Jacques Villeneuve v rozhovoru s belgickými novináři zkritizoval dnešní výchovu mladých jezdců. Co mu na ní nejvíc vadí?
Jacques Villeneuve je znám svými názory, které jsou často poměrně ostré. Kanadský mistr světa z roku 1997 už mnohokrát publikoval myšlenky, jež vzbudily rozruch a rozpoutaly debaty. Stejně tak tomu dost možná bude i v tomto případě. Někdejší pilot Williamsu nebo BAR poskytl novinářům svůj názor na mladé jezdce a jejich mentalitu.
„Místo toho, aby nechali mladé závodníky testovat, raději je posadí na týden do simulátoru. Když se dostanou na okruh, pořád se chovají, jako by byli na simulátoru. Hodnocení rizika je tím pádem jiné, než bylo dřív. Nejedná se podle mě o stejný stres nebo adrenalin jako dřív,“ říká Kanaďan.
Celá debata se točila hlavně kolem tragické nehody Anthoine Huberta, který zemřel minulý týden na Okruhu ve Spa po těžké nehodě ve Formuli 2.
Villeneuve si dál stojí za tím, že se mladí jezdci, kteří byli vychováni na simulátorech tolik neobávají případných následků nehody, a proto jim nedělá problém více riskovat.
S tím však nesouhlasí současný jezdec McLarenu Lando Norris. Britský mladík, jenž ve Formuli 1 krouží první sezonu si myslí, že věc nelze takto posuzovat. „Nemyslím si, že to má něco společného se simulátory a virtuálním závoděním. Jistě, bezpečnost je mnohem lepší než v době, kdy závodil on, ale rizika jsou tu stále. Není to tak, že bychom si je nepřipouštěli. Stále si uvědomujeme, jak nebezpečný sport to je."
"Nevím, co se stalo ve Spa a nechci o tom moc mluvit, ale jsem si jistý, že nikdo neudělal nic hloupého nebo nezodpovědného. Podle mě to byla maličkost, která se změnila ve věc s velkými následky, ale neřekl bych, že to má něco společného s tím, že jsme mladí,“ dodává Norris.
Na stranu svého krajana se postavil také Lewis Hamilton. Pětinásobný mistr světa se nechal slyšet, že s názory Villeneuva snad nikdy nesouhlasil.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.