Šéf Mercedesu Toto Wolff pochybuje o tom, že by mohli bez fáze virtuálního safety-caru vyhrát. I lídr šampionátu Lewis Hamilton uznává, že Ferrari mělo v Rusku zkrátka lepší strategii.
Ferrari v úvodu závodu kroužilo na prvním a druhé pozici, po jejich zastávkách ale Sebastian Vettel musel odstoupit, a tak se Mercedes během virtuálního safety-caru dostalo k výměnám pneumatik, během kterých vzhledem k omezené rychlosti ostatních vozů na dráze ztratili mnohem méně času.
Jinak by podle Wolffa jen těžko zvítězili: "Na začátku jsme měli dobrou rychlost, Lewis se dokázal držet Charlese. Ferrari na to hodně tlačila, jeden na druhého tlačili tvrdě. Myslím, že bychom před posledními 25 koly přešli na měkké pneumatiky a byli bychom proti středně-tvrdým," jež po jednozastávkové strategii obuly oba rudé vozy.
"Musím ale realisticky říct, že by to podle mě nestačilo. Jezdili bychom nalepeni na jejich převodovce, jako tomu bylo v posledních několika závodech, ale nestačilo by to [na předjetí]," pokračuje šéf Mercedesu, jenž si ze Soči nakonec odvezl double.
Přiznává, že zkrátka byli pomalejší než Ferrari: "Hlavně si musíme v okamžicích radosti uvědomit, že z pohledu čisté rychlosti jsme tento víkend neměli výkonnost. A existuje spousta oblastí, v nichž musíme zapracovat, abychom získali zpět naše úrovně výkonnosti."
"Nedělní výsledek ale zároveň ukazuje, že se nikdy nesmíte vzdávat. I když jdete do závodu s balíkem, který není nejrychlejší. Když všichni z nás uděláme věci správně, piloti, inženýři a management, pak je stále možné závody vyhrát. Musíte dojet do cíle," naráží Wolff na selhání pohonné jednotky Ferrari ve voze Sebastiana Vettela.
What a race, @LewisHamilton! 🏆It's safe to say he enjoyed that one!#RussianGP 🇷🇺 #F1 pic.twitter.com/kxhqoQd4bh
— Formula 1 (@F1) September 29, 2019Vítězný Lewis Hamilton k průběhu závodu říká: "Samozřejmě jsme věděli, že jsou na jiných pneumatikách. Dostali jsme se na lehce odlišnou strategii a doufal jsem, že nám to poskytne příležitost a že s nimi v určité fázi závodu budeme moci bojovat."
Mercedes ale překvapila trvanlivost měkké směsi, na které Ferrari začínalo: "Nakonec si myslím, že měli pravdu, protože měkká pneumatika byla mnohem silnější, než jsme čekali. Mezi směsmi byl rozdíl, proto to bylo tak těžké se udržet těch měkkých s jejich konzistencí a rychlostí. Nečekal jsem to."
"Ke konci mělo samozřejmě dojít k lehkému poklesu, kdy jsem měl začít stahovat ztrátu, ale nešlo o velké časové úseky, které bych z jejich náskoku ubíral. Plánovali jsme prodloužit stint asi o 15 kol v naději, že když se vrátíme, tak budeme mít na měkkých pneumatikách šanci s jedním z nich na odlišných pneumatikách bojovat. Ale do hry pak očividně zasáhl safety-car a všechny ty věci kolem," dodává Hamilton.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.