Šéf Mercedesu Toto Wolff byl po Velké ceně Singapuru rozladěný. Nepodařilo se jim udržet Lewise Hamiltona v boji o vítězství a nakonec skončil mimo pódium, přitom navíc naštvali Valtteriho Bottase, jehož pomocí týmové režie zpomalili, aby dojel až za svým týmovým kolegou.
Finský pilot zajel do boxů dříve než Hamilton, jenž se snažil dostat před vedoucího Leclerca, po delším setrvání na dráze se ale nakonec propadl až za Maxe Verstappena - a nebýt zásahu z boxové zídky, tak by vyjel až za Bottasem.
Wolff se snaží vysvětlit přístup MercedesuTen dostal těsně před Lewisovou zastávkou příkaz od hlavního stratéga Jamese Vowlese, aby o tři sekundy na kolo zpomalil a zdržel Alexandera Albona s Red Bullem, aby se lídr šampionátu neocitl až za oběma vozy. Valtteri měl v té době celkem slušnou rychlost, to ho připravilo o závod i dobrý pocit.
"Nebyla to skvělé rozhodnutí, které jsme udělali, jenže podseknutí bylo silnější, než všichni očekávali. Nemyslím si, že Ferrari chtělo vyměnit své jezdce tím, že Sebastianovi umožnilo zajet do boxů jako prvnímu," poukazuje Wolff na překvapení, která se odehrávala v průběhu závodu ve vedoucích týmech.
"My jsme riskovali Lewisovu pozici tím, že jsme jej nechávali na trati, abychom uchránili možnost vítězství. Proto jsme Valtteriho zdrželi, aby udržel za sebou Albona, jelikož Lewis by vyjel až za ním. Celkově by proto týmový výsledek byl horší, pokud by to Valtteri neudělal. To místo mu dlužíme," uznává šéf Mercedesu.
Jak situaci vnímal Bottas?Valtteri po závodě přiznal, že to, co po něm Mercedes chtěl, mu připadalo nepřirozené a příliš tvrdé, je však týmovým hráčem a věří, že tým by se zachoval podobně, kdyby situace mezi jezdci byla opačná. Měl však tento krok smysl vzhledem k náskoku Hamiltona v šampionátu jezdců? Dává tým stále oběma šanci na boj o titul, jak tvrdí?
Fin rozhodnutí svého týmu nicméně navenek chápe: "V té chvíli už jsem věděl, co se bude dít, protože máme určitá pravidla, kterých se držíme. Před zastávkou dostává přednost ten, kdo se lépe kvalifikuje a kdo je stále vpředu. Samozřejmě si můžete vybrat, jestli pojedete kratší či delší stint. On si vybral ten delší a já byl ten vzadu."
"Kdybych jel naplno a podsekl jej, povedlo by se to i Albonovi. Takže rozumím tomu z pohledu týmu rozumím a vím, že by udělal totéž, kdyby byla situace obrácená. Zajistím, aby tomu bylo opačně, a věřím, že tomu tak bude," pokračuje Bottas.
"Samozřejmě, že to z vnějšku vypadá dost špatně, i z mé strany - být v takové situaci je zcela proti vašim instinktům: zpomalit a nepředjíždět svého týmového kolegu, to vůbec nedává smysl. Existuje ale takové pravidlo. Nevím, jak dlouho je v týmu - přinejmenším od té doby, co jsem přišel. Ale funguje oboustranně, takže to je OK," dodává méně úspěšný pilot Mercedesu.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.