Jean Alesi hodnotí povahy Charlesa Leclerca a Maxe Verstapena.
Bývalý francouzský jezdec F1 Jean Alesi absolvoval v královně motorsportu 202 Velkých cen. Odjel je například za Ferrari či Benetton. Na svém kontě má jedno vítězství. Také on přitom sleduje současnou generaci a její souboje. V jednom ze svých rozhovorů se proto pustil do srovnání Maxe Verstappena a Charlesa Leclerca.
Oba zmínění mladíci jsou považováni za budoucnost našeho sportu. Tomu odpovídá raketové tempo jejich kariéry. Holanďan přesídlil do Red Bullu už během sezony 2016, přičemž hned svůj první závod v top týmu dokázal vyhrát. Monačan Leclerc postupoval velmi podobně.
Svůj debut ve Formuli 1 zaznamenal loni u Sauberu, jeho výkony byly natolik dobré, že přesvědčil vedení Ferrari, aby mu nabídlo smlouvu v továrním týmu. A Leclerc nezklamal. Na začátku letošního ročníku se sice dopustil několika mladických chyb, z nich se však dokázal brzy poučit a poslední GP ve Spa a na Monze dokonce ovládl. Není bez zajímavosti, že v průběžném pořadí šampionátu je na tom momentálně lépe než jeho zkušenější týmový kolega.
Oba mladíci spolu letos svedli už několik velkých bitev. Jmenujme tu v Rakousku a Velké Británii. Souboj u našich jižních sousedů byl o to pikantnější, neboť rozhodoval o samotném vítězství v závodě. Byl také možnou předzvěstí let příštích, kdy by se oba závodníci mohli potkávat v podobných bitvách kolo na kolo mnohem častěji
Ale zpět k Alesimu. V čem vidí pětapadesátiletý Francouz rozdílnost mezi těmito talenty? „Je pravda, že oba jsou velmi talentovaní a zároveň celkem rozdílní. Dalo by se říct, že rostou opačným směrem. Charles se nebojí diskutovat. Je vůči sobě kritický. Na svoje chyby se dívá zpětně a analyzuje je. Jako třeba v Baku nebo Německu. U Maxe je to často o tom, že dochází k závěru, že jeho problémy jsou často u ostatních,“ praví Alesi.
Někdejší plot Ferrari však jedním dechem dodává, že oběma pilotům patří budoucnost. Oba podle něj mají velké množství talentu, které z nich může udělat jedny z nejlepších závodníků historie.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.