Max Verstappen si dnes odpoledne (v evropských končinách ve večerních hodinách) vybojoval na mexickém okruhu pole-position. Avšak holandský pilot se dlouho neradoval, za svůj prohřešek pod žlutými vlajkami v samotném závěru kvalifikace se dočkal penalizace...
Co konkrétně se v závěrečných sekundách kvalifikace přihodilo? Max Verstappen měl již tou dobou provizorní první místo, jenž mu patřilo za kolo s časem 1:14.910. Avšak při posledních rozjížďkách to poslal Valtteri Bottas v nájezdu do svého ostrého kola do vnější bariéry, což způsobilo vyvěšení žlutých vlajek. Co se ale objevilo v oficiální časomíře u jména holandského pilota v barvách Red Bullu? Údaj s hodnotou 1:14.758...
WHAT A LAP! 👏Go onboard with @redbullracing's @Max33Verstappen as he secures pole position with a 1:14.758, the only sub-1:15 lap!#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/b7P92mTSng
— Formula 1 (@F1) October 26, 2019Verstappen jel kousek za finským jezdcem Mercedesu a dle záběrů kamery z vozu to vypadá tak, že minimálně kolem jednoho stanoviště se žlutou vlajkou projel. Vše by možná zůstalo bez povšimnutí, nebýt Holanďanova komentáře během tiskové konference. Tam totiž poznamenal, že si byl Bottasovy nehody vědom, avšak nezpomalil. Následovala pak logicky pozvánka na kobereček před komisaře a to za porušení příslušeného článku sportovních pravidel ohledně snížení rychlosti pod žlutými vlajkami.
AKTUALIZACE:
Max Verstappen se tak nakonec dočkal (celkem očekávané) penalizace odsunu tří míst na startovním roštu do zítřejší mexické grand prix. Zároveň se v jeho registru objeví dva trestné body. Toto znamená, že zítra bude startovat z prvního místa Charles Leclerc a první řada tak bude se Sebastianem Vettelem kompletně obsazena Ferrari.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.