Ocon nebo Bottas? Tuto otázku momentálně řeší u Mercedesu. Komu by dal přednost Jacques Villeneuve?
Během posledních dnů a týdnů se čile spekuluje o jezdecké sestavě Mercedesu pro příští sezonu. Nyní je víceméně jisté, že adepti na sedačku vedle Lewise Hamiltona jsou dva. Jde o současného jezdce Valtteri Bottase., potažmo juniora německé automobilky Estebana Ocona. Čelní představitel stáje Toto Wolf již přiznal, že se Stříbrné šípy rozhodují právě mezi tímto duem.
O svůj názor na toto téma se podělil také mistr světa z roku 1997 Jacques Villeneuve. „Vždy když jezdíte tak se něco naučíte. Proč by to dělali? Měli by si ponechat Bottase. Nevidím důvod, proč rozbíjet fungující tandem Hamilton Bottas.“
„Pokud by byl Bottas o půl vteřiny pomalejší během každého závodu, tak je to ok, ale to se neděje.“
Z pohledu Kanaďana ještě Ocon neprokázal své kvality, aby mohl pomýšlet na sedačku v top týmu. „Vzali byste ho? Je těžké říct, jak dobrý přesně je, ještě to neprokázal. Každopádně já bych to neriskoval.“ Uzavírá Villeneuve.
Valtteri Bottas měl letos velmi dobrý vstup do sezony. Dokázal vyhrát v Austrálii a Baku, nicméně pak jeho výkony začaly postupně uvadat. Zejména proto se nyní spekuluje o jeho výměně.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.