Juan Pablo Montoya se zamýšlí o tom, co by mohlo pomoci Sebastianu Vettelovi. Zatímco mnoho ostatních vidí problém v psychice, Kolumbijec je jiného názoru.
O problémech Sebastiana Vettela se toho během letošní sezony už namluvilo a napsalo mnoho. Zatím snad všichni, kteří se k tomuto tématu vyjadřovali, dávali nepřesvědčivé výkony německého šampiona do souvislosti s jeho psychikou. Juan Pablo Montoya má však jiný názor, který do značné míry opírá o svou osobní zkušenost.
Podle Kolumbijce se Vettel trápí s technickou stránkou věci, jinými slovy. Problém z jeho pohledu není v psychice, nýbrž v neschopnosti se přizpůsobit vozu, jenž nesedí Sebastianově jízdnímu stylu. „Podle mě není problém v psychice, myslím, že Sebastian má problémy s letošním vozem či pneumatikami. Leclerc se musí popasovat s tím samým, ale jde mu to o poznání lépe,“ tvrdí někdejší pilot Williamsu nebo McLarenu.
„Je to o tom věc pochopit, musíte mít u sebe někoho, kdo vám s tím pomůže,“ tvrdí zkušený závodník. Dle jeho slov si s nastalou situací poradil lépe mladý Monačan. Vettel díky tomu není tak rychlý a když se o to snaží přichází chyby. Jako příklad Kolumbijec uvedl nedávnou GP Itálie.
Juan Pablo nastalou situaci přirovnává k té, kterou sám prožil u McLarenu. Tehdy musel změnit způsob jakým brzdit, což mu zabralo poměrně hodně času. Celý problém nakonec vyřešilo až naprosto odlišné nastavení vozu.
„Když změníte svůj jízdní styl, můžete být stále rychlí, ale nejspíš už nebudete rychlí jako dřív. Je tedy lepší změnit vůz, aby vyhovoval vašemu stylu než naopak,“ má jasno Montoya.
Sebastian Vettel je znám tím, že má rád stabilní záď auta. V době, kdy kraloval Formuli 1 disponoval jeho Red Bull právě takovými charakteristikami. Byla to také éra takzvaných foukaných difuzorů, z kterých dle mnohých odborníků nejvíce profitoval právě jezdecký styl nyní dvaatřicetiletého Němce.
Se změnou technických regulí v roce 2014 však přišla závratná změna v ovládání nejrychlejších monopostů světa. A Vettelovi se nezamlouvala, jak on sám potvrdil už během zmíněné sezony.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.