Lewis Hamilton by si přál, aby Formule 1 v sezóně 2021 po rozsáhlé změně technických pravidel nemusela využívat systém pro snížení odporu (DRS), který se využívá pro předjížděni, které kritici často označují za umělé.
Tento systém umožňuje ve vymezených zónách na některých rovinkách dočasně snížit odpor pomocí přenastavení horní klapky zadního křídla, pokud se jezdec drží do jedné sekundy za svým soupeřem. V F1 byl zaveden v roce 2011, aby se zvětšil počet předjížděných manévrů.
To se skutečně povedlo, často však bývá kritizován jako umělý pomůcka. Hamilton o DRS sám kdysi uvedl, že jde o záplatu problému, kdy auta nedokážou jezdit těsně za sebou. F1 má tento problém řešit v nových technických pravidlech, podle nichž budou muset týmy v roce 2021 postavit docela odlišné monoposty.
DRS má na vozech zůstat, ale vedení F1 se může rozhodnout jeho používání nepovolit, pokud bude spokojeno se zlepšením schopnosti vozů jezdit těsně za sebou a následného předjíždění, což má být dosaženo zjednodušením aerodynamiky a snížením turbulencí.
"Já s tím nic nenadělá, ale myslím, že DRS asi ještě chvíli budou součástí Formule 1. Nevím, jestli ho nechají i v roce 2021. Dokážu si představit, že ano, ale tato křídla budou o dost větší a snad se bude jezdit lépe za druhým vozem, takže ho pak možná nebude zapotřebí," uvádí Hamilton, jenž se často nachází ve vedení závodů a tudíž není příznivcem této pomůcky.
Podle něj předjížděcí manévry s pomocí DRS neposkytují pilotům takové zadostiučinění: "U některých předjetí začnete s manévrem až v polovině rovinky, což samozřejmě není moc vzrušující."
"Chcete, aby k tomu docházelo v zatáčce, zaútočit na vnitřek druhého auta. Ale je to také, jaké to je. Neotravuje mě to. Stále musím pokoušet dostat se do té správné pozice, abych to využil," dodává lídr šampionátu kráčející za svým šestým titulem v F1 - před svým týmovým kolegou a druhým mužem v pořadí, Valtterim Bottasem, má 4 závody před koncem náskok 64 bodů.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.