Max Verstappen si dnes odpoledne (v evropských končinách ve večerních hodinách) vybojoval na mexickém okruhu pole-position. Avšak holandský pilot se dlouho neradoval, za svůj prohřešek pod žlutými vlajkami v samotném závěru kvalifikace se dočkal penalizace...
Co konkrétně se v závěrečných sekundách kvalifikace přihodilo? Max Verstappen měl již tou dobou provizorní první místo, jenž mu patřilo za kolo s časem 1:14.910. Avšak při posledních rozjížďkách to poslal Valtteri Bottas v nájezdu do svého ostrého kola do vnější bariéry, což způsobilo vyvěšení žlutých vlajek. Co se ale objevilo v oficiální časomíře u jména holandského pilota v barvách Red Bullu? Údaj s hodnotou 1:14.758...
WHAT A LAP! 👏Go onboard with @redbullracing's @Max33Verstappen as he secures pole position with a 1:14.758, the only sub-1:15 lap!#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/b7P92mTSng
— Formula 1 (@F1) October 26, 2019Verstappen jel kousek za finským jezdcem Mercedesu a dle záběrů kamery z vozu to vypadá tak, že minimálně kolem jednoho stanoviště se žlutou vlajkou projel. Vše by možná zůstalo bez povšimnutí, nebýt Holanďanova komentáře během tiskové konference. Tam totiž poznamenal, že si byl Bottasovy nehody vědom, avšak nezpomalil. Následovala pak logicky pozvánka na kobereček před komisaře a to za porušení příslušeného článku sportovních pravidel ohledně snížení rychlosti pod žlutými vlajkami.
AKTUALIZACE:
Max Verstappen se tak nakonec dočkal (celkem očekávané) penalizace odsunu tří míst na startovním roštu do zítřejší mexické grand prix. Zároveň se v jeho registru objeví dva trestné body. Toto znamená, že zítra bude startovat z prvního místa Charles Leclerc a první řada tak bude se Sebastianem Vettelem kompletně obsazena Ferrari.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.