Kimi Raikkonen pojmenovává hlavní důvody, proč nelze za deště jezdit tak, jako dřív. Co za neutěšenou situací podle něj stojí?
Kimi Raikkonen patří k nejzkušenějším pilotům současného startovního pole. Populární Fin začal psát svůj příběh v královně motorsportu už na počátku tohoto tisíciletí. Zažil toho tedy opravdu hodně. Nyní se ho novináři zeptali na to, jak vnímá jízdu za deště. Důvodem otázky byl samozřejmě tajfun, který zasáhnul Japonsko a nyní už víme, že kompletně zrušil celý sobotní program.
Samozřejmě, že za podmínek, které panují při tajfunu se jezdit nedá, problémem však podle Fina je, že se současnými pneumatikami nelze jezdit ani za mírného deště a občas ani za přechodných podmínek. V čem je problém? Kimi to vidí jasně, největším nedostatkem je právě nevyhovující obutí.
"Je jasné, jak jsme momentálně omezeni s pneumatikami. Zkrátka ani nemusí moc pršet, ale stejně pak máte hned aquaplaning,“ pojmenovává ostřílený bard hlavní problém. Pravdou je, že se na pneumatiky Pirelli do přechodných a mokrých podmínek už v minulosti snesla řada kritiky od nejednoho z pilotů. Problémem je podle dotyčných také nedostatek testování za tohoto počasí
„V mých začátcích mohlo pršet opravdu hodně, ale problém jsme nikdy neměli. Současné pneumatiky tedy asi nebudou nejlepší, když na trati stojí voda,“ má jasno mistr světa z roku 2007 a do dneška poslední pilot, který přivezl do Maranella jezdecký titul.
„Někdy na trati není moc vody, ale stejně nemůžeme jezdit. Vypadá to docela směšně, ale taková je realita,“ uzavírá Kimi svůj pohled na věc.
Dodejme, že japonská kvalifikace, která byla původně naplánována klasicky na sobotu se má nakonec uskutečnit v neděli brzy ráno našeho času. Ani to však není jistý termín. Vše bude záležet na vývoji japonského počasí a síle tajfunu. Pro možný vývoj existuje hned několik meteorologických předpovědí. Některé jsou pozitivnější, jiné už méně. Ve hře je dokonce i varianta, že by se mohlo startovat podle pořadí z druhého volného tréninku.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.