Kimi Räikkönen je znám svým uvolněným způsobem života. Co k této otázce řekl maďarským novinářům, kteří mu ji položili během uplynulé Velké ceny?
Kimi Räikkönen přestoupil před letošní sezonou z Ferrari do Alfy Romeo. Došlo vlastně k prohození sedaček mezi ním a Charlesem Leclercem. Finský matador podepsal s Alfou smlouvu na dva roky, ale jak sám říká ani ji nečetl. „Moji smlouvu s Alfou jsem nečetl, nestojí mi to za to. Při mém prvním jednání s Alfou jsem jim řekl, že pokud se jim něco nelíbí a budou si na něco stěžovat, nebudu pro ně závodit,“ říká Iceman.
Kimi je znám svou zálibou v různých adrenalinových aktivitách. Jako například skoky z budov do bazénů a podobně. Dříve si vyzkoušel rovněž jiné motoristické disciplíny, zejména rallye a NASCAR. Zároveň se netají svojí oblibou v Jamesi Huntovi. Britský rebel a mistr světa byl přitom proslulý svým bujarým způsobem života. Možná také z tohoto důvodu je Räikkönen u fanoušků tak oblíbený. Dříve se nechal slyšet, že svůj první závod ve Formuli 1 málem zaspal.
Každopádně zpět do současnosti. Maďarští novináři se pilota Alfy Romeo zeptali na jeho adrenalinové aktivity. „Je jasné, že se snažím být maximálně opatrný, ale myslím, že se až příliš mluví o důsledcích, ještě před tím, než se něco stane,“ má jasno Räikkönen .
Smlouva vyprší devětatřicetiletému veteránovi na konci roku 2020. Zda podepíše novou v tuto chvíli ještě nevíme, jisté však je, že ho po konci závodní kariéry neuvidíme v žádné manažerské pozici spjaté s F1. „Ne, tohle není nic pro mě, Liberty jedná víc politicky než některé světové země,“ uzavírá Fin s úsměvem.
Do starého železa však ještě rozhodně nepatří. Letos nasbíral ostřílený Fin 31 mistrovských bodů, to mu v průběžné tabulce stačí na osmou příčku. Lépe jsou na tom pouze piloti prvních tří top týmů a Carlos Sainz. Naopak Räikkönenův stájový kolega, italský mladíček Giovinazzi přispěl do týmové pokladnice pouhým jedním bodem. Z pohledu umístění jde o nejvýraznější rozdíl mezi týmovými kolegy v letošním ročníku F1.
Getting into the car on a warm day to find everything too hot to handle is a problem we all face 😡 Including Kimi! The Iceman wasn't as cool as usual yesterday... 🔥 #F1 #HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/Qo65tSjued
— Formula 1 (@F1) August 5, 2019Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.