Williams může mít další problém. Jeden z jeho největších sponzorů, chce vysvětlení, proč tým bezdůvodně stáhl Roberta Kubicu ze závodu v Soči.
Anglickému Williamsu se letos vůbec nedaří. Tradiční stáj má suverénně nejhorší monopost ve startovním poli. Už je proto tradicí, že Robert Kubica a George Russell okupují poslední příčky výsledkových listin. Tým má navíc problémy ekonomického rázu, to vyústilo ve zmeškání části předsezonních testů, protože vůz zkrátka nebyl včas připraven. Situace přitom není zdaleka ideální ani dnes.
Odchod rodiny Lance Strolla byl pro tým velkou finanční ránou. Tu měl zacelit především PKN Orlen, který sponzoruje Roberta Kubicu. Společnost, jež se specializuje na ropný průmysl teď ale chce po Williamsu vysvětlení, proč stáhl polského jezdce předčasné z uplynulého závodu v Rusku. ¨
Celá věc započala havárií George Russella. Chvíli poté přišlo z boxové zdi rozhodnutí povolat Kubicu do garáže. Hlavní týmový inženýr Dave Robson uvedl na tiskové konferenci po skončení Velké ceny, že hlavním důvodem tohoto kroku byla snaha o ušetření některých součástek před závěrečnými závody letošního ročníku.
„V souvislosti s odstoupením Roberta z nedělního závodu v rámci GP Ruska jsme tým Williams požádali o vysvětlení, na jeho základě podnikneme kroky související s vymáháním závazků“, uvedla mluvčí firmy.
Jasné už je to, že Kubica příští rok za Williams závodit nebude. Podle svých slov dá přednost jiným výzvám. Závod v Rusku byl pro něj, jak se nechal slyšet, jedním z nejtěžších víkendů kariéry. „Potřebuji vůz, který bude fungovat, pak mohu jezdit dobře. Měl jsem cíl dokončit všechny letošní závody, to už se letos bohužel nepodaří,“ naráží Polák na nucené ruské odstoupení.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.