Prožívá těžkou nováčkovskou sezonu ve Formuli 1. George Russell však vidí pozitiva.
George Russell letos krouží ve Formuli 1 svou první sezonu. A těžší úvod si patrně představit ani nemohl. Závodí totiž za suverénně nejhorší tým letošní sezony. Britský Williams se zkrátka trápí. Anglická stáj nedokázala vůz včas připravit ani na testy, které byly na programu před sezonou, přičemž její mizérie pokračuje i v závodech. Pokud se během nich nic mimořádného nestane, je prakticky jisté, že piloti kdysi slavné stáje skončí v suterénu konečného pořadí. Není to proto jednoduchá situace, zvlášť, když jste nováček, pro něhož je vše nové.
Russell nicméně vidí v letošní sezoně pozitiva. „Nebyl jsem si úplně jistý, co od své premiérové sezony ve Formuli 1 čekat. Vše je pro mě nové. Každopádně jsem spokojený s tím, jak sezona probíhá. Měli jsme dobré momenty i ty špatné. Nic bych neměnil, protože když jste vzadu, pomůže vám to získat mnoho zkušeností, z kterých doufám budu budoucí sezony těžit,“ má jasno mladý závodník.
Russell předvedl několik výkonů, kde jasně předčil reálný potenciál vozu. Jmenujme například kvalifikaci na GP Maďarska, v níž předváděl s pomalým vozem skvělá kola. Svého týmového kolegu poráží takřka vždy. Je proto trošku ironií, že to byl právě Kubica, kdo shodou okolností získal pro Williams aktuálně jediné bodované umístění. Stalo se tak zejména díky několika penalizacím při Grand Prix Německa.
Anglický tým vyzkoušel v Japonsku nové přední křídlo, podle Russella se jedná o krok kupředu. „Ohledně jízdních vlastností je to zlepšení. Udělali jsme dobrý pokrok. Věříme, že nám to pomůže najít některé další věci, hlavně kvůli vývoji pro následující sezonu,“ říká.
Russell patří mezi juniorské piloty Mercedesu, chvíli se přitom spekulovalo o jeho možném přestupu právě ke Stříbrným šípům. Nakonec se tak nestalo a mladý Brit bude i příští rok zřejmě oblékat kombinézu týmu z Grove. Už teď je však jasné, že jeho týmovým kolegou příští rok nebude Robert Kubica, který se rozhodl svoje angažmá ve stáji ukončit.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.