Jacques Villeneuve v rozhovoru s belgickými novináři zkritizoval dnešní výchovu mladých jezdců. Co mu na ní nejvíc vadí?
Jacques Villeneuve je znám svými názory, které jsou často poměrně ostré. Kanadský mistr světa z roku 1997 už mnohokrát publikoval myšlenky, jež vzbudily rozruch a rozpoutaly debaty. Stejně tak tomu dost možná bude i v tomto případě. Někdejší pilot Williamsu nebo BAR poskytl novinářům svůj názor na mladé jezdce a jejich mentalitu.
„Místo toho, aby nechali mladé závodníky testovat, raději je posadí na týden do simulátoru. Když se dostanou na okruh, pořád se chovají, jako by byli na simulátoru. Hodnocení rizika je tím pádem jiné, než bylo dřív. Nejedná se podle mě o stejný stres nebo adrenalin jako dřív,“ říká Kanaďan.
Celá debata se točila hlavně kolem tragické nehody Anthoine Huberta, který zemřel minulý týden na Okruhu ve Spa po těžké nehodě ve Formuli 2.
Villeneuve si dál stojí za tím, že se mladí jezdci, kteří byli vychováni na simulátorech tolik neobávají případných následků nehody, a proto jim nedělá problém více riskovat.
S tím však nesouhlasí současný jezdec McLarenu Lando Norris. Britský mladík, jenž ve Formuli 1 krouží první sezonu si myslí, že věc nelze takto posuzovat. „Nemyslím si, že to má něco společného se simulátory a virtuálním závoděním. Jistě, bezpečnost je mnohem lepší než v době, kdy závodil on, ale rizika jsou tu stále. Není to tak, že bychom si je nepřipouštěli. Stále si uvědomujeme, jak nebezpečný sport to je."
"Nevím, co se stalo ve Spa a nechci o tom moc mluvit, ale jsem si jistý, že nikdo neudělal nic hloupého nebo nezodpovědného. Podle mě to byla maličkost, která se změnila ve věc s velkými následky, ale neřekl bych, že to má něco společného s tím, že jsme mladí,“ dodává Norris.
Na stranu svého krajana se postavil také Lewis Hamilton. Pětinásobný mistr světa se nechal slyšet, že s názory Villeneuva snad nikdy nesouhlasil.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.