Ocon nebo Bottas? Tuto otázku momentálně řeší u Mercedesu. Komu by dal přednost Jacques Villeneuve?
Během posledních dnů a týdnů se čile spekuluje o jezdecké sestavě Mercedesu pro příští sezonu. Nyní je víceméně jisté, že adepti na sedačku vedle Lewise Hamiltona jsou dva. Jde o současného jezdce Valtteri Bottase., potažmo juniora německé automobilky Estebana Ocona. Čelní představitel stáje Toto Wolf již přiznal, že se Stříbrné šípy rozhodují právě mezi tímto duem.
O svůj názor na toto téma se podělil také mistr světa z roku 1997 Jacques Villeneuve. „Vždy když jezdíte tak se něco naučíte. Proč by to dělali? Měli by si ponechat Bottase. Nevidím důvod, proč rozbíjet fungující tandem Hamilton Bottas.“
„Pokud by byl Bottas o půl vteřiny pomalejší během každého závodu, tak je to ok, ale to se neděje.“
Z pohledu Kanaďana ještě Ocon neprokázal své kvality, aby mohl pomýšlet na sedačku v top týmu. „Vzali byste ho? Je těžké říct, jak dobrý přesně je, ještě to neprokázal. Každopádně já bych to neriskoval.“ Uzavírá Villeneuve.
Valtteri Bottas měl letos velmi dobrý vstup do sezony. Dokázal vyhrát v Austrálii a Baku, nicméně pak jeho výkony začaly postupně uvadat. Zejména proto se nyní spekuluje o jeho výměně.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.