HUNGARORING - 3. TRÉNINK; V nejlepší formě je před kvalifikací Lewis Hamilton s Mercedesem, Red Bull mu jde ale těsně po krku - Max Verstappen zaostal o pouhých 13 tisícin sekundy, třetímu Sebastianovi Vettelovi chybělo 82 tisícin.
Sobotní část začala s 10minutovým zpožděním, protože komisaři v zatáčce č. 4 čistili trať po velkém úniku oleje po Formuli 2, vše pod dohledem ředitele závodu Michaela Masiho. S ohledem na následující kvalifikaci odpoledne trénink prodloužen nebude. Obloha byla zamračená, ale nepršelo, teplota vzduchu dosahovala 24 °C, trať 37 °C.
Na trať jako první vyrazil Grosjean, McLareny hned nalétly do měřených kol a usadily se na čele: Norris (1:18,706) půl sekundy před Sainzem (1:19,258). Oba si stěžovali na prach v upravovaném místě trati, která byla v místě zmíněného úniku oleje pokrytá cementovým prachem.
Nobody forecasted snow on Turn 4? ☃️#F1 #HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/csfsCzgRMj
— Formula 1 (@F1) August 3, 2019Po 20 min se na výsluní výsledkové listiny usadila Ferrari v pořadí Vettel (1:17,435) - Leclerc (1:17,571). Konkurence se však teprve rozjížděla, třetí příčku držel Albon (1:18,311). Nejlépe si včera v pomalých zatáčkách vedly Red Bully, dokonce ještě lépe než Mercedesy, Scuderia byla silná v 1. sektoru, kde zajela nejrychlejší čas.
Mercedesy se po prvních pokusech zařadili až za rudé vozy, scházely jim 3 desetiny (Hamilton 1:17,643), špička pochopitelně kroužila na měkkých pneumatikách - Pirelli do Maďarska přivezlo C2 - C4 směsi, totéž co před týdnem do Německa. Trať je zde sice pomalá, ale jedna zatáčka následuje za druhou a pneumatiky za vysokých teplot dostávají zabrat.
Pushing hard 💪It's currently a Ferrari 1-2 inside the first 15 minutes of FP3#F1 #HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/jdLvsjf0Pi
— Formula 1 (@F1) August 3, 2019Vettel po půl hodině přidal (1:17,330), Hamilton (1:17,051) však předvedl "purpurový" druhý a třetí sektor a dostal se o 3 desetiny před něj, totéž se povedlo i Bottasovi (1:17,261).
Verstappen (1:17,750) byl v tu dobu na pátém místě s odstupem 7 desetin sekundy, v další pokusu však všechny předstihl - 1:17,035 min. Zdá se, že jim pomalá trať sedí - Mercedes předčí i ve středně-rychlých zatáčkách.
Max Verstappen, our new FP3 leader 📸#F1 #HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/DqvOvoGX5c
— Formula 1 (@F1) August 3, 2019Soupeře překvapil Norris (1:17,162), který za Red Bullem zaostal jen o desetinu a vynořil se na "bronzové" pozici před Bottasem i oběma Ferrari. Včera McLareny zajímavé časy kvůli proměnlivému počasí a problémům s pohonnými jednotkami nejezdily.
V poslední třetině se však špička začala více snažit. Red Bull překonali Hamilton (1:16,339), Bottas (1:16,489) i Leclerc (1:16,604). Vettel po změně nastavení a úpravě zadního zavěšení není spokojený: "To auto je jiné než předtím."
🔥 x ❄️#F1 #HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/Zywxd1qI3C
— Formula 1 (@F1) August 3, 2019Verstappen na tempo soupeřů zareagoval (1:16,474), Mercedes ale nepřekonal - zůstával třetí za Hamiltonem a Leclercem (1:16,392), který očekává trápení Ferrari: "Trápíme se s vyvážením, musíme najít řešení. Také se trochu trápíme s úrovní přítlaku, který máme. Potřebujeme ho hodně. Věděli jsme, že pro nás půjde o náročnou trať," uvedl včera večer. Jejich doménou zůstávají max. rychlosti a rovinky, těch tady ale moc není.
Norris v závěru po dalším vydařeném kole (1:16,774) dokázal přeskočit Gaslyho i Vettela, McLaren zabírá a je nejlepším ze zbytku pole za silnou trojkou, na Mercedes ztrácí 0,435 s.
SPEED TRAP: 3⃣0⃣9⃣.3⃣Charles Leclerc has reached the fastest speed, but can he post the fastest lap? 🤔There's less than 15 minutes to go of FP3...#F1 #HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/SSIL9S2XTI
— Formula 1 (@F1) August 3, 2019V koncovce se rozhořel tuhý boj o nejrychlejší kolo. Verstappen potvrdil sílu Red Bull v pomalejších částech (1:16,097), těsně (+ 0,069 s) za ním skončil na třetím místě Vettel, všechny předčil Hamilton, který vykouzlil o 13 tisícin rychlejší čas než Verstappen. Rozdíly jsou malé, už se proto těšíme na kvalifikaci, která přinese napínavý souboj o pole-position.
Williams v továrně zlepšil korelaci a aerodynamická vylepšení mu fungují, dle slov jeho inženýrů ještě v Německu neměl možnost udělat určité úpravy. Russel končí osmnáctý před Strollem s minimální ztrátou na Albona, Ricciarda či Giovinazziho.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.