Mezinárodní automobilová federace FIA definitivně schválila kalendář závodů pro příští sezonu.
Mezinárodní automobilová federace FIA definitivně schválila kalendář Velkých cen pro příští sezonu. Ten je nejdelší v historii, bude čítat 22 podniků. Nově se pojede ve Vietnamu a v Holandsku, naopak vypadne GP Německa.
Celý seriál odstartuje 15. března v Austrálii, závěrečný díl bude na pořadu dne 29. listopadu v Abú Zabí.
Známe už rovněž termíny testů. Uskuteční se ve dvou blocích po třech dnech. A sice 19. - 21. února, respektive 26. - 28. února. Během sezony se pak testovat nebude.
Kalendář pro sezonu 2020:
1. Austrálie 15. března
2. Bahrajn 22 března
3. Vietnam 5. dubna
4. Čína 19. dubna
5. Nizozemsko 3. května
6. Španělsko 10. května
7. Monako 24. května
8. Ázerbájdžán 7. června
9. Kanada 14. června
10. Francie 28. června
11. Rakousko 5. července
12. Velká Británie 19. července
13. Maďarsko 2. srpna
14. Belgie 30. srpna
15. Itálie 6. září
16. Singapur 20. září
17. Rusko 27. září
18. Japonsko 11. října
19. USA 25. října
20. Mexiko 1. listopadu
21. Brazílie 15. listopadu
22. Abú Zabí 29. listopadu
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.