Juan Pablo Montoya se zamýšlí o tom, co by mohlo pomoci Sebastianu Vettelovi. Zatímco mnoho ostatních vidí problém v psychice, Kolumbijec je jiného názoru.
O problémech Sebastiana Vettela se toho během letošní sezony už namluvilo a napsalo mnoho. Zatím snad všichni, kteří se k tomuto tématu vyjadřovali, dávali nepřesvědčivé výkony německého šampiona do souvislosti s jeho psychikou. Juan Pablo Montoya má však jiný názor, který do značné míry opírá o svou osobní zkušenost.
Podle Kolumbijce se Vettel trápí s technickou stránkou věci, jinými slovy. Problém z jeho pohledu není v psychice, nýbrž v neschopnosti se přizpůsobit vozu, jenž nesedí Sebastianově jízdnímu stylu. „Podle mě není problém v psychice, myslím, že Sebastian má problémy s letošním vozem či pneumatikami. Leclerc se musí popasovat s tím samým, ale jde mu to o poznání lépe,“ tvrdí někdejší pilot Williamsu nebo McLarenu.
„Je to o tom věc pochopit, musíte mít u sebe někoho, kdo vám s tím pomůže,“ tvrdí zkušený závodník. Dle jeho slov si s nastalou situací poradil lépe mladý Monačan. Vettel díky tomu není tak rychlý a když se o to snaží přichází chyby. Jako příklad Kolumbijec uvedl nedávnou GP Itálie.
Juan Pablo nastalou situaci přirovnává k té, kterou sám prožil u McLarenu. Tehdy musel změnit způsob jakým brzdit, což mu zabralo poměrně hodně času. Celý problém nakonec vyřešilo až naprosto odlišné nastavení vozu.
„Když změníte svůj jízdní styl, můžete být stále rychlí, ale nejspíš už nebudete rychlí jako dřív. Je tedy lepší změnit vůz, aby vyhovoval vašemu stylu než naopak,“ má jasno Montoya.
Sebastian Vettel je znám tím, že má rád stabilní záď auta. V době, kdy kraloval Formuli 1 disponoval jeho Red Bull právě takovými charakteristikami. Byla to také éra takzvaných foukaných difuzorů, z kterých dle mnohých odborníků nejvíce profitoval právě jezdecký styl nyní dvaatřicetiletého Němce.
Se změnou technických regulí v roce 2014 však přišla závratná změna v ovládání nejrychlejších monopostů světa. A Vettelovi se nezamlouvala, jak on sám potvrdil už během zmíněné sezony.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.