Šéf Mercedesu Toto Wolff byl po Velké ceně Singapuru rozladěný. Nepodařilo se jim udržet Lewise Hamiltona v boji o vítězství a nakonec skončil mimo pódium, přitom navíc naštvali Valtteriho Bottase, jehož pomocí týmové režie zpomalili, aby dojel až za svým týmovým kolegou.
Finský pilot zajel do boxů dříve než Hamilton, jenž se snažil dostat před vedoucího Leclerca, po delším setrvání na dráze se ale nakonec propadl až za Maxe Verstappena - a nebýt zásahu z boxové zídky, tak by vyjel až za Bottasem.
Wolff se snaží vysvětlit přístup MercedesuTen dostal těsně před Lewisovou zastávkou příkaz od hlavního stratéga Jamese Vowlese, aby o tři sekundy na kolo zpomalil a zdržel Alexandera Albona s Red Bullem, aby se lídr šampionátu neocitl až za oběma vozy. Valtteri měl v té době celkem slušnou rychlost, to ho připravilo o závod i dobrý pocit.
"Nebyla to skvělé rozhodnutí, které jsme udělali, jenže podseknutí bylo silnější, než všichni očekávali. Nemyslím si, že Ferrari chtělo vyměnit své jezdce tím, že Sebastianovi umožnilo zajet do boxů jako prvnímu," poukazuje Wolff na překvapení, která se odehrávala v průběhu závodu ve vedoucích týmech.
"My jsme riskovali Lewisovu pozici tím, že jsme jej nechávali na trati, abychom uchránili možnost vítězství. Proto jsme Valtteriho zdrželi, aby udržel za sebou Albona, jelikož Lewis by vyjel až za ním. Celkově by proto týmový výsledek byl horší, pokud by to Valtteri neudělal. To místo mu dlužíme," uznává šéf Mercedesu.
Jak situaci vnímal Bottas?Valtteri po závodě přiznal, že to, co po něm Mercedes chtěl, mu připadalo nepřirozené a příliš tvrdé, je však týmovým hráčem a věří, že tým by se zachoval podobně, kdyby situace mezi jezdci byla opačná. Měl však tento krok smysl vzhledem k náskoku Hamiltona v šampionátu jezdců? Dává tým stále oběma šanci na boj o titul, jak tvrdí?
Fin rozhodnutí svého týmu nicméně navenek chápe: "V té chvíli už jsem věděl, co se bude dít, protože máme určitá pravidla, kterých se držíme. Před zastávkou dostává přednost ten, kdo se lépe kvalifikuje a kdo je stále vpředu. Samozřejmě si můžete vybrat, jestli pojedete kratší či delší stint. On si vybral ten delší a já byl ten vzadu."
"Kdybych jel naplno a podsekl jej, povedlo by se to i Albonovi. Takže rozumím tomu z pohledu týmu rozumím a vím, že by udělal totéž, kdyby byla situace obrácená. Zajistím, aby tomu bylo opačně, a věřím, že tomu tak bude," pokračuje Bottas.
"Samozřejmě, že to z vnějšku vypadá dost špatně, i z mé strany - být v takové situaci je zcela proti vašim instinktům: zpomalit a nepředjíždět svého týmového kolegu, to vůbec nedává smysl. Existuje ale takové pravidlo. Nevím, jak dlouho je v týmu - přinejmenším od té doby, co jsem přišel. Ale funguje oboustranně, takže to je OK," dodává méně úspěšný pilot Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.