McLaren první část sezóny zakončil v Maďarsku velmi slibným výkonem, která je pro tým velkým povzbuzením. Proč, to rozebírá jeho šéf Andreas Seidl.
Maďarský okruh papírově McLarenu neměl vůbec sedětHungaroring patří k nejpomalejším okruhům kalendáře. Na 4381 metrů dlouhé trati se nachází 14 zatáček, většinou pomalých či středně rychlých, bez dlouhých rovinek. Stáj z Wokingu měla před víkendem obavy z toho, jak na něm bude silná, protože největší slabina jejich letošního vozu MCL34 spočívá právě v pomalých zatáčkách.
"Je to samozřejmě skvělé vidět, že na trati se spoustou pomalých pasáží, které jsou rozhodně slabinou našeho vozu, můžeme vyřešit některé z těchto potíží prostřednictvím nasazení vylepšení a díky lepšímu porozumění auta a jeho využívání," oddechl si v neděli po Velké ceně Maďarska Seidl.
Nejlepší ze zbytku poleDo ní se jeho piloti kvalifikovali na slušném sedmém a osmém místě hned za Red Bully, Mercedesy a Ferrari jako nejlepší ze zbytku pole, přičemž před pátým Haasem měli slušných 0,3 % výkonnosti k dobru. Tak dobrý výsledek tým nečekal.
"Byli jsme očividně čtvrtí nejrychlejší. Hlavně to je pro nás teď před přestávkou samozřejmě velkým povzbuzení. A také pro druhou část sezóny, protože přijde pár okruhů s pomalými částmi - jako Singapur atd. Jde tedy o moc velkou vzpruhu," libuje si šéf McLarenu.
Carlos Sainz v závodě skončil pátý před jedním Red Bullem a Mercedesem, Lando Norris finišoval po selhání utahovací pistole v boxech devátý, jinak by zřejmě projel cílem za svým týmovým kolegou. Tým si z Hungaroringu odvezl 12 bodů, čímž vyrovnal svůj nejlepší bodový příděl sezóny z Rakouska.
Upevnil si tím čtvrtou pozici mezi konstruktéry, protože páté Toro Rosso si připsalo pouze 1 bod, sedmá Alfa Romeo 7 bodů a ostatní jejich soupeři ze středu pole v čele s Renaultem nebodovali.
Do dál?"Po letní přestávce budeme stále vozit nové díly, vylepšení. Aerodynamické oddělení s nimi doma tedy odvádí velmi dobrou práci. S bojem o čtvrté místo v šampionátu konstruktérů," pokračuje šéf McLarenu, který v Maďarsku do závodu nasadil nové díly i přesto, že v pátek pršelo a neměli možnost je důkladně otestovat.
"Měli jsme nové zadní křídlo a několik dalších drobných věcí, které hned fungovaly, byť jsme v pátek jezdili opravdu omezeně. Proto vážně nebyl čas projít normálním testovacím programem. Je to velmi povzbuzující," opakuje Seidl před čtyřtýdenní letní přestávkou, během níž musí být továrny povinně na 2 týdny zavřené.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.