Williams může mít další problém. Jeden z jeho největších sponzorů, chce vysvětlení, proč tým bezdůvodně stáhl Roberta Kubicu ze závodu v Soči.
Anglickému Williamsu se letos vůbec nedaří. Tradiční stáj má suverénně nejhorší monopost ve startovním poli. Už je proto tradicí, že Robert Kubica a George Russell okupují poslední příčky výsledkových listin. Tým má navíc problémy ekonomického rázu, to vyústilo ve zmeškání části předsezonních testů, protože vůz zkrátka nebyl včas připraven. Situace přitom není zdaleka ideální ani dnes.
Odchod rodiny Lance Strolla byl pro tým velkou finanční ránou. Tu měl zacelit především PKN Orlen, který sponzoruje Roberta Kubicu. Společnost, jež se specializuje na ropný průmysl teď ale chce po Williamsu vysvětlení, proč stáhl polského jezdce předčasné z uplynulého závodu v Rusku. ¨
Celá věc započala havárií George Russella. Chvíli poté přišlo z boxové zdi rozhodnutí povolat Kubicu do garáže. Hlavní týmový inženýr Dave Robson uvedl na tiskové konferenci po skončení Velké ceny, že hlavním důvodem tohoto kroku byla snaha o ušetření některých součástek před závěrečnými závody letošního ročníku.
„V souvislosti s odstoupením Roberta z nedělního závodu v rámci GP Ruska jsme tým Williams požádali o vysvětlení, na jeho základě podnikneme kroky související s vymáháním závazků“, uvedla mluvčí firmy.
Jasné už je to, že Kubica příští rok za Williams závodit nebude. Podle svých slov dá přednost jiným výzvám. Závod v Rusku byl pro něj, jak se nechal slyšet, jedním z nejtěžších víkendů kariéry. „Potřebuji vůz, který bude fungovat, pak mohu jezdit dobře. Měl jsem cíl dokončit všechny letošní závody, to už se letos bohužel nepodaří,“ naráží Polák na nucené ruské odstoupení.
Většina týmů Formule 1 představila pro Grand Prix USA speciální lakování, která slibují vizuálně atraktivní podívanou.
Ve středu se v Londýně nečekaně setkali tři nejvlivnější osobnosti F1, což vzbudilo pozornost a překvapení mezi fanoušky i odborníky motorsportu.
Mercedes po několika měsících spekulací konečně oznámil, kdo bude tvořit jejich jezdeckou dvojici v revolučním roce 2026.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.