Během prvního tréninku v Austinu některé z týmů testovaly nové pneumatiky pro příští rok a proto jsou výsledky v tomto směru zkreslené. Nejrychlejší čas zajel Max Verstappen, Mercedesy bychom mezi špičkou hledali tentokrát marně.
První trénink v americkém Austinu přivítalo slunečné počasí. Nejdříve se na trať vydaly oba Mercedesy, které na svých vozech porovnávaly různé aerodynamické konfigurace. Společně s Bottasem a Hamiltonem kroužilo i Ferrari. Jezdci si stěžovali na velké množství hrbolů, jimiž je americká trať poseta.
Provoz byl od prvních minut významný. Důvod? Pro úvodní trénink přivezlo Pirelli pneumatiky připravené na příští sezonu. Všichni se proto snažili nasbírat maximum dat. Problémy technického rázu měl po pár minutách Leclerc. Monačan si svému inženýrovi stěžoval na nedostatečný výkon své pohonné jednotky. Držitelem nejrychlejšího času byl průběžně Magnussen (1:38,350). Romain Grosjean však vylepšil čas svého týmového kolegy téměř o vteřinu. Na čele tak byl tandem týmu Haas.
To netrvalo dlouho. Po čtvrthodině si první pozici rezervoval Albon s Red Bullem. Dodejme, že někteří piloti jezdili s letošními pneumatikami, jiní s těmi pro příští rok. Také proto nelze brát dosahované časy příliš směrodatně.
Další kilometry ve voze Formule 1 absolvoval Latifi. Kanaďan dostal opět příležitost ve Williamsu. Tentokrát na úkor Russella. Problémy s technikou potkaly Sainze. Jeho Mclaren byl rozebrán v garáži. Velmi pilně si naopak dále počínal Haas. Ten kromě testování nových pneumatik zkoušel také přepracované přední křídlo.
V průběhu tréninku se na čelo dostali Verstappen s Vettelem. Těsně za nimi následoval Stroll. Latifimu pro změnu stávkoval vůz. Pravděpodobně převodovka. Vedoucí čas vylepšil Albon, Sainz se mezitím dopustil hodin. 45 minut před koncem neměl na svém kontě měřený čas pouze jediný pilot. Charles Leclerc, kterého postihly problémy s monopostem už v úvodu tréninku, přičemž mechanici na jeho voze stále tvrdě pracovali. Efekt se dostavil po chvíli, to se Leclerc konečně dostal na trať. Jeho potíž měla nakonec údajně spočívat v plynovém pedálu.
Vettel v té době zajel nejrychlejší čas. Velmi dobře se ukazovali pátý Kvyat a sedmý Gasly. Ve spodní části výsledkové listiny se nacházely obě Alfy. Nevýrazně si počínal Renault. Na zajíždění rychlých časů se nesoustředil Mercedes. Piloti německé stáje byli na rozhraní první a druhé desítky. Jejich cíl spočíval v testování nových pneumatik. Nejrychlejší čas měl 30 minut před koncem prvního volného tréninku hodnotu 1:34,226.
Na páté místo se dokázal prodrat Ricciardo, Saiinz dostal Mclaren do první desítky, alespoň průběžně. Nejrychlekší kolo zajel chvíli před koncem Verstappen. V závěru tréninku se mezi nejlepších 10 dostaly také oba Haasy. Nic výraznějšího už se nestalo. Týmy se soustředily spíše na jízdy s větším množstvím paliva.
Druhý trénink nás čeká ve 21:00.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.