Williams s Mercedesem dnes potvrdili prodloužení vzájemné spolupráce v oblasti pohonných jednotek.
Williams zahájil své partnerství s Mercedesem na počátku hybridní éry v sezóně 2014. Nyní podepsal další pětiletou smlouvu, která zahrnuje období od roku 2021 do 2025. Na rozdíl od Racing Pointu si ale i nadále hodlá vyrábět své vlastní převodovky.
"V uplynulých šesti letech jsme si s Mercedesem užívali báječného partnerství. Původně šlo o dohodu na 7 let, proto jsme potěšeni tím, že s nimi budeme od roku 2021 pokračovat dalších pět let," potvrzuje Claire Williamsová, šéfka britské soukromé stáje.
"Mercedes je jedním z nejúspěšnějších dodavatelů motorů ve sportu a věříme, že i následujících letech budou mít extrémně konkurenceschopný motorový balík. Během společné období jsou skutečným přítelem týmu a my se v budoucnu těšíme na další spolupráci s nimi," pokračuje dcera zakladatele Franka Williamse.
Šéf vývoje motorů Mercedes Andy Cowell k tomu říká: "Budování dlouholetých partnerství jsou pilířem našeho přístupu k hybridní éře ve Formuli 1. Williams je příkladným partnerem od počátku naší spolupráce před sezónou 2014 a my jsme za tu dobu zažili několik skvělých okamžiků. Vybudovali jsme si s týmem z Grove silné lidské a technické vztahy a moc se těšíme na jejich budování i v následujících letech."
A šéf Mercedesu Toto Wolff uvádí: "Williams patří mezi ikonické značky v F1 a my u Mercedesu jsme hrdí na to, že je můžeme počítat do své sportovní rodiny."
"V poslední době procházejí určitým náročným obdobím, to ale slouží jako ukázka jejich nezlomnosti a síly charakteru ve svém boji zpět tam, kam na startovním roštu patří. Jsem si jistý tím, že vyhlídka je pro nezávislé týmy za finanční regulace zavedené od roku 2021 růžová a nás těší, že v partnerství s Williamsem v této nové éře našeho sportu pokračujeme," dodává Wolff.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.