Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Hamilton. Verstappen těsně za ním, Ferrari, ztrácí středu pole vévodí Sainz.
Od 14:30 SEČ odstartoval 2. měřený trénink na GP Singapuru. První trénink nabídl mnoho zajímavého. Zvítězil v něm Verstappen těsně před Vettelem. Dalším jezdcům top týmů se nevyhnuly problémy. Leclerc odjel menší počet kol, protože ho odstavila převodovka, Bottas pro změnu boural. Zejména tito piloti tak mají co dohánět.
Na trati byl okamžitě velký provoz. Svá kola zajeli oba jezdci Alfy, Norris, nebo Albon. Brzy se přidali i další. Do vedení se dostal Kevin Magnussen, byť jen na chvíli. Naopak Albon probrzdil a provětral jednu z místních únikových zón. Do čela se poté dostal Hamilton. Brit si připsal čas jako první z předních top týmů. Bottas se zařadil na třetí příčku, Finův týmový kolega byl rychlejší o sedm desetin. Pro Valtteriho bylo však hlavní, že tým dokázal jeho poškozený vůz včas opravit. Stejné štěstí měl rovněž Leclerc, jenž také rychle naháněl ztracené kilometry. Monačanův úvodní čas ho dostal na třetí místo za Hamiltona a Péreze. Jezdec Racing Pointu měl ovšem nazuty nejměkčí pneumatiky, ostatní kolem něj jezdili na tvrdších směsích.
Další chybu vyrobil Albon, tentokrát se to však již neobešlo bez poškození vozu. Thajec si urazil přední křídlo načež musel do boxů ke svým mechanikům. Druhý reprezentant Red Bull Max Verstappen se mezi tím zařadil na těsně za Hamiltona.
Velmi dobře se prezentoval šestý Gasly, který byl dokonce průběžně rychlejší než Vettel. Kdo se trápil byl naopak Renault. Piloti francouzského týmu se nacházeli hluboko ve druhé desítce. Lépe na tom nebyla ani Alfa Romeo.
Hodinu před koncem odpoledního tréninku započaly hromadné kvalifikační simulace. Časy tak padaly poměrně rapidně dolů. Svoje rychlé kolo brzy zajel také Alex Albon, jemuž tým vyměnil poškozené součástky. Thajec byl těsně první. Netrvalo to však dlouho, protože jej brzy překonal Verstappen, rozdílem téměř jedné vteřiny. Hamilton dokázal být ještě o další dvě desetiny rychlejší. Ferrari svými kvalifikačními koly neoslnilo. Leclerc na pátém a Vettel na šestém místě jistě není to, v co by rudí doufali. Ztráta činila jednu a čtvrt sekundy, takže se jednalo o propastný rozdíl, který však brzy umazal Vettel, jenž se svým druhým ostrým kolem dostal na třetí pozici. Je třeba každopdně zmínit, že červené monoposty se na trati potýkaly s provozem.
Zbytku pole vévodil sedmý Sainz před osmým Hulkenbergem. Trápil se Haas, piloti amerického týmu se krčili až na sedmnáctém a devatenáctém místě. Za očekáváním se nacházel rovněž Racing Pont.
Zbytek tréninku přinesl nácvik jízd s větším množstvím paliva, takže se výsledková listina už příliš neměnila. Další program singapurského víkendu přijde na řadu zítra. Klasicky nás čeká třetí trénink, respektive kvalifikace.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.