McLaren první část sezóny zakončil v Maďarsku velmi slibným výkonem, která je pro tým velkým povzbuzením. Proč, to rozebírá jeho šéf Andreas Seidl.
Maďarský okruh papírově McLarenu neměl vůbec sedětHungaroring patří k nejpomalejším okruhům kalendáře. Na 4381 metrů dlouhé trati se nachází 14 zatáček, většinou pomalých či středně rychlých, bez dlouhých rovinek. Stáj z Wokingu měla před víkendem obavy z toho, jak na něm bude silná, protože největší slabina jejich letošního vozu MCL34 spočívá právě v pomalých zatáčkách.
"Je to samozřejmě skvělé vidět, že na trati se spoustou pomalých pasáží, které jsou rozhodně slabinou našeho vozu, můžeme vyřešit některé z těchto potíží prostřednictvím nasazení vylepšení a díky lepšímu porozumění auta a jeho využívání," oddechl si v neděli po Velké ceně Maďarska Seidl.
Nejlepší ze zbytku poleDo ní se jeho piloti kvalifikovali na slušném sedmém a osmém místě hned za Red Bully, Mercedesy a Ferrari jako nejlepší ze zbytku pole, přičemž před pátým Haasem měli slušných 0,3 % výkonnosti k dobru. Tak dobrý výsledek tým nečekal.
"Byli jsme očividně čtvrtí nejrychlejší. Hlavně to je pro nás teď před přestávkou samozřejmě velkým povzbuzení. A také pro druhou část sezóny, protože přijde pár okruhů s pomalými částmi - jako Singapur atd. Jde tedy o moc velkou vzpruhu," libuje si šéf McLarenu.
Carlos Sainz v závodě skončil pátý před jedním Red Bullem a Mercedesem, Lando Norris finišoval po selhání utahovací pistole v boxech devátý, jinak by zřejmě projel cílem za svým týmovým kolegou. Tým si z Hungaroringu odvezl 12 bodů, čímž vyrovnal svůj nejlepší bodový příděl sezóny z Rakouska.
Upevnil si tím čtvrtou pozici mezi konstruktéry, protože páté Toro Rosso si připsalo pouze 1 bod, sedmá Alfa Romeo 7 bodů a ostatní jejich soupeři ze středu pole v čele s Renaultem nebodovali.
Do dál?"Po letní přestávce budeme stále vozit nové díly, vylepšení. Aerodynamické oddělení s nimi doma tedy odvádí velmi dobrou práci. S bojem o čtvrté místo v šampionátu konstruktérů," pokračuje šéf McLarenu, který v Maďarsku do závodu nasadil nové díly i přesto, že v pátek pršelo a neměli možnost je důkladně otestovat.
"Měli jsme nové zadní křídlo a několik dalších drobných věcí, které hned fungovaly, byť jsme v pátek jezdili opravdu omezeně. Proto vážně nebyl čas projít normálním testovacím programem. Je to velmi povzbuzující," opakuje Seidl před čtyřtýdenní letní přestávkou, během níž musí být továrny povinně na 2 týdny zavřené.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.