. Také proto nelze brát dosahované časy příliš směrodatně.
Další kilometry ve voze Formule 1 absolvoval Latifi. Kanaďan dostal opět příležitost ve Williamsu. Tentokrát na úkor Russella. Problémy s technikou potkaly Sainze. Jeho Mclaren byl rozebrán v garáži. Velmi pilně si naopak dále počínal Haas. Ten kromě testování nových pneumatik zkoušel také přepracované přední křídlo.
V průběhu tréninku se na čelo dostali Verstappen s Vettelem. Těsně za nimi následoval Stroll. Latifimu pro změnu stávkoval vůz. Pravděpodobně převodovka. Vedoucí čas vylepšil Albon, Sainz se mezitím dopustil hodin. 45 minut před koncem neměl na svém kontě měřený čas pouze jediný pilot. Charles Leclerc, kterého postihly problémy s monopostem už v úvodu tréninku, přičemž mechanici na jeho voze stále tvrdě pracovali. Efekt se dostavil po chvíli, to se Leclerc konečně dostal na trať. Jeho potíž měla nakonec údajně spočívat v plynovém pedálu.
Vettel v té době zajel nejrychlejší čas. Velmi dobře se ukazovali pátý Kvyat a sedmý Gasly. Ve spodní části výsledkové listiny se nacházely obě Alfy. Nevýrazně si počínal Renault. Na zajíždění rychlých časů se nesoustředil Mercedes. Piloti německé stáje byli na rozhraní první a druhé desítky. Jejich cíl spočíval v testování nových pneumatik. Nejrychlejší čas měl 30 minut před koncem prvního volného tréninku hodnotu 1:34,226.
Na páté místo se dokázal prodrat Ricciardo, Saiinz dostal Mclaren do první desítky, alespoň průběžně. Nejrychlekší kolo zajel chvíli před koncem Verstappen. V závěru tréninku se mezi nejlepších 10 dostaly také oba Haasy. Nic výraznějšího už se nestalo. Týmy se soustředily spíše na jízdy s větším množstvím paliva.
Druhý trénink nás čeká ve 21:00.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.