Šéf Mercedesu Toto Wolff pochybuje o tom, že by mohli bez fáze virtuálního safety-caru vyhrát. I lídr šampionátu Lewis Hamilton uznává, že Ferrari mělo v Rusku zkrátka lepší strategii.
Ferrari v úvodu závodu kroužilo na prvním a druhé pozici, po jejich zastávkách ale Sebastian Vettel musel odstoupit, a tak se Mercedes během virtuálního safety-caru dostalo k výměnám pneumatik, během kterých vzhledem k omezené rychlosti ostatních vozů na dráze ztratili mnohem méně času.
Jinak by podle Wolffa jen těžko zvítězili: "Na začátku jsme měli dobrou rychlost, Lewis se dokázal držet Charlese. Ferrari na to hodně tlačila, jeden na druhého tlačili tvrdě. Myslím, že bychom před posledními 25 koly přešli na měkké pneumatiky a byli bychom proti středně-tvrdým," jež po jednozastávkové strategii obuly oba rudé vozy.
"Musím ale realisticky říct, že by to podle mě nestačilo. Jezdili bychom nalepeni na jejich převodovce, jako tomu bylo v posledních několika závodech, ale nestačilo by to [na předjetí]," pokračuje šéf Mercedesu, jenž si ze Soči nakonec odvezl double.
Přiznává, že zkrátka byli pomalejší než Ferrari: "Hlavně si musíme v okamžicích radosti uvědomit, že z pohledu čisté rychlosti jsme tento víkend neměli výkonnost. A existuje spousta oblastí, v nichž musíme zapracovat, abychom získali zpět naše úrovně výkonnosti."
"Nedělní výsledek ale zároveň ukazuje, že se nikdy nesmíte vzdávat. I když jdete do závodu s balíkem, který není nejrychlejší. Když všichni z nás uděláme věci správně, piloti, inženýři a management, pak je stále možné závody vyhrát. Musíte dojet do cíle," naráží Wolff na selhání pohonné jednotky Ferrari ve voze Sebastiana Vettela.
What a race, @LewisHamilton! 🏆It's safe to say he enjoyed that one!#RussianGP 🇷🇺 #F1 pic.twitter.com/kxhqoQd4bh
— Formula 1 (@F1) September 29, 2019Vítězný Lewis Hamilton k průběhu závodu říká: "Samozřejmě jsme věděli, že jsou na jiných pneumatikách. Dostali jsme se na lehce odlišnou strategii a doufal jsem, že nám to poskytne příležitost a že s nimi v určité fázi závodu budeme moci bojovat."
Mercedes ale překvapila trvanlivost měkké směsi, na které Ferrari začínalo: "Nakonec si myslím, že měli pravdu, protože měkká pneumatika byla mnohem silnější, než jsme čekali. Mezi směsmi byl rozdíl, proto to bylo tak těžké se udržet těch měkkých s jejich konzistencí a rychlostí. Nečekal jsem to."
"Ke konci mělo samozřejmě dojít k lehkému poklesu, kdy jsem měl začít stahovat ztrátu, ale nešlo o velké časové úseky, které bych z jejich náskoku ubíral. Plánovali jsme prodloužit stint asi o 15 kol v naději, že když se vrátíme, tak budeme mít na měkkých pneumatikách šanci s jedním z nich na odlišných pneumatikách bojovat. Ale do hry pak očividně zasáhl safety-car a všechny ty věci kolem," dodává Hamilton.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.