Kimi Räikkönen je znám svým uvolněným způsobem života. Co k této otázce řekl maďarským novinářům, kteří mu ji položili během uplynulé Velké ceny?
Kimi Räikkönen přestoupil před letošní sezonou z Ferrari do Alfy Romeo. Došlo vlastně k prohození sedaček mezi ním a Charlesem Leclercem. Finský matador podepsal s Alfou smlouvu na dva roky, ale jak sám říká ani ji nečetl. „Moji smlouvu s Alfou jsem nečetl, nestojí mi to za to. Při mém prvním jednání s Alfou jsem jim řekl, že pokud se jim něco nelíbí a budou si na něco stěžovat, nebudu pro ně závodit,“ říká Iceman.
Kimi je znám svou zálibou v různých adrenalinových aktivitách. Jako například skoky z budov do bazénů a podobně. Dříve si vyzkoušel rovněž jiné motoristické disciplíny, zejména rallye a NASCAR. Zároveň se netají svojí oblibou v Jamesi Huntovi. Britský rebel a mistr světa byl přitom proslulý svým bujarým způsobem života. Možná také z tohoto důvodu je Räikkönen u fanoušků tak oblíbený. Dříve se nechal slyšet, že svůj první závod ve Formuli 1 málem zaspal.
Každopádně zpět do současnosti. Maďarští novináři se pilota Alfy Romeo zeptali na jeho adrenalinové aktivity. „Je jasné, že se snažím být maximálně opatrný, ale myslím, že se až příliš mluví o důsledcích, ještě před tím, než se něco stane,“ má jasno Räikkönen .
Smlouva vyprší devětatřicetiletému veteránovi na konci roku 2020. Zda podepíše novou v tuto chvíli ještě nevíme, jisté však je, že ho po konci závodní kariéry neuvidíme v žádné manažerské pozici spjaté s F1. „Ne, tohle není nic pro mě, Liberty jedná víc politicky než některé světové země,“ uzavírá Fin s úsměvem.
Do starého železa však ještě rozhodně nepatří. Letos nasbíral ostřílený Fin 31 mistrovských bodů, to mu v průběžné tabulce stačí na osmou příčku. Lépe jsou na tom pouze piloti prvních tří top týmů a Carlos Sainz. Naopak Räikkönenův stájový kolega, italský mladíček Giovinazzi přispěl do týmové pokladnice pouhým jedním bodem. Z pohledu umístění jde o nejvýraznější rozdíl mezi týmovými kolegy v letošním ročníku F1.
Getting into the car on a warm day to find everything too hot to handle is a problem we all face 😡 Including Kimi! The Iceman wasn't as cool as usual yesterday... 🔥 #F1 #HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/Qo65tSjued
— Formula 1 (@F1) August 5, 2019
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.