Max Verstappen hraje velmi důležitou roli v plánech japonské automobilky pro Formuli 1, připouští sportovní šéf Hondy Masaši Jamamoto. Cení si jeho talentu, zpětné vazby i přitažlivosti pro média a fanoušky.
Jeho úspěch v Rakousku Hondě přinesl první vítězství od jejího návratu do F1 v roce 2015 a posílil šance na to, že v této sportovní sérii zůstane i po roce 2020. Podle Jamamota je Verstappenův talent klíčovým pro výtečné výsledky Red Bullu s Hondou, které dosáhli před letní přestávkou - včetně další výhry v Německu a pole-position v Maďarsku.
"Pro nás je velmi důležitý. Je to moc důležité mít takového jezdce, jako je on. Zaprvé, je velmi dobrý v samotném ježdění. Je velmi dobrý v komunikaci s inženýry," chválí šéf Hondy mladého Holanďana.
"Je velmi dobrý v analýze dat, kromě jeho ježdění. Dokáže poskytnout přesnou zpětnou vazbu, pokud jde o šasi a motor, takže je výtečný," pokračuje dále Jamamoto. Verstappen je v šampionátu třetí před oběma piloty Ferrari, přičemž mu na Valtteriho Bottase z Mercedesu schází jen 7 bodů.
Kromě dvou vítězství, pěti pódií a jednoho pole-position v úvodních 12 závodech nasbíral o 76 bodů více než loni, kdy měl za zády motor Renault. Francouzského výrobce ke konci loňského roku často kritizoval, když vztah mezi nimi zhořkl. Hondu letos pouze chválí, což Jamamoto přičítá dobrému prvnímu dojmu, který na něj učinili svou továrnou při jeho návštěvě před 2 roky.
"Když Max přijel do továrny Hondy v Sakuře v roce 2017, tak to vypadalo, že zařízení na něj hodně zapůsobila. Líbilo se mu tam. Možná získal dojem, že s Hondou může něčeho dosáhnout. Možná měl ten pozitivní pocit, což ovlivňuje jeho chování," přemýšlí sportovní šéf japonské automobilky.
"Na Maxovi je skvělé i to, že ho mají v oblibě média a fanoušci. To je pro jezdce velmi důležité," vyzdvihuje Jamamoto. Max je marketingově velmi atraktivním zbožím, což pozorují také u nich doma v Japonsku: "Už jsme v Suzuce připravili tribunu Red Bull / Toro Rosso Honda. A již jsme prodali kolem 15 000 míst," dodává.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.