Formuli 1 čeká v roce 2021 velká změna pravidel, což ale neznamená, že se příští rok žádných úprav nedočkáme. Momentálně se diskutuje o možných změnách kvalifikačního formátu. Podle sportovního ředitele F1 Rosse Brawna však půjde o čistě experimentální záležitost.
"V současné době jsem četl celou škálu tvrzení od jezdců po odborníky ohledně nápadů, jak zatraktivnit formát závodního víkendu. Ve snaze objasnit situaci a zabránit nedorozuměním se vedou rozhovory o experimentování v roce 2020 se změnami kvalifikačního formátu. Cílem je učinit víkendy velkých cen méně předvídatelnými," říká Brawn.
"Chtěl bych zdůraznit slovo experiment, protože o tom to je - o drobném vzorku pro stanovení směru pro budoucnost. Všichni si moc dobře uvědomujeme, že současný kvalifikační formát je vzrušující a senzační, důležité ale také je, aby byl závod - vrchol víkendu - co nejlepší," vysvětluje sportovní šéf F1 motiv ke změně.
Mezi jeden z nápadů, o kterých se hovoří, patří kvalifikační závody s obráceným pořadím. Podle něj by mohly přispět ke kýženému cíli. Vyzkoušet je v reálu je podle Brawna nejlepší možností, jak to zjistit.
"Nezáleží na tom, kolik simulací provedete - neexistuje nic přesnějšího, než samotná trať. Formule 1, týmy a FIA zkoumají možnosti upraveného formátu pro určitý počet podniků v příští sezóně. Vzhledem ke stabilním sportovním a technickým pravidlům příští rok jde o perfektní období pro vyhodnocování takových změn," pokračuje.
"Ještě nepadlo žádné rozhodnutí, protože detaily dokončujeme, ale zpětná vazba, kterou jsme zatím obdrželi, je pozitivní. Chápu, že puritáni mohou mít obavy, neměli bychom se však bát experimentování, jinak pokroku nedosáhneme.
"Nechceme změnu jenom pro změnu. Chceme náš sport vylepšit, protože podobně jako u vývoje aut, pokud zůstanete stát na místě, tak riskujete to, že se propadnete dozadu," vysvětluje působil u Benettonu, Ferrari, Hondy, Brawnu GP či Mercedesu, kde svou kariéru v roli šéfa závodního týmu ukončil.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.