Lewis Hamilton by si přál, aby Formule 1 v sezóně 2021 po rozsáhlé změně technických pravidel nemusela využívat systém pro snížení odporu (DRS), který se využívá pro předjížděni, které kritici často označují za umělé.
Tento systém umožňuje ve vymezených zónách na některých rovinkách dočasně snížit odpor pomocí přenastavení horní klapky zadního křídla, pokud se jezdec drží do jedné sekundy za svým soupeřem. V F1 byl zaveden v roce 2011, aby se zvětšil počet předjížděných manévrů.
To se skutečně povedlo, často však bývá kritizován jako umělý pomůcka. Hamilton o DRS sám kdysi uvedl, že jde o záplatu problému, kdy auta nedokážou jezdit těsně za sebou. F1 má tento problém řešit v nových technických pravidlech, podle nichž budou muset týmy v roce 2021 postavit docela odlišné monoposty.
DRS má na vozech zůstat, ale vedení F1 se může rozhodnout jeho používání nepovolit, pokud bude spokojeno se zlepšením schopnosti vozů jezdit těsně za sebou a následného předjíždění, což má být dosaženo zjednodušením aerodynamiky a snížením turbulencí.
"Já s tím nic nenadělá, ale myslím, že DRS asi ještě chvíli budou součástí Formule 1. Nevím, jestli ho nechají i v roce 2021. Dokážu si představit, že ano, ale tato křídla budou o dost větší a snad se bude jezdit lépe za druhým vozem, takže ho pak možná nebude zapotřebí," uvádí Hamilton, jenž se často nachází ve vedení závodů a tudíž není příznivcem této pomůcky.
Podle něj předjížděcí manévry s pomocí DRS neposkytují pilotům takové zadostiučinění: "U některých předjetí začnete s manévrem až v polovině rovinky, což samozřejmě není moc vzrušující."
"Chcete, aby k tomu docházelo v zatáčce, zaútočit na vnitřek druhého auta. Ale je to také, jaké to je. Neotravuje mě to. Stále musím pokoušet dostat se do té správné pozice, abych to využil," dodává lídr šampionátu kráčející za svým šestým titulem v F1 - před svým týmovým kolegou a druhým mužem v pořadí, Valtterim Bottasem, má 4 závody před koncem náskok 64 bodů.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.