Williams může mít další problém. Jeden z jeho největších sponzorů, chce vysvětlení, proč tým bezdůvodně stáhl Roberta Kubicu ze závodu v Soči.
Anglickému Williamsu se letos vůbec nedaří. Tradiční stáj má suverénně nejhorší monopost ve startovním poli. Už je proto tradicí, že Robert Kubica a George Russell okupují poslední příčky výsledkových listin. Tým má navíc problémy ekonomického rázu, to vyústilo ve zmeškání části předsezonních testů, protože vůz zkrátka nebyl včas připraven. Situace přitom není zdaleka ideální ani dnes.
Odchod rodiny Lance Strolla byl pro tým velkou finanční ránou. Tu měl zacelit především PKN Orlen, který sponzoruje Roberta Kubicu. Společnost, jež se specializuje na ropný průmysl teď ale chce po Williamsu vysvětlení, proč stáhl polského jezdce předčasné z uplynulého závodu v Rusku. ¨
Celá věc započala havárií George Russella. Chvíli poté přišlo z boxové zdi rozhodnutí povolat Kubicu do garáže. Hlavní týmový inženýr Dave Robson uvedl na tiskové konferenci po skončení Velké ceny, že hlavním důvodem tohoto kroku byla snaha o ušetření některých součástek před závěrečnými závody letošního ročníku.
„V souvislosti s odstoupením Roberta z nedělního závodu v rámci GP Ruska jsme tým Williams požádali o vysvětlení, na jeho základě podnikneme kroky související s vymáháním závazků“, uvedla mluvčí firmy.
Jasné už je to, že Kubica příští rok za Williams závodit nebude. Podle svých slov dá přednost jiným výzvám. Závod v Rusku byl pro něj, jak se nechal slyšet, jedním z nejtěžších víkendů kariéry. „Potřebuji vůz, který bude fungovat, pak mohu jezdit dobře. Měl jsem cíl dokončit všechny letošní závody, to už se letos bohužel nepodaří,“ naráží Polák na nucené ruské odstoupení.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.