Formuli 1 čeká v roce 2021 velká změna pravidel, což ale neznamená, že se příští rok žádných úprav nedočkáme. Momentálně se diskutuje o možných změnách kvalifikačního formátu. Podle sportovního ředitele F1 Rosse Brawna však půjde o čistě experimentální záležitost.
"V současné době jsem četl celou škálu tvrzení od jezdců po odborníky ohledně nápadů, jak zatraktivnit formát závodního víkendu. Ve snaze objasnit situaci a zabránit nedorozuměním se vedou rozhovory o experimentování v roce 2020 se změnami kvalifikačního formátu. Cílem je učinit víkendy velkých cen méně předvídatelnými," říká Brawn.
"Chtěl bych zdůraznit slovo experiment, protože o tom to je - o drobném vzorku pro stanovení směru pro budoucnost. Všichni si moc dobře uvědomujeme, že současný kvalifikační formát je vzrušující a senzační, důležité ale také je, aby byl závod - vrchol víkendu - co nejlepší," vysvětluje sportovní šéf F1 motiv ke změně.
Mezi jeden z nápadů, o kterých se hovoří, patří kvalifikační závody s obráceným pořadím. Podle něj by mohly přispět ke kýženému cíli. Vyzkoušet je v reálu je podle Brawna nejlepší možností, jak to zjistit.
"Nezáleží na tom, kolik simulací provedete - neexistuje nic přesnějšího, než samotná trať. Formule 1, týmy a FIA zkoumají možnosti upraveného formátu pro určitý počet podniků v příští sezóně. Vzhledem ke stabilním sportovním a technickým pravidlům příští rok jde o perfektní období pro vyhodnocování takových změn," pokračuje.
"Ještě nepadlo žádné rozhodnutí, protože detaily dokončujeme, ale zpětná vazba, kterou jsme zatím obdrželi, je pozitivní. Chápu, že puritáni mohou mít obavy, neměli bychom se však bát experimentování, jinak pokroku nedosáhneme.
"Nechceme změnu jenom pro změnu. Chceme náš sport vylepšit, protože podobně jako u vývoje aut, pokud zůstanete stát na místě, tak riskujete to, že se propadnete dozadu," vysvětluje působil u Benettonu, Ferrari, Hondy, Brawnu GP či Mercedesu, kde svou kariéru v roli šéfa závodního týmu ukončil.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.