Během prvního tréninku v Austinu některé z týmů testovaly nové pneumatiky pro příští rok a proto jsou výsledky v tomto směru zkreslené. Nejrychlejší čas zajel Max Verstappen, Mercedesy bychom mezi špičkou hledali tentokrát marně.
První trénink v americkém Austinu přivítalo slunečné počasí. Nejdříve se na trať vydaly oba Mercedesy, které na svých vozech porovnávaly různé aerodynamické konfigurace. Společně s Bottasem a Hamiltonem kroužilo i Ferrari. Jezdci si stěžovali na velké množství hrbolů, jimiž je americká trať poseta.
Provoz byl od prvních minut významný. Důvod? Pro úvodní trénink přivezlo Pirelli pneumatiky připravené na příští sezonu. Všichni se proto snažili nasbírat maximum dat. Problémy technického rázu měl po pár minutách Leclerc. Monačan si svému inženýrovi stěžoval na nedostatečný výkon své pohonné jednotky. Držitelem nejrychlejšího času byl průběžně Magnussen (1:38,350). Romain Grosjean však vylepšil čas svého týmového kolegy téměř o vteřinu. Na čele tak byl tandem týmu Haas.
To netrvalo dlouho. Po čtvrthodině si první pozici rezervoval Albon s Red Bullem. Dodejme, že někteří piloti jezdili s letošními pneumatikami, jiní s těmi pro příští rok. Také proto nelze brát dosahované časy příliš směrodatně.
Další kilometry ve voze Formule 1 absolvoval Latifi. Kanaďan dostal opět příležitost ve Williamsu. Tentokrát na úkor Russella. Problémy s technikou potkaly Sainze. Jeho Mclaren byl rozebrán v garáži. Velmi pilně si naopak dále počínal Haas. Ten kromě testování nových pneumatik zkoušel také přepracované přední křídlo.
V průběhu tréninku se na čelo dostali Verstappen s Vettelem. Těsně za nimi následoval Stroll. Latifimu pro změnu stávkoval vůz. Pravděpodobně převodovka. Vedoucí čas vylepšil Albon, Sainz se mezitím dopustil hodin. 45 minut před koncem neměl na svém kontě měřený čas pouze jediný pilot. Charles Leclerc, kterého postihly problémy s monopostem už v úvodu tréninku, přičemž mechanici na jeho voze stále tvrdě pracovali. Efekt se dostavil po chvíli, to se Leclerc konečně dostal na trať. Jeho potíž měla nakonec údajně spočívat v plynovém pedálu.
Vettel v té době zajel nejrychlejší čas. Velmi dobře se ukazovali pátý Kvyat a sedmý Gasly. Ve spodní části výsledkové listiny se nacházely obě Alfy. Nevýrazně si počínal Renault. Na zajíždění rychlých časů se nesoustředil Mercedes. Piloti německé stáje byli na rozhraní první a druhé desítky. Jejich cíl spočíval v testování nových pneumatik. Nejrychlejší čas měl 30 minut před koncem prvního volného tréninku hodnotu 1:34,226.
Na páté místo se dokázal prodrat Ricciardo, Saiinz dostal Mclaren do první desítky, alespoň průběžně. Nejrychlekší kolo zajel chvíli před koncem Verstappen. V závěru tréninku se mezi nejlepších 10 dostaly také oba Haasy. Nic výraznějšího už se nestalo. Týmy se soustředily spíše na jízdy s větším množstvím paliva.
Druhý trénink nás čeká ve 21:00.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.