Ferrari odjelo na Hungaroringu zcela osamocený závod a jediný souboj tak zažili pouze mezi jejich vlastními piloty. Někteří se tak domnívají, že se již předem s touto pozicí smířili a příliš na pilu během závodu netlačili. Charles Leclerc ale tvrdí pravý opak...
Poslední podnik letošního šampionátu před letní přestávkou si i přes zisk třetího stupínku na pódiu, jenž měla italská stáj po problémech Valtteriho Bottase prakticky po celou délku maďarské grand prix "předplacen", za rámeček rozhodně dát nemůže. V cíli jim totiž na soupeřící duo Hamilton-Verstappen scházela minuta, přičemž jako jediní ze zbytku pole se udrželi ve stejném kole jako vítěz závodu.
Okamžitě se začaly rojit spekulace, že se Ferrari snažilo dané situaci přizpůsobit a raději pohonná ústrojí ve svých vozech pošetřili pro další podniky. "Také jsme na to maximálně šlapali, abychom měli co nejlepší závod," popírá však tyto zprávy Charles Leclerc. Rovněž se nedomnívá, že by za mnohem vyšší rychlostí vedoucí dvojice jezdců stálo jejich vzájemné soupeření.
"Myslím, že jeli na plný plyn a my jsme jeli na plný plyn. Takže si nemyslím, že by dokázali získat další vteřinu jenom proto, že si to sami užívali. Takže si to nemyslím," dodává pro RaceFans monacký pilot, jehož v závěru závodu předjel stájový kolega Sebastian Vettel.
"Myslím, že to, co bychom se měli snažit vysvětlit opravdu není ta dnešní minuta, [ale] jak je možné, že jen o týden dříve jsme měli nejrychlejší auto a dnes jsme jaksi nejrychlejší nebyli," přidává svůj komentář také šéf týmu Mattia Binotto. "Zde si myslím, jak často říkáme, je to velmi závislé na trati. Víme, že našemu vozu schází maximální přítlak a když jste na okruhu jako Budapešť, kde se vyžaduje maximum přítlaku, pak tím rozhodně trpíme."
Zvlášť kontrastně v porovnání s výkonem stáje z Maranella na německém Hockenheimu vyznívají její výsledky z uplynulého závodního víkendu. V kvalifikaci ztrácely oba rudé vozy na pole-position přibližně půl sekundy, avšak v samotném závodě zaostávali Leclerc s Vettelem za Verstappenem a Hamiltonem již téměř celou vteřinu!
"V závodě ve srovnání s kvalifikací vás to sužuje ještě více, protože během jediného kvalifikačního kola přilnavost pneumatik nedostatek přítlaku, jenž možná máte, zvládne," vysvětluje závěrem Binotto. "Ale při dlouhé vzdálenosti pak kloužete, přehříváte pneumatiky a je to tím mnohem složitější."
Here is @Marc_Gene debrief about #HungarianGP 🇭🇺. #essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/zswOE1raGX
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) August 4, 2019Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.