Jean Alesi hodnotí povahy Charlesa Leclerca a Maxe Verstapena.
Bývalý francouzský jezdec F1 Jean Alesi absolvoval v královně motorsportu 202 Velkých cen. Odjel je například za Ferrari či Benetton. Na svém kontě má jedno vítězství. Také on přitom sleduje současnou generaci a její souboje. V jednom ze svých rozhovorů se proto pustil do srovnání Maxe Verstappena a Charlesa Leclerca.
Oba zmínění mladíci jsou považováni za budoucnost našeho sportu. Tomu odpovídá raketové tempo jejich kariéry. Holanďan přesídlil do Red Bullu už během sezony 2016, přičemž hned svůj první závod v top týmu dokázal vyhrát. Monačan Leclerc postupoval velmi podobně.
Svůj debut ve Formuli 1 zaznamenal loni u Sauberu, jeho výkony byly natolik dobré, že přesvědčil vedení Ferrari, aby mu nabídlo smlouvu v továrním týmu. A Leclerc nezklamal. Na začátku letošního ročníku se sice dopustil několika mladických chyb, z nich se však dokázal brzy poučit a poslední GP ve Spa a na Monze dokonce ovládl. Není bez zajímavosti, že v průběžném pořadí šampionátu je na tom momentálně lépe než jeho zkušenější týmový kolega.
Oba mladíci spolu letos svedli už několik velkých bitev. Jmenujme tu v Rakousku a Velké Británii. Souboj u našich jižních sousedů byl o to pikantnější, neboť rozhodoval o samotném vítězství v závodě. Byl také možnou předzvěstí let příštích, kdy by se oba závodníci mohli potkávat v podobných bitvách kolo na kolo mnohem častěji
Ale zpět k Alesimu. V čem vidí pětapadesátiletý Francouz rozdílnost mezi těmito talenty? „Je pravda, že oba jsou velmi talentovaní a zároveň celkem rozdílní. Dalo by se říct, že rostou opačným směrem. Charles se nebojí diskutovat. Je vůči sobě kritický. Na svoje chyby se dívá zpětně a analyzuje je. Jako třeba v Baku nebo Německu. U Maxe je to často o tom, že dochází k závěru, že jeho problémy jsou často u ostatních,“ praví Alesi.
Někdejší plot Ferrari však jedním dechem dodává, že oběma pilotům patří budoucnost. Oba podle něj mají velké množství talentu, které z nich může udělat jedny z nejlepších závodníků historie.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.