Mezinárodní automobilová federace FIA definitivně schválila kalendář závodů pro příští sezonu.
Mezinárodní automobilová federace FIA definitivně schválila kalendář Velkých cen pro příští sezonu. Ten je nejdelší v historii, bude čítat 22 podniků. Nově se pojede ve Vietnamu a v Holandsku, naopak vypadne GP Německa.
Celý seriál odstartuje 15. března v Austrálii, závěrečný díl bude na pořadu dne 29. listopadu v Abú Zabí.
Známe už rovněž termíny testů. Uskuteční se ve dvou blocích po třech dnech. A sice 19. - 21. února, respektive 26. - 28. února. Během sezony se pak testovat nebude.
Kalendář pro sezonu 2020:
1. Austrálie 15. března
2. Bahrajn 22 března
3. Vietnam 5. dubna
4. Čína 19. dubna
5. Nizozemsko 3. května
6. Španělsko 10. května
7. Monako 24. května
8. Ázerbájdžán 7. června
9. Kanada 14. června
10. Francie 28. června
11. Rakousko 5. července
12. Velká Británie 19. července
13. Maďarsko 2. srpna
14. Belgie 30. srpna
15. Itálie 6. září
16. Singapur 20. září
17. Rusko 27. září
18. Japonsko 11. října
19. USA 25. října
20. Mexiko 1. listopadu
21. Brazílie 15. listopadu
22. Abú Zabí 29. listopadu
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.