Jean Alesi hodnotí povahy Charlesa Leclerca a Maxe Verstapena.
Bývalý francouzský jezdec F1 Jean Alesi absolvoval v královně motorsportu 202 Velkých cen. Odjel je například za Ferrari či Benetton. Na svém kontě má jedno vítězství. Také on přitom sleduje současnou generaci a její souboje. V jednom ze svých rozhovorů se proto pustil do srovnání Maxe Verstappena a Charlesa Leclerca.
Oba zmínění mladíci jsou považováni za budoucnost našeho sportu. Tomu odpovídá raketové tempo jejich kariéry. Holanďan přesídlil do Red Bullu už během sezony 2016, přičemž hned svůj první závod v top týmu dokázal vyhrát. Monačan Leclerc postupoval velmi podobně.
Svůj debut ve Formuli 1 zaznamenal loni u Sauberu, jeho výkony byly natolik dobré, že přesvědčil vedení Ferrari, aby mu nabídlo smlouvu v továrním týmu. A Leclerc nezklamal. Na začátku letošního ročníku se sice dopustil několika mladických chyb, z nich se však dokázal brzy poučit a poslední GP ve Spa a na Monze dokonce ovládl. Není bez zajímavosti, že v průběžném pořadí šampionátu je na tom momentálně lépe než jeho zkušenější týmový kolega.
Oba mladíci spolu letos svedli už několik velkých bitev. Jmenujme tu v Rakousku a Velké Británii. Souboj u našich jižních sousedů byl o to pikantnější, neboť rozhodoval o samotném vítězství v závodě. Byl také možnou předzvěstí let příštích, kdy by se oba závodníci mohli potkávat v podobných bitvách kolo na kolo mnohem častěji
Ale zpět k Alesimu. V čem vidí pětapadesátiletý Francouz rozdílnost mezi těmito talenty? „Je pravda, že oba jsou velmi talentovaní a zároveň celkem rozdílní. Dalo by se říct, že rostou opačným směrem. Charles se nebojí diskutovat. Je vůči sobě kritický. Na svoje chyby se dívá zpětně a analyzuje je. Jako třeba v Baku nebo Německu. U Maxe je to často o tom, že dochází k závěru, že jeho problémy jsou často u ostatních,“ praví Alesi.
Někdejší plot Ferrari však jedním dechem dodává, že oběma pilotům patří budoucnost. Oba podle něj mají velké množství talentu, které z nich může udělat jedny z nejlepších závodníků historie.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.