Jean Alesi hodnotí povahy Charlesa Leclerca a Maxe Verstapena.
Bývalý francouzský jezdec F1 Jean Alesi absolvoval v královně motorsportu 202 Velkých cen. Odjel je například za Ferrari či Benetton. Na svém kontě má jedno vítězství. Také on přitom sleduje současnou generaci a její souboje. V jednom ze svých rozhovorů se proto pustil do srovnání Maxe Verstappena a Charlesa Leclerca.
Oba zmínění mladíci jsou považováni za budoucnost našeho sportu. Tomu odpovídá raketové tempo jejich kariéry. Holanďan přesídlil do Red Bullu už během sezony 2016, přičemž hned svůj první závod v top týmu dokázal vyhrát. Monačan Leclerc postupoval velmi podobně.
Svůj debut ve Formuli 1 zaznamenal loni u Sauberu, jeho výkony byly natolik dobré, že přesvědčil vedení Ferrari, aby mu nabídlo smlouvu v továrním týmu. A Leclerc nezklamal. Na začátku letošního ročníku se sice dopustil několika mladických chyb, z nich se však dokázal brzy poučit a poslední GP ve Spa a na Monze dokonce ovládl. Není bez zajímavosti, že v průběžném pořadí šampionátu je na tom momentálně lépe než jeho zkušenější týmový kolega.
Oba mladíci spolu letos svedli už několik velkých bitev. Jmenujme tu v Rakousku a Velké Británii. Souboj u našich jižních sousedů byl o to pikantnější, neboť rozhodoval o samotném vítězství v závodě. Byl také možnou předzvěstí let příštích, kdy by se oba závodníci mohli potkávat v podobných bitvách kolo na kolo mnohem častěji
Ale zpět k Alesimu. V čem vidí pětapadesátiletý Francouz rozdílnost mezi těmito talenty? „Je pravda, že oba jsou velmi talentovaní a zároveň celkem rozdílní. Dalo by se říct, že rostou opačným směrem. Charles se nebojí diskutovat. Je vůči sobě kritický. Na svoje chyby se dívá zpětně a analyzuje je. Jako třeba v Baku nebo Německu. U Maxe je to často o tom, že dochází k závěru, že jeho problémy jsou často u ostatních,“ praví Alesi.
Někdejší plot Ferrari však jedním dechem dodává, že oběma pilotům patří budoucnost. Oba podle něj mají velké množství talentu, které z nich může udělat jedny z nejlepších závodníků historie.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.