První trénink ovládlo duo Mercedesu. Ferrari a Red Bull zatím ztrácí. Středu pole vévodí Racing Point s McLarenem.
První japonský trénink odstartoval za suchého počasí. Smůlu měl hned na úvod pilot McLarenu Carlos Sainz, který musel svůj vůz odstavit na trati už během instalačního kola. Ještě před začátkem tréninkového programu přišlo rozhodnutí o zrušení sobotního programu. Všechny týmy se tak hned od úvodu snažily využít přívětivého počasí a najet maximum kilometrů. Po Carlosi Sainzovi měl problémy technického rázu i Giovinazzi, tomu stávkovala hydraulika. Měřená kola si jako první připsal Mercedes. Rychlejším z dua Stříbrných šípů byl po prvních kolech Hamilton
Brzy se přidali i ostatní piloti. Na třetí příčku se zařadil Albon s vylepšeným motorem Honda. Pro Japonce se jedná o domácí závod, což vnímají velmi prestižně. Od inovované specifikace své pohonné jednotky si slibují mnoho. Honda má navíc k dispozici také vylepšené palivo.
V Tioro Rosso dostal pro první trénink příležitost domácí Yamamoto. I on se na trati pilně proháněl od samého počátku vyměřeného času. Na čele výsledkové listiny se zatím usadili tři piloti ve dvou desetinách. Nejlépe na tom byl Hamilton, následovaný Bottasem, třetí příčka patřila Verstappenovi. Dodejme, že Mercedes přivezl do Suzuky upravený aerodynamický balíček.
Ferrari začalo pozvolněji. Leclerc se nicméně brzy dostal těsně před Verstappena. Zbytku pole průběžně vévodili Pérez Norris a Stroll. Dobrou zprávou pro McLaren bylo, že v případě problémů Carlose Sainze se zřejmě nejednalo o nic vážného. Španěl se totiž po 40 minutách jízd vrátil toět na trať. Renault, který je konkurentem McLarenu v boji o čtvrté místo v Poháru konstruktérů měl na počátku oba své piloty mimo top 10.
Mercedes poukazoval velmi dobré tempo, to navíc neustále zrychlovalo. Půl hodiny před vypršením času měly Stříbrné šípy pohodlný náskok činící půl vteřiny na nejbližší konkurenty. Nevýrazně si počínala Alfa. Raikkonen byl patnáctý, Giovinazzi měl ještě výraznější starosti, když se mechanici snažili jeho vůz opravit v garáži.
Pěkné kolo předvedl Russell s Williamsem, katapultovalo jej před Raikkonena. Brit měl nazuty nejměkčí pneumatiky. Fin brzy odpověděl sedmým nejrychlejším časem. Ještě lépe na tom byl pátý Sainz.
Drápky vystrčilo i Ferrari. Jeho jezdci se dostali na první dvě příčky, mírně rychlejším byl Vettel. Leclercovi tak patřilo druhé místo. Vettelův nejrychlejší čas měl hodnotu 1:29,720. S tím se nechtěl smířit Hamilton, úřadující šampion zlepšil vedoucí čas téměř o vteřinu na 1:28,807. Ani to ale nebyla konečná, Bottas byl totiž ještě o chloupek rychlejší.
Na čele se už do konce prvního tréninku nic nezměnilo. Ten druhý odstartuje v 7:00 SEČ.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.