Lewis Hamilton by si přál, aby Formule 1 v sezóně 2021 po rozsáhlé změně technických pravidel nemusela využívat systém pro snížení odporu (DRS), který se využívá pro předjížděni, které kritici často označují za umělé.
Tento systém umožňuje ve vymezených zónách na některých rovinkách dočasně snížit odpor pomocí přenastavení horní klapky zadního křídla, pokud se jezdec drží do jedné sekundy za svým soupeřem. V F1 byl zaveden v roce 2011, aby se zvětšil počet předjížděných manévrů.
To se skutečně povedlo, často však bývá kritizován jako umělý pomůcka. Hamilton o DRS sám kdysi uvedl, že jde o záplatu problému, kdy auta nedokážou jezdit těsně za sebou. F1 má tento problém řešit v nových technických pravidlech, podle nichž budou muset týmy v roce 2021 postavit docela odlišné monoposty.
DRS má na vozech zůstat, ale vedení F1 se může rozhodnout jeho používání nepovolit, pokud bude spokojeno se zlepšením schopnosti vozů jezdit těsně za sebou a následného předjíždění, což má být dosaženo zjednodušením aerodynamiky a snížením turbulencí.
"Já s tím nic nenadělá, ale myslím, že DRS asi ještě chvíli budou součástí Formule 1. Nevím, jestli ho nechají i v roce 2021. Dokážu si představit, že ano, ale tato křídla budou o dost větší a snad se bude jezdit lépe za druhým vozem, takže ho pak možná nebude zapotřebí," uvádí Hamilton, jenž se často nachází ve vedení závodů a tudíž není příznivcem této pomůcky.
Podle něj předjížděcí manévry s pomocí DRS neposkytují pilotům takové zadostiučinění: "U některých předjetí začnete s manévrem až v polovině rovinky, což samozřejmě není moc vzrušující."
"Chcete, aby k tomu docházelo v zatáčce, zaútočit na vnitřek druhého auta. Ale je to také, jaké to je. Neotravuje mě to. Stále musím pokoušet dostat se do té správné pozice, abych to využil," dodává lídr šampionátu kráčející za svým šestým titulem v F1 - před svým týmovým kolegou a druhým mužem v pořadí, Valtterim Bottasem, má 4 závody před koncem náskok 64 bodů.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.