Lewis Hamilton by si přál, aby Formule 1 v sezóně 2021 po rozsáhlé změně technických pravidel nemusela využívat systém pro snížení odporu (DRS), který se využívá pro předjížděni, které kritici často označují za umělé.
Tento systém umožňuje ve vymezených zónách na některých rovinkách dočasně snížit odpor pomocí přenastavení horní klapky zadního křídla, pokud se jezdec drží do jedné sekundy za svým soupeřem. V F1 byl zaveden v roce 2011, aby se zvětšil počet předjížděných manévrů.
To se skutečně povedlo, často však bývá kritizován jako umělý pomůcka. Hamilton o DRS sám kdysi uvedl, že jde o záplatu problému, kdy auta nedokážou jezdit těsně za sebou. F1 má tento problém řešit v nových technických pravidlech, podle nichž budou muset týmy v roce 2021 postavit docela odlišné monoposty.
DRS má na vozech zůstat, ale vedení F1 se může rozhodnout jeho používání nepovolit, pokud bude spokojeno se zlepšením schopnosti vozů jezdit těsně za sebou a následného předjíždění, což má být dosaženo zjednodušením aerodynamiky a snížením turbulencí.
"Já s tím nic nenadělá, ale myslím, že DRS asi ještě chvíli budou součástí Formule 1. Nevím, jestli ho nechají i v roce 2021. Dokážu si představit, že ano, ale tato křídla budou o dost větší a snad se bude jezdit lépe za druhým vozem, takže ho pak možná nebude zapotřebí," uvádí Hamilton, jenž se často nachází ve vedení závodů a tudíž není příznivcem této pomůcky.
Podle něj předjížděcí manévry s pomocí DRS neposkytují pilotům takové zadostiučinění: "U některých předjetí začnete s manévrem až v polovině rovinky, což samozřejmě není moc vzrušující."
"Chcete, aby k tomu docházelo v zatáčce, zaútočit na vnitřek druhého auta. Ale je to také, jaké to je. Neotravuje mě to. Stále musím pokoušet dostat se do té správné pozice, abych to využil," dodává lídr šampionátu kráčející za svým šestým titulem v F1 - před svým týmovým kolegou a druhým mužem v pořadí, Valtterim Bottasem, má 4 závody před koncem náskok 64 bodů.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.