Kimi Räikkönen je znám svým uvolněným způsobem života. Co k této otázce řekl maďarským novinářům, kteří mu ji položili během uplynulé Velké ceny?
Kimi Räikkönen přestoupil před letošní sezonou z Ferrari do Alfy Romeo. Došlo vlastně k prohození sedaček mezi ním a Charlesem Leclercem. Finský matador podepsal s Alfou smlouvu na dva roky, ale jak sám říká ani ji nečetl. „Moji smlouvu s Alfou jsem nečetl, nestojí mi to za to. Při mém prvním jednání s Alfou jsem jim řekl, že pokud se jim něco nelíbí a budou si na něco stěžovat, nebudu pro ně závodit,“ říká Iceman.
Kimi je znám svou zálibou v různých adrenalinových aktivitách. Jako například skoky z budov do bazénů a podobně. Dříve si vyzkoušel rovněž jiné motoristické disciplíny, zejména rallye a NASCAR. Zároveň se netají svojí oblibou v Jamesi Huntovi. Britský rebel a mistr světa byl přitom proslulý svým bujarým způsobem života. Možná také z tohoto důvodu je Räikkönen u fanoušků tak oblíbený. Dříve se nechal slyšet, že svůj první závod ve Formuli 1 málem zaspal.
Každopádně zpět do současnosti. Maďarští novináři se pilota Alfy Romeo zeptali na jeho adrenalinové aktivity. „Je jasné, že se snažím být maximálně opatrný, ale myslím, že se až příliš mluví o důsledcích, ještě před tím, než se něco stane,“ má jasno Räikkönen .
Smlouva vyprší devětatřicetiletému veteránovi na konci roku 2020. Zda podepíše novou v tuto chvíli ještě nevíme, jisté však je, že ho po konci závodní kariéry neuvidíme v žádné manažerské pozici spjaté s F1. „Ne, tohle není nic pro mě, Liberty jedná víc politicky než některé světové země,“ uzavírá Fin s úsměvem.
Do starého železa však ještě rozhodně nepatří. Letos nasbíral ostřílený Fin 31 mistrovských bodů, to mu v průběžné tabulce stačí na osmou příčku. Lépe jsou na tom pouze piloti prvních tří top týmů a Carlos Sainz. Naopak Räikkönenův stájový kolega, italský mladíček Giovinazzi přispěl do týmové pokladnice pouhým jedním bodem. Z pohledu umístění jde o nejvýraznější rozdíl mezi týmovými kolegy v letošním ročníku F1.
Getting into the car on a warm day to find everything too hot to handle is a problem we all face 😡 Including Kimi! The Iceman wasn't as cool as usual yesterday... 🔥 #F1 #HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/Qo65tSjued
— Formula 1 (@F1) August 5, 2019Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.