Šéf Ferrari se ohlíží za posledními úspěchy své stáje. Kde vidí hlavní důvody zlepšených výkonů?
Ferrari nevyhrálo během první části sezony ani jednu Velkou cenu. To se diametrálně změnilo po letní přestávce, kdy Scuderia ovládla všechny tři dosavadní závody. Její síla na okruzích ve Spa a Monze se očekávala. O důvodech proč, už se toho napsalo mnoho. Jiná situace byla v Singapuru. Zde mělo Ferrari podle papírových předpokladů plnit roli až třetího nejrychlejšího týmu. Trať, která je náročná na přítlak a správné vyvážení vozu měla více vyhovovat Mercedesu a Red Bullu.
Opak byl ale pravdou. Rudé vozy ovládly zásluhou Charlesa Leclerca sobotní kvalifikaci, přičemž v nedělním závodě si připsaly dokonce double. Jde o první dvojité vítězství Scuderie od sezony 2017. Mnozí se tak začínají ptát, kde se z čista jasna vzal takový výkonnostní progres. Pravdou je, že Ferrari přivezlo do Singapuru poměrně významný balík nových dílů a vylepšení, jenž fungoval nad očekávání dobře. Šéf týmu Mattia Binotto však vidí situaci mnohem komplexněji.
„Nové díly v oblasti aerodynamiky byly jistě krokem vpřed. Nicméně to nemůže vysvětlit všechno. Podle mého názoru je Singapur velmi specifickým okruhem, kde musí jezdci svému vozu věřit a naše vyvážení se během posledních závodů zlepšilo,“ poukazuje Švýcar na důvod, který by mohl stát za zlepšenou formou jeho týmu.
Dále přišla řeč na pneumatiky. Pirelli přivezlo pro singapurský závod tři nejměkčí sady. I to podle šéfa Scuderie hrálo svou roli. Týmu se je zkrátka podařilo dostat do optimálního provozního okna, což během dřívějšího průběhu ročníku nebývalo zvykem, zvláště u tvrdších směsí.
Nyní nás čeká závod v ruském Soči. Jde o okruh, kde jsou jak pomalé zatáčky, tak i poměrně dlouhé roviny. Ferrari si před ním věří. „Když se podívám na úvodní část sezony, měli jsme závody, které jsme mohli vyhrát, protože výkon byl dobrý, není proto důvod myslet si, že se nám nemůže dařit v následujících Velkých cenách,“ uzavírá.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.