Na body prohrává se svým týmovým kolegou 1:31. Ital Antonio Giovinazzi ví, kde je jeho hlavní nedostatek. Jak jej chce napravit?
Antonio Giovinazzi absolvuje letos svou první kompletní sezonu ve Formuli 1. A nutno říct, že se mu prozatím příliš nedaří. Mladý Ital dokázal nasbírat pouhý jeden bodík, přičemž jeho týmový kolega Kimi Räikkönen už má na svém kontě bodů 31. Rozdíl je to tedy děsivý a není divu, že se pomalu začíná spekulovat o Giovinazziho konci, avšak vedení Alfy Romeo tuto možnost popírá.
Kde vidí své hlavní problémy sám pilot? „Pokud jste dva roky nezávodili máte to těžké. Během roku 2017 jsem odjel dva závody v F1 za Sauber, v roce 2018 jsem se pak zúčastnil Le Mans, ale to je úplně odlišná záležitost od F1.“
„Na začátku sezony jsem se chtěl zlepšovat závod od závodu a získávat z toho nějaké pocity, to je to, co dělám, protože když se vrátíte do Formule 1, která je královnou motorsportu, je sbírání zkušeností důležité“
Pravdou je, že Ital ztrácí zejména v závodech. Během kvalifikací jsou na tom s Räikkönenem takřka identicky. „S ohledem na kvalifikační rychlost si myslím, že je to celkem dobré. "Moje problémy spočívají v závodech, ale pracujeme na tom. Když z toho vypadnete na dva roky, opravdu to není snadné. Ale podle mě se zlepšujeme. Myslím, že výkonnost i rychlost máme, avšak body ne, a to často z různých důvodů.“
Podaří se italskému jezdci v druhé polovině ročníku zabrat?
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.