První trénink ovládlo duo Mercedesu. Ferrari a Red Bull zatím ztrácí. Středu pole vévodí Racing Point s McLarenem.
První japonský trénink odstartoval za suchého počasí. Smůlu měl hned na úvod pilot McLarenu Carlos Sainz, který musel svůj vůz odstavit na trati už během instalačního kola. Ještě před začátkem tréninkového programu přišlo rozhodnutí o zrušení sobotního programu. Všechny týmy se tak hned od úvodu snažily využít přívětivého počasí a najet maximum kilometrů. Po Carlosi Sainzovi měl problémy technického rázu i Giovinazzi, tomu stávkovala hydraulika. Měřená kola si jako první připsal Mercedes. Rychlejším z dua Stříbrných šípů byl po prvních kolech Hamilton
Brzy se přidali i ostatní piloti. Na třetí příčku se zařadil Albon s vylepšeným motorem Honda. Pro Japonce se jedná o domácí závod, což vnímají velmi prestižně. Od inovované specifikace své pohonné jednotky si slibují mnoho. Honda má navíc k dispozici také vylepšené palivo.
V Tioro Rosso dostal pro první trénink příležitost domácí Yamamoto. I on se na trati pilně proháněl od samého počátku vyměřeného času. Na čele výsledkové listiny se zatím usadili tři piloti ve dvou desetinách. Nejlépe na tom byl Hamilton, následovaný Bottasem, třetí příčka patřila Verstappenovi. Dodejme, že Mercedes přivezl do Suzuky upravený aerodynamický balíček.
Ferrari začalo pozvolněji. Leclerc se nicméně brzy dostal těsně před Verstappena. Zbytku pole průběžně vévodili Pérez Norris a Stroll. Dobrou zprávou pro McLaren bylo, že v případě problémů Carlose Sainze se zřejmě nejednalo o nic vážného. Španěl se totiž po 40 minutách jízd vrátil toět na trať. Renault, který je konkurentem McLarenu v boji o čtvrté místo v Poháru konstruktérů měl na počátku oba své piloty mimo top 10.
Mercedes poukazoval velmi dobré tempo, to navíc neustále zrychlovalo. Půl hodiny před vypršením času měly Stříbrné šípy pohodlný náskok činící půl vteřiny na nejbližší konkurenty. Nevýrazně si počínala Alfa. Raikkonen byl patnáctý, Giovinazzi měl ještě výraznější starosti, když se mechanici snažili jeho vůz opravit v garáži.
Pěkné kolo předvedl Russell s Williamsem, katapultovalo jej před Raikkonena. Brit měl nazuty nejměkčí pneumatiky. Fin brzy odpověděl sedmým nejrychlejším časem. Ještě lépe na tom byl pátý Sainz.
Drápky vystrčilo i Ferrari. Jeho jezdci se dostali na první dvě příčky, mírně rychlejším byl Vettel. Leclercovi tak patřilo druhé místo. Vettelův nejrychlejší čas měl hodnotu 1:29,720. S tím se nechtěl smířit Hamilton, úřadující šampion zlepšil vedoucí čas téměř o vteřinu na 1:28,807. Ani to ale nebyla konečná, Bottas byl totiž ještě o chloupek rychlejší.
Na čele se už do konce prvního tréninku nic nezměnilo. Ten druhý odstartuje v 7:00 SEČ.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.