Max Verstappen si dnes odpoledne (v evropských končinách ve večerních hodinách) vybojoval na mexickém okruhu pole-position. Avšak holandský pilot se dlouho neradoval, za svůj prohřešek pod žlutými vlajkami v samotném závěru kvalifikace se dočkal penalizace...
Co konkrétně se v závěrečných sekundách kvalifikace přihodilo? Max Verstappen měl již tou dobou provizorní první místo, jenž mu patřilo za kolo s časem 1:14.910. Avšak při posledních rozjížďkách to poslal Valtteri Bottas v nájezdu do svého ostrého kola do vnější bariéry, což způsobilo vyvěšení žlutých vlajek. Co se ale objevilo v oficiální časomíře u jména holandského pilota v barvách Red Bullu? Údaj s hodnotou 1:14.758...
WHAT A LAP! 👏Go onboard with @redbullracing's @Max33Verstappen as he secures pole position with a 1:14.758, the only sub-1:15 lap!#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/b7P92mTSng
— Formula 1 (@F1) October 26, 2019Verstappen jel kousek za finským jezdcem Mercedesu a dle záběrů kamery z vozu to vypadá tak, že minimálně kolem jednoho stanoviště se žlutou vlajkou projel. Vše by možná zůstalo bez povšimnutí, nebýt Holanďanova komentáře během tiskové konference. Tam totiž poznamenal, že si byl Bottasovy nehody vědom, avšak nezpomalil. Následovala pak logicky pozvánka na kobereček před komisaře a to za porušení příslušeného článku sportovních pravidel ohledně snížení rychlosti pod žlutými vlajkami.
AKTUALIZACE:
Max Verstappen se tak nakonec dočkal (celkem očekávané) penalizace odsunu tří míst na startovním roštu do zítřejší mexické grand prix. Zároveň se v jeho registru objeví dva trestné body. Toto znamená, že zítra bude startovat z prvního místa Charles Leclerc a první řada tak bude se Sebastianem Vettelem kompletně obsazena Ferrari.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.