HUNGARORING - 3. TRÉNINK; V nejlepší formě je před kvalifikací Lewis Hamilton s Mercedesem, Red Bull mu jde ale těsně po krku - Max Verstappen zaostal o pouhých 13 tisícin sekundy, třetímu Sebastianovi Vettelovi chybělo 82 tisícin.
Sobotní část začala s 10minutovým zpožděním, protože komisaři v zatáčce č. 4 čistili trať po velkém úniku oleje po Formuli 2, vše pod dohledem ředitele závodu Michaela Masiho. S ohledem na následující kvalifikaci odpoledne trénink prodloužen nebude. Obloha byla zamračená, ale nepršelo, teplota vzduchu dosahovala 24 °C, trať 37 °C.
Na trať jako první vyrazil Grosjean, McLareny hned nalétly do měřených kol a usadily se na čele: Norris (1:18,706) půl sekundy před Sainzem (1:19,258). Oba si stěžovali na prach v upravovaném místě trati, která byla v místě zmíněného úniku oleje pokrytá cementovým prachem.
Nobody forecasted snow on Turn 4? ☃️#F1 #HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/csfsCzgRMj
— Formula 1 (@F1) August 3, 2019Po 20 min se na výsluní výsledkové listiny usadila Ferrari v pořadí Vettel (1:17,435) - Leclerc (1:17,571). Konkurence se však teprve rozjížděla, třetí příčku držel Albon (1:18,311). Nejlépe si včera v pomalých zatáčkách vedly Red Bully, dokonce ještě lépe než Mercedesy, Scuderia byla silná v 1. sektoru, kde zajela nejrychlejší čas.
Mercedesy se po prvních pokusech zařadili až za rudé vozy, scházely jim 3 desetiny (Hamilton 1:17,643), špička pochopitelně kroužila na měkkých pneumatikách - Pirelli do Maďarska přivezlo C2 - C4 směsi, totéž co před týdnem do Německa. Trať je zde sice pomalá, ale jedna zatáčka následuje za druhou a pneumatiky za vysokých teplot dostávají zabrat.
Pushing hard 💪It's currently a Ferrari 1-2 inside the first 15 minutes of FP3#F1 #HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/jdLvsjf0Pi
— Formula 1 (@F1) August 3, 2019Vettel po půl hodině přidal (1:17,330), Hamilton (1:17,051) však předvedl "purpurový" druhý a třetí sektor a dostal se o 3 desetiny před něj, totéž se povedlo i Bottasovi (1:17,261).
Verstappen (1:17,750) byl v tu dobu na pátém místě s odstupem 7 desetin sekundy, v další pokusu však všechny předstihl - 1:17,035 min. Zdá se, že jim pomalá trať sedí - Mercedes předčí i ve středně-rychlých zatáčkách.
Max Verstappen, our new FP3 leader 📸#F1 #HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/DqvOvoGX5c
— Formula 1 (@F1) August 3, 2019Soupeře překvapil Norris (1:17,162), který za Red Bullem zaostal jen o desetinu a vynořil se na "bronzové" pozici před Bottasem i oběma Ferrari. Včera McLareny zajímavé časy kvůli proměnlivému počasí a problémům s pohonnými jednotkami nejezdily.
V poslední třetině se však špička začala více snažit. Red Bull překonali Hamilton (1:16,339), Bottas (1:16,489) i Leclerc (1:16,604). Vettel po změně nastavení a úpravě zadního zavěšení není spokojený: "To auto je jiné než předtím."
🔥 x ❄️#F1 #HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/Zywxd1qI3C
— Formula 1 (@F1) August 3, 2019Verstappen na tempo soupeřů zareagoval (1:16,474), Mercedes ale nepřekonal - zůstával třetí za Hamiltonem a Leclercem (1:16,392), který očekává trápení Ferrari: "Trápíme se s vyvážením, musíme najít řešení. Také se trochu trápíme s úrovní přítlaku, který máme. Potřebujeme ho hodně. Věděli jsme, že pro nás půjde o náročnou trať," uvedl včera večer. Jejich doménou zůstávají max. rychlosti a rovinky, těch tady ale moc není.
Norris v závěru po dalším vydařeném kole (1:16,774) dokázal přeskočit Gaslyho i Vettela, McLaren zabírá a je nejlepším ze zbytku pole za silnou trojkou, na Mercedes ztrácí 0,435 s.
SPEED TRAP: 3⃣0⃣9⃣.3⃣Charles Leclerc has reached the fastest speed, but can he post the fastest lap? 🤔There's less than 15 minutes to go of FP3...#F1 #HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/SSIL9S2XTI
— Formula 1 (@F1) August 3, 2019V koncovce se rozhořel tuhý boj o nejrychlejší kolo. Verstappen potvrdil sílu Red Bull v pomalejších částech (1:16,097), těsně (+ 0,069 s) za ním skončil na třetím místě Vettel, všechny předčil Hamilton, který vykouzlil o 13 tisícin rychlejší čas než Verstappen. Rozdíly jsou malé, už se proto těšíme na kvalifikaci, která přinese napínavý souboj o pole-position.
Williams v továrně zlepšil korelaci a aerodynamická vylepšení mu fungují, dle slov jeho inženýrů ještě v Německu neměl možnost udělat určité úpravy. Russel končí osmnáctý před Strollem s minimální ztrátou na Albona, Ricciarda či Giovinazziho.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.