Během prvního tréninku v Austinu některé z týmů testovaly nové pneumatiky pro příští rok a proto jsou výsledky v tomto směru zkreslené. Nejrychlejší čas zajel Max Verstappen, Mercedesy bychom mezi špičkou hledali tentokrát marně.
První trénink v americkém Austinu přivítalo slunečné počasí. Nejdříve se na trať vydaly oba Mercedesy, které na svých vozech porovnávaly různé aerodynamické konfigurace. Společně s Bottasem a Hamiltonem kroužilo i Ferrari. Jezdci si stěžovali na velké množství hrbolů, jimiž je americká trať poseta.
Provoz byl od prvních minut významný. Důvod? Pro úvodní trénink přivezlo Pirelli pneumatiky připravené na příští sezonu. Všichni se proto snažili nasbírat maximum dat. Problémy technického rázu měl po pár minutách Leclerc. Monačan si svému inženýrovi stěžoval na nedostatečný výkon své pohonné jednotky. Držitelem nejrychlejšího času byl průběžně Magnussen (1:38,350). Romain Grosjean však vylepšil čas svého týmového kolegy téměř o vteřinu. Na čele tak byl tandem týmu Haas.
To netrvalo dlouho. Po čtvrthodině si první pozici rezervoval Albon s Red Bullem. Dodejme, že někteří piloti jezdili s letošními pneumatikami, jiní s těmi pro příští rok. Také proto nelze brát dosahované časy příliš směrodatně.
Další kilometry ve voze Formule 1 absolvoval Latifi. Kanaďan dostal opět příležitost ve Williamsu. Tentokrát na úkor Russella. Problémy s technikou potkaly Sainze. Jeho Mclaren byl rozebrán v garáži. Velmi pilně si naopak dále počínal Haas. Ten kromě testování nových pneumatik zkoušel také přepracované přední křídlo.
V průběhu tréninku se na čelo dostali Verstappen s Vettelem. Těsně za nimi následoval Stroll. Latifimu pro změnu stávkoval vůz. Pravděpodobně převodovka. Vedoucí čas vylepšil Albon, Sainz se mezitím dopustil hodin. 45 minut před koncem neměl na svém kontě měřený čas pouze jediný pilot. Charles Leclerc, kterého postihly problémy s monopostem už v úvodu tréninku, přičemž mechanici na jeho voze stále tvrdě pracovali. Efekt se dostavil po chvíli, to se Leclerc konečně dostal na trať. Jeho potíž měla nakonec údajně spočívat v plynovém pedálu.
Vettel v té době zajel nejrychlejší čas. Velmi dobře se ukazovali pátý Kvyat a sedmý Gasly. Ve spodní části výsledkové listiny se nacházely obě Alfy. Nevýrazně si počínal Renault. Na zajíždění rychlých časů se nesoustředil Mercedes. Piloti německé stáje byli na rozhraní první a druhé desítky. Jejich cíl spočíval v testování nových pneumatik. Nejrychlejší čas měl 30 minut před koncem prvního volného tréninku hodnotu 1:34,226.
Na páté místo se dokázal prodrat Ricciardo, Saiinz dostal Mclaren do první desítky, alespoň průběžně. Nejrychlekší kolo zajel chvíli před koncem Verstappen. V závěru tréninku se mezi nejlepších 10 dostaly také oba Haasy. Nic výraznějšího už se nestalo. Týmy se soustředily spíše na jízdy s větším množstvím paliva.
Druhý trénink nás čeká ve 21:00.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.