Technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe připouští, že na počátku sezóny 2019 kvůli své ztrátě na špici očekávali horší výsledky, než nakonec dosáhli. Nicméně na špičku podle jeho slov stále nemají, dále proto chtějí tvrdě pracovat na snížení své ztráty.
Se svým novým partnerem, s Red Bullem, dokázali v posledních 4 závodech před letní přestávkou dokonce dvakrát vyhrát, z toho Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Hungaroringu a Daniil Kvjat to dotáhl v Německu na pódium i s vozem Toro Rosso.
"Když jsme začali testovat v Barceloně a na počátku sezóny vstupovali do prvního závodu, tak jsem pozoroval velký rozdíl mezi naší výkonností a výkonnosti špičky. Tlačili jsme na to dále a velmi tvrdě pracovali na tom, abychom tu ztrátu stáhli, stále je však přítomná," potvrzuje Tanabe, jenž se k vedení F1 projektu Hondy vrátil před sezónou 2018.
"Získali jsme s Maxem [Verstappenem] dvě vítězství, dobré je i to, že se jednou na pódium dostalo také Toro Rosso. Německo bylo velmi náročným závodem. Týmy a piloti pracovali velmi precizně a rychle reagovali na měnící se podmínky. To nám zajistilo dobrý výsledek," pokračuje japonský šéf.
"Zatím to jde lépe, než jsme očekávali. Naše touha je však větší než současné výsledky. Vím, že to není jednoduché. Tým, jezdci a motor dobře spolupracují - máme na to, abychom náš cíl dosáhli. Myslím teď na to," hodnotí Tanabe.
Japonský výrobce pohonných jednotek v první části sezóny nasadil již dvě vylepšení, která jim pomohla snížit svou ztrátu na špičku. "Je to trochu náročné vám ukázat, co mám v mysli, ale vlastně jsem moc šťastný. Lidé v Sakuře pracují velmi tvrdě a hodně lidí nás uvnitř Hondy sleduje."
"První vítězství je jedním z milníků. Náš cíl je ale vyšší. Jsem moc šťastný, ale nepřestáváme. Stále další, další, o jedno víc. Cílem je šampionát. A k tomu máme pořád daleko," uznává sportovní ředitel Hondy.
I když Red Bull svého japonského partnera chválí s tím, že původně postavil auto spíše s efektivní aerodynamikou, nyní se se stoupající sílou motoru začíná soustředit na maximální přítlak, což zvyšuje jeho celkovou konkurenceschopnost.
Tanabe si deficitu svého motoru na špičku dobře uvědomuje, šla ostatně vidět i v Maďarsku před letní přestávkou. "Nejen v tomto závodě, ale od prvního závodu. Můžeme shrnout ztrátu či výkonnostní rozdíl mezi námi a Mercedesem. Tento druh dat nám dává určitý cíl či skutečnou odpověď na naši ztrátu."
Po letní přestávce hodlá přijít s další specifikaci pohonné jednotky, která by jim měla pomoci být blíže Mercedesu zejména na okruzích kladoucích důraz zejména na výkon motoru - jako je Spa či Monza. Podaří se tam Red Bullu s Hondou urvat další vítězství a předstihnout v šampionátu druhé Ferrari?
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.