Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Hamilton. Verstappen těsně za ním, Ferrari, ztrácí středu pole vévodí Sainz.
Od 14:30 SEČ odstartoval 2. měřený trénink na GP Singapuru. První trénink nabídl mnoho zajímavého. Zvítězil v něm Verstappen těsně před Vettelem. Dalším jezdcům top týmů se nevyhnuly problémy. Leclerc odjel menší počet kol, protože ho odstavila převodovka, Bottas pro změnu boural. Zejména tito piloti tak mají co dohánět.
Na trati byl okamžitě velký provoz. Svá kola zajeli oba jezdci Alfy, Norris, nebo Albon. Brzy se přidali i další. Do vedení se dostal Kevin Magnussen, byť jen na chvíli. Naopak Albon probrzdil a provětral jednu z místních únikových zón. Do čela se poté dostal Hamilton. Brit si připsal čas jako první z předních top týmů. Bottas se zařadil na třetí příčku, Finův týmový kolega byl rychlejší o sedm desetin. Pro Valtteriho bylo však hlavní, že tým dokázal jeho poškozený vůz včas opravit. Stejné štěstí měl rovněž Leclerc, jenž také rychle naháněl ztracené kilometry. Monačanův úvodní čas ho dostal na třetí místo za Hamiltona a Péreze. Jezdec Racing Pointu měl ovšem nazuty nejměkčí pneumatiky, ostatní kolem něj jezdili na tvrdších směsích.
Další chybu vyrobil Albon, tentokrát se to však již neobešlo bez poškození vozu. Thajec si urazil přední křídlo načež musel do boxů ke svým mechanikům. Druhý reprezentant Red Bull Max Verstappen se mezi tím zařadil na těsně za Hamiltona.
Velmi dobře se prezentoval šestý Gasly, který byl dokonce průběžně rychlejší než Vettel. Kdo se trápil byl naopak Renault. Piloti francouzského týmu se nacházeli hluboko ve druhé desítce. Lépe na tom nebyla ani Alfa Romeo.
Hodinu před koncem odpoledního tréninku započaly hromadné kvalifikační simulace. Časy tak padaly poměrně rapidně dolů. Svoje rychlé kolo brzy zajel také Alex Albon, jemuž tým vyměnil poškozené součástky. Thajec byl těsně první. Netrvalo to však dlouho, protože jej brzy překonal Verstappen, rozdílem téměř jedné vteřiny. Hamilton dokázal být ještě o další dvě desetiny rychlejší. Ferrari svými kvalifikačními koly neoslnilo. Leclerc na pátém a Vettel na šestém místě jistě není to, v co by rudí doufali. Ztráta činila jednu a čtvrt sekundy, takže se jednalo o propastný rozdíl, který však brzy umazal Vettel, jenž se svým druhým ostrým kolem dostal na třetí pozici. Je třeba každopdně zmínit, že červené monoposty se na trati potýkaly s provozem.
Zbytku pole vévodil sedmý Sainz před osmým Hulkenbergem. Trápil se Haas, piloti amerického týmu se krčili až na sedmnáctém a devatenáctém místě. Za očekáváním se nacházel rovněž Racing Pont.
Zbytek tréninku přinesl nácvik jízd s větším množstvím paliva, takže se výsledková listina už příliš neměnila. Další program singapurského víkendu přijde na řadu zítra. Klasicky nás čeká třetí trénink, respektive kvalifikace.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.