Jacques Villeneuve v rozhovoru s belgickými novináři zkritizoval dnešní výchovu mladých jezdců. Co mu na ní nejvíc vadí?
Jacques Villeneuve je znám svými názory, které jsou často poměrně ostré. Kanadský mistr světa z roku 1997 už mnohokrát publikoval myšlenky, jež vzbudily rozruch a rozpoutaly debaty. Stejně tak tomu dost možná bude i v tomto případě. Někdejší pilot Williamsu nebo BAR poskytl novinářům svůj názor na mladé jezdce a jejich mentalitu.
„Místo toho, aby nechali mladé závodníky testovat, raději je posadí na týden do simulátoru. Když se dostanou na okruh, pořád se chovají, jako by byli na simulátoru. Hodnocení rizika je tím pádem jiné, než bylo dřív. Nejedná se podle mě o stejný stres nebo adrenalin jako dřív,“ říká Kanaďan.
Celá debata se točila hlavně kolem tragické nehody Anthoine Huberta, který zemřel minulý týden na Okruhu ve Spa po těžké nehodě ve Formuli 2.
Villeneuve si dál stojí za tím, že se mladí jezdci, kteří byli vychováni na simulátorech tolik neobávají případných následků nehody, a proto jim nedělá problém více riskovat.
S tím však nesouhlasí současný jezdec McLarenu Lando Norris. Britský mladík, jenž ve Formuli 1 krouží první sezonu si myslí, že věc nelze takto posuzovat. „Nemyslím si, že to má něco společného se simulátory a virtuálním závoděním. Jistě, bezpečnost je mnohem lepší než v době, kdy závodil on, ale rizika jsou tu stále. Není to tak, že bychom si je nepřipouštěli. Stále si uvědomujeme, jak nebezpečný sport to je."
"Nevím, co se stalo ve Spa a nechci o tom moc mluvit, ale jsem si jistý, že nikdo neudělal nic hloupého nebo nezodpovědného. Podle mě to byla maličkost, která se změnila ve věc s velkými následky, ale neřekl bych, že to má něco společného s tím, že jsme mladí,“ dodává Norris.
Na stranu svého krajana se postavil také Lewis Hamilton. Pětinásobný mistr světa se nechal slyšet, že s názory Villeneuva snad nikdy nesouhlasil.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.