Ferrari odjelo na Hungaroringu zcela osamocený závod a jediný souboj tak zažili pouze mezi jejich vlastními piloty. Někteří se tak domnívají, že se již předem s touto pozicí smířili a příliš na pilu během závodu netlačili. Charles Leclerc ale tvrdí pravý opak...
Poslední podnik letošního šampionátu před letní přestávkou si i přes zisk třetího stupínku na pódiu, jenž měla italská stáj po problémech Valtteriho Bottase prakticky po celou délku maďarské grand prix "předplacen", za rámeček rozhodně dát nemůže. V cíli jim totiž na soupeřící duo Hamilton-Verstappen scházela minuta, přičemž jako jediní ze zbytku pole se udrželi ve stejném kole jako vítěz závodu.
Okamžitě se začaly rojit spekulace, že se Ferrari snažilo dané situaci přizpůsobit a raději pohonná ústrojí ve svých vozech pošetřili pro další podniky. "Také jsme na to maximálně šlapali, abychom měli co nejlepší závod," popírá však tyto zprávy Charles Leclerc. Rovněž se nedomnívá, že by za mnohem vyšší rychlostí vedoucí dvojice jezdců stálo jejich vzájemné soupeření.
"Myslím, že jeli na plný plyn a my jsme jeli na plný plyn. Takže si nemyslím, že by dokázali získat další vteřinu jenom proto, že si to sami užívali. Takže si to nemyslím," dodává pro RaceFans monacký pilot, jehož v závěru závodu předjel stájový kolega Sebastian Vettel.
"Myslím, že to, co bychom se měli snažit vysvětlit opravdu není ta dnešní minuta, [ale] jak je možné, že jen o týden dříve jsme měli nejrychlejší auto a dnes jsme jaksi nejrychlejší nebyli," přidává svůj komentář také šéf týmu Mattia Binotto. "Zde si myslím, jak často říkáme, je to velmi závislé na trati. Víme, že našemu vozu schází maximální přítlak a když jste na okruhu jako Budapešť, kde se vyžaduje maximum přítlaku, pak tím rozhodně trpíme."
Zvlášť kontrastně v porovnání s výkonem stáje z Maranella na německém Hockenheimu vyznívají její výsledky z uplynulého závodního víkendu. V kvalifikaci ztrácely oba rudé vozy na pole-position přibližně půl sekundy, avšak v samotném závodě zaostávali Leclerc s Vettelem za Verstappenem a Hamiltonem již téměř celou vteřinu!
"V závodě ve srovnání s kvalifikací vás to sužuje ještě více, protože během jediného kvalifikačního kola přilnavost pneumatik nedostatek přítlaku, jenž možná máte, zvládne," vysvětluje závěrem Binotto. "Ale při dlouhé vzdálenosti pak kloužete, přehříváte pneumatiky a je to tím mnohem složitější."
Here is @Marc_Gene debrief about #HungarianGP 🇭🇺. #essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/zswOE1raGX
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) August 4, 2019Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.