Sebastian Vettel by podle bývalého prezidenta Ferrari Lucy di Montezemola ještě neměl být odepisován. V týmu rozhodně neplní roli dvojky a "nosiče vody" pro mladého Charlese Leclerca, jenž minulý víkend v Belgii konečně vyhrál.
Na rozdíl od něj je čtyřnásobný německý mistr světa je už více než 12 měsíců bez vítězství. Podle Montezemola ve Spa významně pomohl svému týmovému kolegovi pokrýt záda a dočkat se triumfu: "Sebastian byl pro vítězství klíčový!"
"Myslím si, že bez Sebastiana by to pro Leclerca bylo hodně těžké ten závod vyhrát, moc těžké. Sebastian dokázal po několik kol za sebou Hamiltona udržet. Pro mě je stále velmi, velmi dobrý. Myslím, že jen pár jezdců je velmi dobrých," chválí bývalý prezident 32letého pilota.
🗣 “This weekend, we are aiming to win again.”#Seb5 has only one objective for the #ItalianGP. Did we mention it’s our home Grand Prix? 🙊 #essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/qHjPVhzRb6
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 4, 2019"V normálním životě narazíte na okamžiky s určitými obtížemi. Jsem si však jistý, že má všechny vlastnosti potřebné pro návrat. Doufám, že k tomu dojde velmi brzy. Za několik dní," očekává před závodem na Monze další úspěch rudých barev.
Seb přitom nebude hrát druhé housle, Leclerc podle něj není lídrem týmu: "Vettel není dvojkou. Je jedničkou a Leclerc prochází procesem, aby se jedničkou stal. Je to fajn mít dvě jedničky," usmívá se 72letý italský obchodník.
🗣 “We will work hard to put everything together.” #Charles16 is looking forward to our home race, this weekend. Are you ready, #Tifosi? 😁 #essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/77kgK6ivxC
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 4, 2019Leclerc podle něj má talent a svým přístupem mu připomíná nedávno zesnulého mistra světa Nikiho Laudu za mlada: "Myslím, že Charles dokázal být i loni s málo konkurenceschopným vozem rychlý a nedělal chyby. S Ferrari to je samozřejmě jiné, ale pár chyb už udělal."
"A stejně jako Niki na počátku myslel jen na chybu, které se dopustil, a jak ji neopakovat. Podle mě je tedy velmi inteligentním, velmi rychlým jezdcem. Nejen na jedno kolo, ale také v závodě, jak vidíte. Myslím, že může být možná tím nejlepším zástupcem nové generace pilotů, což je v F1 velmi důležité," dodává Montezemolo.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.