Ocon nebo Bottas? Tuto otázku momentálně řeší u Mercedesu. Komu by dal přednost Jacques Villeneuve?
Během posledních dnů a týdnů se čile spekuluje o jezdecké sestavě Mercedesu pro příští sezonu. Nyní je víceméně jisté, že adepti na sedačku vedle Lewise Hamiltona jsou dva. Jde o současného jezdce Valtteri Bottase., potažmo juniora německé automobilky Estebana Ocona. Čelní představitel stáje Toto Wolf již přiznal, že se Stříbrné šípy rozhodují právě mezi tímto duem.
O svůj názor na toto téma se podělil také mistr světa z roku 1997 Jacques Villeneuve. „Vždy když jezdíte tak se něco naučíte. Proč by to dělali? Měli by si ponechat Bottase. Nevidím důvod, proč rozbíjet fungující tandem Hamilton Bottas.“
„Pokud by byl Bottas o půl vteřiny pomalejší během každého závodu, tak je to ok, ale to se neděje.“
Z pohledu Kanaďana ještě Ocon neprokázal své kvality, aby mohl pomýšlet na sedačku v top týmu. „Vzali byste ho? Je těžké říct, jak dobrý přesně je, ještě to neprokázal. Každopádně já bych to neriskoval.“ Uzavírá Villeneuve.
Valtteri Bottas měl letos velmi dobrý vstup do sezony. Dokázal vyhrát v Austrálii a Baku, nicméně pak jeho výkony začaly postupně uvadat. Zejména proto se nyní spekuluje o jeho výměně.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.