Ocon nebo Bottas? Tuto otázku momentálně řeší u Mercedesu. Komu by dal přednost Jacques Villeneuve?
Během posledních dnů a týdnů se čile spekuluje o jezdecké sestavě Mercedesu pro příští sezonu. Nyní je víceméně jisté, že adepti na sedačku vedle Lewise Hamiltona jsou dva. Jde o současného jezdce Valtteri Bottase., potažmo juniora německé automobilky Estebana Ocona. Čelní představitel stáje Toto Wolf již přiznal, že se Stříbrné šípy rozhodují právě mezi tímto duem.
O svůj názor na toto téma se podělil také mistr světa z roku 1997 Jacques Villeneuve. „Vždy když jezdíte tak se něco naučíte. Proč by to dělali? Měli by si ponechat Bottase. Nevidím důvod, proč rozbíjet fungující tandem Hamilton Bottas.“
„Pokud by byl Bottas o půl vteřiny pomalejší během každého závodu, tak je to ok, ale to se neděje.“
Z pohledu Kanaďana ještě Ocon neprokázal své kvality, aby mohl pomýšlet na sedačku v top týmu. „Vzali byste ho? Je těžké říct, jak dobrý přesně je, ještě to neprokázal. Každopádně já bych to neriskoval.“ Uzavírá Villeneuve.
Valtteri Bottas měl letos velmi dobrý vstup do sezony. Dokázal vyhrát v Austrálii a Baku, nicméně pak jeho výkony začaly postupně uvadat. Zejména proto se nyní spekuluje o jeho výměně.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.