Šéf Ferrari se ohlíží za posledními úspěchy své stáje. Kde vidí hlavní důvody zlepšených výkonů?
Ferrari nevyhrálo během první části sezony ani jednu Velkou cenu. To se diametrálně změnilo po letní přestávce, kdy Scuderia ovládla všechny tři dosavadní závody. Její síla na okruzích ve Spa a Monze se očekávala. O důvodech proč, už se toho napsalo mnoho. Jiná situace byla v Singapuru. Zde mělo Ferrari podle papírových předpokladů plnit roli až třetího nejrychlejšího týmu. Trať, která je náročná na přítlak a správné vyvážení vozu měla více vyhovovat Mercedesu a Red Bullu.
Opak byl ale pravdou. Rudé vozy ovládly zásluhou Charlesa Leclerca sobotní kvalifikaci, přičemž v nedělním závodě si připsaly dokonce double. Jde o první dvojité vítězství Scuderie od sezony 2017. Mnozí se tak začínají ptát, kde se z čista jasna vzal takový výkonnostní progres. Pravdou je, že Ferrari přivezlo do Singapuru poměrně významný balík nových dílů a vylepšení, jenž fungoval nad očekávání dobře. Šéf týmu Mattia Binotto však vidí situaci mnohem komplexněji.
„Nové díly v oblasti aerodynamiky byly jistě krokem vpřed. Nicméně to nemůže vysvětlit všechno. Podle mého názoru je Singapur velmi specifickým okruhem, kde musí jezdci svému vozu věřit a naše vyvážení se během posledních závodů zlepšilo,“ poukazuje Švýcar na důvod, který by mohl stát za zlepšenou formou jeho týmu.
Dále přišla řeč na pneumatiky. Pirelli přivezlo pro singapurský závod tři nejměkčí sady. I to podle šéfa Scuderie hrálo svou roli. Týmu se je zkrátka podařilo dostat do optimálního provozního okna, což během dřívějšího průběhu ročníku nebývalo zvykem, zvláště u tvrdších směsí.
Nyní nás čeká závod v ruském Soči. Jde o okruh, kde jsou jak pomalé zatáčky, tak i poměrně dlouhé roviny. Ferrari si před ním věří. „Když se podívám na úvodní část sezony, měli jsme závody, které jsme mohli vyhrát, protože výkon byl dobrý, není proto důvod myslet si, že se nám nemůže dařit v následujících Velkých cenách,“ uzavírá.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.