První trénink ovládlo duo Mercedesu. Ferrari a Red Bull zatím ztrácí. Středu pole vévodí Racing Point s McLarenem.
První japonský trénink odstartoval za suchého počasí. Smůlu měl hned na úvod pilot McLarenu Carlos Sainz, který musel svůj vůz odstavit na trati už během instalačního kola. Ještě před začátkem tréninkového programu přišlo rozhodnutí o zrušení sobotního programu. Všechny týmy se tak hned od úvodu snažily využít přívětivého počasí a najet maximum kilometrů. Po Carlosi Sainzovi měl problémy technického rázu i Giovinazzi, tomu stávkovala hydraulika. Měřená kola si jako první připsal Mercedes. Rychlejším z dua Stříbrných šípů byl po prvních kolech Hamilton
Brzy se přidali i ostatní piloti. Na třetí příčku se zařadil Albon s vylepšeným motorem Honda. Pro Japonce se jedná o domácí závod, což vnímají velmi prestižně. Od inovované specifikace své pohonné jednotky si slibují mnoho. Honda má navíc k dispozici také vylepšené palivo.
V Tioro Rosso dostal pro první trénink příležitost domácí Yamamoto. I on se na trati pilně proháněl od samého počátku vyměřeného času. Na čele výsledkové listiny se zatím usadili tři piloti ve dvou desetinách. Nejlépe na tom byl Hamilton, následovaný Bottasem, třetí příčka patřila Verstappenovi. Dodejme, že Mercedes přivezl do Suzuky upravený aerodynamický balíček.
Ferrari začalo pozvolněji. Leclerc se nicméně brzy dostal těsně před Verstappena. Zbytku pole průběžně vévodili Pérez Norris a Stroll. Dobrou zprávou pro McLaren bylo, že v případě problémů Carlose Sainze se zřejmě nejednalo o nic vážného. Španěl se totiž po 40 minutách jízd vrátil toět na trať. Renault, který je konkurentem McLarenu v boji o čtvrté místo v Poháru konstruktérů měl na počátku oba své piloty mimo top 10.
Mercedes poukazoval velmi dobré tempo, to navíc neustále zrychlovalo. Půl hodiny před vypršením času měly Stříbrné šípy pohodlný náskok činící půl vteřiny na nejbližší konkurenty. Nevýrazně si počínala Alfa. Raikkonen byl patnáctý, Giovinazzi měl ještě výraznější starosti, když se mechanici snažili jeho vůz opravit v garáži.
Pěkné kolo předvedl Russell s Williamsem, katapultovalo jej před Raikkonena. Brit měl nazuty nejměkčí pneumatiky. Fin brzy odpověděl sedmým nejrychlejším časem. Ještě lépe na tom byl pátý Sainz.
Drápky vystrčilo i Ferrari. Jeho jezdci se dostali na první dvě příčky, mírně rychlejším byl Vettel. Leclercovi tak patřilo druhé místo. Vettelův nejrychlejší čas měl hodnotu 1:29,720. S tím se nechtěl smířit Hamilton, úřadující šampion zlepšil vedoucí čas téměř o vteřinu na 1:28,807. Ani to ale nebyla konečná, Bottas byl totiž ještě o chloupek rychlejší.
Na čele se už do konce prvního tréninku nic nezměnilo. Ten druhý odstartuje v 7:00 SEČ.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.