Bývalý rakouský pilot Gerhard Berger otevřeně promlouvá o situaci Sebastiana Vettela. Může dle něj Němec brzy ukončit kariéru?
Během poslední doby se ve velké míře skloňují dohady a hypotézy ohledně budoucího počínání Sebastiana Vettela. Čtyřnásobný šampion z let 2010-2013 zažívá patrně jedno z nejtěžších období své kariéry. Vytoužený titul s Ferrari je stále v nedohlednu, navíc poslední vítězství slavil dvaatřicetiletý pilot v podstatě přesně před rokem, když vyhrál závod ve Spa. Od té doby však jako když utne a Vettel ne, a ne smůlu prolomit. Z části si šance na vítězství zmařil svými chybami, částečně ho pak o ně připravila technika či nedostatečná konkurenceschopnost vozu.
Tak či tak se stále více a více začíná spekulovat o Vettelově dalším směřování. Svůj pohled na věc přidal rovněž bývalý pilot Ferrari či McLarenu Gerhard Berger.
„Seb je velmi inteligentní chlapec, který má ve svém životě mnoho dalších aspektů. Je hodně orientovaný na svou rodinu, svoje děti. Má hodně peněz, už nepotřebuje další. Jeho srdce má velmi blízko ke starým motocyklům a starým automobilům.“
„Dokážu si představit, že se jednoho dne probudí a řekne si, že mu všechno tohle leze na nervy, že chce dělat něco jiného nebo řídit jiné vozy, které nejsou tolik svázány pravidly.“
Dále se bývalý rakouský jezdec pozastavil nad současnou situací ve Ferrari. Dle jeho slov dochází Sebastianovi čas, v týmu mu roste nový mladý vyzyvatel, jenž se dle Bergerových slov může začít brzy výrazně prosazovat.
„Seb je trochu odlišný od Michaela Schumachera. Michael byl mnohem striktnější a svůj tým dokázal vést přísněji. To ale není kritika vůči Vettelovi.“ Dodává Rakušan. „Vettel je velmi chytrý, pracovitý, aby tým správně fungoval, to je především úkol pro jeho vedení.“
Sám Němec je každopádně optimistou. Podle něj zaznamenává Ferrari solidní pokroky s výkonem i ovladatelností svého monopostu. Dvaatřicetiletý jezdec je přesvědčen, že rudý vůz stane na nejvyšším stupínku ještě během této sezony.
Má pravdu?
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.