Když se chystá nějaké zpochybnění výkonů, většinou to přináší napětí a nevraživost. Šéf Ferrari Mattia Binotto bude v tomto směru asi bílou vránou, protože by si dokonce přál, aby jeho soupeři s nějakým protestem přišli.
Jde o to, že před závodem se paddockem rozšířily zvěsti, že pokud by Ferrari opět dosáhlo kvalitního výsledku, nejspíš budou soupeři požadovat, aby došlo k pečlivé prověrce jejich pohonných jednotek. Zlepšení výkonnosti italských monopostů evidentně nedává spát konkurenci, která si stěžuje, že ztrácí způsobem, který není přirozený.
"Byli bychom vlastně šťastní, kdyby někdo s protestem přišel, protože by se pak jenom ukázalo, jaké to jsou nesmysly a zastavilo to všechny ty zvěsti," svěřil se serveru motorsport.com šéf Ferrari Mattia Binotto s tím, že by vlastně přímo ve středu rodících se dohadů mohl Ferrari očistit své jméno.
Je bláhové se domnívat, že by na přímý dotaz u jednotlivých šéfů ostatních stájí někdo uvedl nějaké konkrétní kroky, většinou se vyjádřili v tom smyslu, že o potenciálním protestu nemají potuchy. Motorsport.com ale uvádí, že v jednom případě - pochopitelně nejmenovaném - dostal odpověď: "Nemohu o tom mluvit!" Naproti tomu některá periodika hovoří o stížnosti jako o hotové věci a pokud nebude údajně uplatněna v Mexiku, přijde na řadu v USA.
"Ferrari je na rovinkách nesmírně rychlé, Sebastian Vettel byl v závodní stopě o 0,89 vteřiny rychlejší. Když se na věc podíváme obecně, Honda s blíží Mercedesu a dotahuje se i Renault. Takže standardním měřítkem je nyní Ferrari. A není to zanedbatelný, nýbrž neuvěřitelně velký rozdíl. Takový, že naše jediná šance je v zatáčkách," podotkl Christian Horner, který patří mezi nejhlasitější komentátory rychlosti scuderie Ferrari.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.