Když se chystá nějaké zpochybnění výkonů, většinou to přináší napětí a nevraživost. Šéf Ferrari Mattia Binotto bude v tomto směru asi bílou vránou, protože by si dokonce přál, aby jeho soupeři s nějakým protestem přišli.
Jde o to, že před závodem se paddockem rozšířily zvěsti, že pokud by Ferrari opět dosáhlo kvalitního výsledku, nejspíš budou soupeři požadovat, aby došlo k pečlivé prověrce jejich pohonných jednotek. Zlepšení výkonnosti italských monopostů evidentně nedává spát konkurenci, která si stěžuje, že ztrácí způsobem, který není přirozený.
"Byli bychom vlastně šťastní, kdyby někdo s protestem přišel, protože by se pak jenom ukázalo, jaké to jsou nesmysly a zastavilo to všechny ty zvěsti," svěřil se serveru motorsport.com šéf Ferrari Mattia Binotto s tím, že by vlastně přímo ve středu rodících se dohadů mohl Ferrari očistit své jméno.
Je bláhové se domnívat, že by na přímý dotaz u jednotlivých šéfů ostatních stájí někdo uvedl nějaké konkrétní kroky, většinou se vyjádřili v tom smyslu, že o potenciálním protestu nemají potuchy. Motorsport.com ale uvádí, že v jednom případě - pochopitelně nejmenovaném - dostal odpověď: "Nemohu o tom mluvit!" Naproti tomu některá periodika hovoří o stížnosti jako o hotové věci a pokud nebude údajně uplatněna v Mexiku, přijde na řadu v USA.
"Ferrari je na rovinkách nesmírně rychlé, Sebastian Vettel byl v závodní stopě o 0,89 vteřiny rychlejší. Když se na věc podíváme obecně, Honda s blíží Mercedesu a dotahuje se i Renault. Takže standardním měřítkem je nyní Ferrari. A není to zanedbatelný, nýbrž neuvěřitelně velký rozdíl. Takový, že naše jediná šance je v zatáčkách," podotkl Christian Horner, který patří mezi nejhlasitější komentátory rychlosti scuderie Ferrari.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.