Šéf Mercedesu Toto Wolff pochybuje o tom, že by mohli bez fáze virtuálního safety-caru vyhrát. I lídr šampionátu Lewis Hamilton uznává, že Ferrari mělo v Rusku zkrátka lepší strategii.
Ferrari v úvodu závodu kroužilo na prvním a druhé pozici, po jejich zastávkách ale Sebastian Vettel musel odstoupit, a tak se Mercedes během virtuálního safety-caru dostalo k výměnám pneumatik, během kterých vzhledem k omezené rychlosti ostatních vozů na dráze ztratili mnohem méně času.
Jinak by podle Wolffa jen těžko zvítězili: "Na začátku jsme měli dobrou rychlost, Lewis se dokázal držet Charlese. Ferrari na to hodně tlačila, jeden na druhého tlačili tvrdě. Myslím, že bychom před posledními 25 koly přešli na měkké pneumatiky a byli bychom proti středně-tvrdým," jež po jednozastávkové strategii obuly oba rudé vozy.
"Musím ale realisticky říct, že by to podle mě nestačilo. Jezdili bychom nalepeni na jejich převodovce, jako tomu bylo v posledních několika závodech, ale nestačilo by to [na předjetí]," pokračuje šéf Mercedesu, jenž si ze Soči nakonec odvezl double.
Přiznává, že zkrátka byli pomalejší než Ferrari: "Hlavně si musíme v okamžicích radosti uvědomit, že z pohledu čisté rychlosti jsme tento víkend neměli výkonnost. A existuje spousta oblastí, v nichž musíme zapracovat, abychom získali zpět naše úrovně výkonnosti."
"Nedělní výsledek ale zároveň ukazuje, že se nikdy nesmíte vzdávat. I když jdete do závodu s balíkem, který není nejrychlejší. Když všichni z nás uděláme věci správně, piloti, inženýři a management, pak je stále možné závody vyhrát. Musíte dojet do cíle," naráží Wolff na selhání pohonné jednotky Ferrari ve voze Sebastiana Vettela.
What a race, @LewisHamilton! 🏆It's safe to say he enjoyed that one!#RussianGP 🇷🇺 #F1 pic.twitter.com/kxhqoQd4bh
— Formula 1 (@F1) September 29, 2019Vítězný Lewis Hamilton k průběhu závodu říká: "Samozřejmě jsme věděli, že jsou na jiných pneumatikách. Dostali jsme se na lehce odlišnou strategii a doufal jsem, že nám to poskytne příležitost a že s nimi v určité fázi závodu budeme moci bojovat."
Mercedes ale překvapila trvanlivost měkké směsi, na které Ferrari začínalo: "Nakonec si myslím, že měli pravdu, protože měkká pneumatika byla mnohem silnější, než jsme čekali. Mezi směsmi byl rozdíl, proto to bylo tak těžké se udržet těch měkkých s jejich konzistencí a rychlostí. Nečekal jsem to."
"Ke konci mělo samozřejmě dojít k lehkému poklesu, kdy jsem měl začít stahovat ztrátu, ale nešlo o velké časové úseky, které bych z jejich náskoku ubíral. Plánovali jsme prodloužit stint asi o 15 kol v naději, že když se vrátíme, tak budeme mít na měkkých pneumatikách šanci s jedním z nich na odlišných pneumatikách bojovat. Ale do hry pak očividně zasáhl safety-car a všechny ty věci kolem," dodává Hamilton.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.