Na body prohrává se svým týmovým kolegou 1:31. Ital Antonio Giovinazzi ví, kde je jeho hlavní nedostatek. Jak jej chce napravit?
Antonio Giovinazzi absolvuje letos svou první kompletní sezonu ve Formuli 1. A nutno říct, že se mu prozatím příliš nedaří. Mladý Ital dokázal nasbírat pouhý jeden bodík, přičemž jeho týmový kolega Kimi Räikkönen už má na svém kontě bodů 31. Rozdíl je to tedy děsivý a není divu, že se pomalu začíná spekulovat o Giovinazziho konci, avšak vedení Alfy Romeo tuto možnost popírá.
Kde vidí své hlavní problémy sám pilot? „Pokud jste dva roky nezávodili máte to těžké. Během roku 2017 jsem odjel dva závody v F1 za Sauber, v roce 2018 jsem se pak zúčastnil Le Mans, ale to je úplně odlišná záležitost od F1.“
„Na začátku sezony jsem se chtěl zlepšovat závod od závodu a získávat z toho nějaké pocity, to je to, co dělám, protože když se vrátíte do Formule 1, která je královnou motorsportu, je sbírání zkušeností důležité“
Pravdou je, že Ital ztrácí zejména v závodech. Během kvalifikací jsou na tom s Räikkönenem takřka identicky. „S ohledem na kvalifikační rychlost si myslím, že je to celkem dobré. "Moje problémy spočívají v závodech, ale pracujeme na tom. Když z toho vypadnete na dva roky, opravdu to není snadné. Ale podle mě se zlepšujeme. Myslím, že výkonnost i rychlost máme, avšak body ne, a to často z různých důvodů.“
Podaří se italskému jezdci v druhé polovině ročníku zabrat?
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.