Mezinárodní automobilová federace FIA definitivně schválila kalendář závodů pro příští sezonu.
Mezinárodní automobilová federace FIA definitivně schválila kalendář Velkých cen pro příští sezonu. Ten je nejdelší v historii, bude čítat 22 podniků. Nově se pojede ve Vietnamu a v Holandsku, naopak vypadne GP Německa.
Celý seriál odstartuje 15. března v Austrálii, závěrečný díl bude na pořadu dne 29. listopadu v Abú Zabí.
Známe už rovněž termíny testů. Uskuteční se ve dvou blocích po třech dnech. A sice 19. - 21. února, respektive 26. - 28. února. Během sezony se pak testovat nebude.
Kalendář pro sezonu 2020:
1. Austrálie 15. března
2. Bahrajn 22 března
3. Vietnam 5. dubna
4. Čína 19. dubna
5. Nizozemsko 3. května
6. Španělsko 10. května
7. Monako 24. května
8. Ázerbájdžán 7. června
9. Kanada 14. června
10. Francie 28. června
11. Rakousko 5. července
12. Velká Británie 19. července
13. Maďarsko 2. srpna
14. Belgie 30. srpna
15. Itálie 6. září
16. Singapur 20. září
17. Rusko 27. září
18. Japonsko 11. října
19. USA 25. října
20. Mexiko 1. listopadu
21. Brazílie 15. listopadu
22. Abú Zabí 29. listopadu
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.