"Vettel u Ferrari není dvojkou," tvrdí Montezemolo. Druhá jednička Leclerc mu připomíná Laudu

Zkušený Vettel se momentálně s vozem Ferrari SF90 trápí více než jeho nováček v týmu Leclerc
Zkušený Vettel se momentálně s vozem Ferrari SF90 trápí více než jeho nováček v týmu Leclerc, foto: Pirelli
Petr Hlawiczka 5. září 2019 06:20
Sdílej:

Sebastian Vettel by podle bývalého prezidenta Ferrari Lucy di Montezemola ještě neměl být odepisován. V týmu rozhodně neplní roli dvojky a "nosiče vody" pro mladého Charlese Leclerca, jenž minulý víkend v Belgii konečně vyhrál.

Na rozdíl od něj je čtyřnásobný německý mistr světa je už více než 12 měsíců bez vítězství. Podle Montezemola ve Spa významně pomohl svému týmovému kolegovi pokrýt záda a dočkat se triumfu: "Sebastian byl pro vítězství klíčový!"

"Myslím si, že bez Sebastiana by to pro Leclerca bylo hodně těžké ten závod vyhrát, moc těžké. Sebastian dokázal po několik kol za sebou Hamiltona udržet. Pro mě je stále velmi, velmi dobrý. Myslím, že jen pár jezdců je velmi dobrých," chválí bývalý prezident 32letého pilota.

🗣 “This weekend, we are aiming to win again.”#Seb5 has only one objective for the #ItalianGP. Did we mention it’s our home Grand Prix? 🙊 #essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/qHjPVhzRb6

— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 4, 2019

"V normálním životě narazíte na okamžiky s určitými obtížemi. Jsem si však jistý, že má všechny vlastnosti potřebné pro návrat. Doufám, že k tomu dojde velmi brzy. Za několik dní," očekává před závodem na Monze další úspěch rudých barev.

Seb přitom nebude hrát druhé housle, Leclerc podle něj není lídrem týmu: "Vettel není dvojkou. Je jedničkou a Leclerc prochází procesem, aby se jedničkou stal. Je to fajn mít dvě jedničky," usmívá se 72letý italský obchodník.

🗣 “We will work hard to put everything together.” #Charles16 is looking forward to our home race, this weekend. Are you ready, #Tifosi? 😁 #essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/77kgK6ivxC

— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 4, 2019

Leclerc podle něj má talent a svým přístupem mu připomíná nedávno zesnulého mistra světa Nikiho Laudu za mlada: "Myslím, že Charles dokázal být i loni s málo konkurenceschopným vozem rychlý a nedělal chyby. S Ferrari to je samozřejmě jiné, ale pár chyb už udělal."

"A stejně jako Niki na počátku myslel jen na chybu, které se dopustil, a jak ji neopakovat. Podle mě je tedy velmi inteligentním, velmi rychlým jezdcem. Nejen na jedno kolo, ale také v závodě, jak vidíte. Myslím, že může být možná tím nejlepším zástupcem nové generace pilotů, což je v F1 velmi důležité," dodává Montezemolo.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.