Šéf Ferrari se ohlíží za posledními úspěchy své stáje. Kde vidí hlavní důvody zlepšených výkonů?
Ferrari nevyhrálo během první části sezony ani jednu Velkou cenu. To se diametrálně změnilo po letní přestávce, kdy Scuderia ovládla všechny tři dosavadní závody. Její síla na okruzích ve Spa a Monze se očekávala. O důvodech proč, už se toho napsalo mnoho. Jiná situace byla v Singapuru. Zde mělo Ferrari podle papírových předpokladů plnit roli až třetího nejrychlejšího týmu. Trať, která je náročná na přítlak a správné vyvážení vozu měla více vyhovovat Mercedesu a Red Bullu.
Opak byl ale pravdou. Rudé vozy ovládly zásluhou Charlesa Leclerca sobotní kvalifikaci, přičemž v nedělním závodě si připsaly dokonce double. Jde o první dvojité vítězství Scuderie od sezony 2017. Mnozí se tak začínají ptát, kde se z čista jasna vzal takový výkonnostní progres. Pravdou je, že Ferrari přivezlo do Singapuru poměrně významný balík nových dílů a vylepšení, jenž fungoval nad očekávání dobře. Šéf týmu Mattia Binotto však vidí situaci mnohem komplexněji.
„Nové díly v oblasti aerodynamiky byly jistě krokem vpřed. Nicméně to nemůže vysvětlit všechno. Podle mého názoru je Singapur velmi specifickým okruhem, kde musí jezdci svému vozu věřit a naše vyvážení se během posledních závodů zlepšilo,“ poukazuje Švýcar na důvod, který by mohl stát za zlepšenou formou jeho týmu.
Dále přišla řeč na pneumatiky. Pirelli přivezlo pro singapurský závod tři nejměkčí sady. I to podle šéfa Scuderie hrálo svou roli. Týmu se je zkrátka podařilo dostat do optimálního provozního okna, což během dřívějšího průběhu ročníku nebývalo zvykem, zvláště u tvrdších směsí.
Nyní nás čeká závod v ruském Soči. Jde o okruh, kde jsou jak pomalé zatáčky, tak i poměrně dlouhé roviny. Ferrari si před ním věří. „Když se podívám na úvodní část sezony, měli jsme závody, které jsme mohli vyhrát, protože výkon byl dobrý, není proto důvod myslet si, že se nám nemůže dařit v následujících Velkých cenách,“ uzavírá.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.