Max Verstappen hraje velmi důležitou roli v plánech japonské automobilky pro Formuli 1, připouští sportovní šéf Hondy Masaši Jamamoto. Cení si jeho talentu, zpětné vazby i přitažlivosti pro média a fanoušky.
Jeho úspěch v Rakousku Hondě přinesl první vítězství od jejího návratu do F1 v roce 2015 a posílil šance na to, že v této sportovní sérii zůstane i po roce 2020. Podle Jamamota je Verstappenův talent klíčovým pro výtečné výsledky Red Bullu s Hondou, které dosáhli před letní přestávkou - včetně další výhry v Německu a pole-position v Maďarsku.
"Pro nás je velmi důležitý. Je to moc důležité mít takového jezdce, jako je on. Zaprvé, je velmi dobrý v samotném ježdění. Je velmi dobrý v komunikaci s inženýry," chválí šéf Hondy mladého Holanďana.
"Je velmi dobrý v analýze dat, kromě jeho ježdění. Dokáže poskytnout přesnou zpětnou vazbu, pokud jde o šasi a motor, takže je výtečný," pokračuje dále Jamamoto. Verstappen je v šampionátu třetí před oběma piloty Ferrari, přičemž mu na Valtteriho Bottase z Mercedesu schází jen 7 bodů.
Kromě dvou vítězství, pěti pódií a jednoho pole-position v úvodních 12 závodech nasbíral o 76 bodů více než loni, kdy měl za zády motor Renault. Francouzského výrobce ke konci loňského roku často kritizoval, když vztah mezi nimi zhořkl. Hondu letos pouze chválí, což Jamamoto přičítá dobrému prvnímu dojmu, který na něj učinili svou továrnou při jeho návštěvě před 2 roky.
"Když Max přijel do továrny Hondy v Sakuře v roce 2017, tak to vypadalo, že zařízení na něj hodně zapůsobila. Líbilo se mu tam. Možná získal dojem, že s Hondou může něčeho dosáhnout. Možná měl ten pozitivní pocit, což ovlivňuje jeho chování," přemýšlí sportovní šéf japonské automobilky.
"Na Maxovi je skvělé i to, že ho mají v oblibě média a fanoušci. To je pro jezdce velmi důležité," vyzdvihuje Jamamoto. Max je marketingově velmi atraktivním zbožím, což pozorují také u nich doma v Japonsku: "Už jsme v Suzuce připravili tribunu Red Bull / Toro Rosso Honda. A již jsme prodali kolem 15 000 míst," dodává.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.