"F1 za deště jezdit nemůže, vypadáme směšně," prohlásil Räikkönen

Kimi Räikkönen v kvalifikaci ve Francii
Kimi Räikkönen v kvalifikaci ve Francii, foto: Alfa Romeo Racing
Pavel Mandát , F1NEWS.CZ 11. října 2019 23:45
Sdílej:

Kimi Raikkonen pojmenovává hlavní důvody, proč nelze za deště jezdit tak, jako dřív. Co za neutěšenou situací podle něj stojí?

Kimi Raikkonen patří k nejzkušenějším pilotům současného startovního pole. Populární Fin začal psát svůj příběh v královně motorsportu už na počátku tohoto tisíciletí. Zažil toho tedy opravdu hodně. Nyní se ho novináři zeptali na to, jak vnímá jízdu za deště. Důvodem otázky byl samozřejmě tajfun, který zasáhnul Japonsko a nyní už víme, že kompletně zrušil celý sobotní program.

Samozřejmě, že za podmínek, které panují při tajfunu se jezdit nedá, problémem však podle Fina je, že se současnými pneumatikami nelze jezdit ani za mírného deště a občas ani za přechodných podmínek. V čem je problém? Kimi to vidí jasně, největším nedostatkem je právě nevyhovující obutí.

"Je jasné, jak jsme momentálně omezeni s pneumatikami. Zkrátka ani nemusí moc pršet, ale stejně pak máte hned aquaplaning,“ pojmenovává ostřílený bard hlavní problém. Pravdou je, že se na pneumatiky Pirelli do přechodných a mokrých podmínek už v minulosti snesla řada kritiky od nejednoho z pilotů. Problémem je podle dotyčných také nedostatek testování za tohoto počasí

„V mých začátcích mohlo pršet opravdu hodně, ale problém jsme nikdy neměli. Současné pneumatiky tedy asi nebudou nejlepší, když na trati stojí voda,“ má jasno mistr světa z roku 2007 a do dneška poslední pilot, který přivezl do Maranella jezdecký titul.

„Někdy na trati není moc vody, ale stejně nemůžeme jezdit. Vypadá to docela směšně, ale taková je realita,“ uzavírá Kimi svůj pohled na věc.

Dodejme, že japonská kvalifikace, která byla původně naplánována klasicky na sobotu se má nakonec uskutečnit v neděli brzy ráno našeho času. Ani to však není jistý termín. Vše bude záležet na vývoji japonského počasí a síle tajfunu. Pro možný vývoj existuje hned několik meteorologických předpovědí. Některé jsou pozitivnější, jiné už méně. Ve hře je dokonce i varianta, že by se mohlo startovat podle pořadí z druhého volného tréninku.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.