McLaren první část sezóny zakončil v Maďarsku velmi slibným výkonem, která je pro tým velkým povzbuzením. Proč, to rozebírá jeho šéf Andreas Seidl.
Maďarský okruh papírově McLarenu neměl vůbec sedětHungaroring patří k nejpomalejším okruhům kalendáře. Na 4381 metrů dlouhé trati se nachází 14 zatáček, většinou pomalých či středně rychlých, bez dlouhých rovinek. Stáj z Wokingu měla před víkendem obavy z toho, jak na něm bude silná, protože největší slabina jejich letošního vozu MCL34 spočívá právě v pomalých zatáčkách.
"Je to samozřejmě skvělé vidět, že na trati se spoustou pomalých pasáží, které jsou rozhodně slabinou našeho vozu, můžeme vyřešit některé z těchto potíží prostřednictvím nasazení vylepšení a díky lepšímu porozumění auta a jeho využívání," oddechl si v neděli po Velké ceně Maďarska Seidl.
Nejlepší ze zbytku poleDo ní se jeho piloti kvalifikovali na slušném sedmém a osmém místě hned za Red Bully, Mercedesy a Ferrari jako nejlepší ze zbytku pole, přičemž před pátým Haasem měli slušných 0,3 % výkonnosti k dobru. Tak dobrý výsledek tým nečekal.
"Byli jsme očividně čtvrtí nejrychlejší. Hlavně to je pro nás teď před přestávkou samozřejmě velkým povzbuzení. A také pro druhou část sezóny, protože přijde pár okruhů s pomalými částmi - jako Singapur atd. Jde tedy o moc velkou vzpruhu," libuje si šéf McLarenu.
Carlos Sainz v závodě skončil pátý před jedním Red Bullem a Mercedesem, Lando Norris finišoval po selhání utahovací pistole v boxech devátý, jinak by zřejmě projel cílem za svým týmovým kolegou. Tým si z Hungaroringu odvezl 12 bodů, čímž vyrovnal svůj nejlepší bodový příděl sezóny z Rakouska.
Upevnil si tím čtvrtou pozici mezi konstruktéry, protože páté Toro Rosso si připsalo pouze 1 bod, sedmá Alfa Romeo 7 bodů a ostatní jejich soupeři ze středu pole v čele s Renaultem nebodovali.
Do dál?"Po letní přestávce budeme stále vozit nové díly, vylepšení. Aerodynamické oddělení s nimi doma tedy odvádí velmi dobrou práci. S bojem o čtvrté místo v šampionátu konstruktérů," pokračuje šéf McLarenu, který v Maďarsku do závodu nasadil nové díly i přesto, že v pátek pršelo a neměli možnost je důkladně otestovat.
"Měli jsme nové zadní křídlo a několik dalších drobných věcí, které hned fungovaly, byť jsme v pátek jezdili opravdu omezeně. Proto vážně nebyl čas projít normálním testovacím programem. Je to velmi povzbuzující," opakuje Seidl před čtyřtýdenní letní přestávkou, během níž musí být továrny povinně na 2 týdny zavřené.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.