Propršený trénink ovládl Gasly. Albon havaroval + VIDEO

Pierre Gasly v závodě v Německu
Pierre Gasly v závodě v Německu, foto: Red Bull Content Pool
Pavel Mandát , F1NEWS.CZ 2. srpna 2019 16:29
Sdílej:

Druhý maďarský trénink zajel nejrychlejší čas Pierre Gasly. Druhý byl May Verstappen, třetí Lewis Hamilton.

Druhý maďarský trénink odstartoval prvním měřeným kolem pilot Mercedesu Valtteri Bottas. Ten si během prvních volných jízd vůbec nezajezdil, neboť tým na jeho voze měnil motor. Fin má tak co dohánět. Svoje časy dokázali těsně po Bottasovi zajet také Räikkönen a Gasly a pak to přišlo.

Mladíček hájící barvy Toro Rosso Alex Albon tvrdě havaroval v poslední zatáčce okruhu. Jeho vůz přitom utrpěl výrazné šrámy, načež byla vyvěšena červená vlajka, která značila pozastavení odpoledních jízd.

A nasty impact for Alex Albon 😟He lost control on Turn 14 at the beginning of FP2, in tricky conditions at the Hungaroring#F1 #HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/i8Utvrq89t

— Formula 1 (@F1) August 2, 2019

Naštěstí odvedli traťoví maršálové s odklizením havarovaného vozu precizní práci, takže po pár minutách mohl trénink pokračovat.  Spousta jezdců okamžitě vyjela zpět na okruh. Počasí totiž bylo vrtkavé, přičemž hrozil déšť. Týmy tak chtěly co nejdříve nasbírat potřebná data.

Kvalitním kolem se prezentoval Ricciardo, pilot Renaultu dokázal během úvodních minut rozdělit tandem Mercedesu. Na vedoucího Lewise Hamiltona ztrácel Australan tři desetiny sekundy. To však platilo pouze do doby, než na to začaly tlačit oba Red Bully.

Max Verstappen se vklínil na druhé místo, Pierre Gasly byl čtvrtý. Všechny čtyři monoposty navíc dělily jen necelé dvě desetiny. Ferrari na počátku ztrácelo, rudým vozům patřila pouze deváté a třináctá příčka. Sebastian Vettel se v prostřední pasáži okruhu navíc dopustil drobného výletu mimo trať. Nic, než časovou ztrátu jej to však nestálo.

💥🚩🌧️🔄We had a little bit of everything in FP2#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/tab1RHgNmB

— Formula 1 (@F1) August 2, 2019

Prakticky okamžitě po tomto momentu začali diváci na tribunách roztahovat deštníky. Déšť, který přišel utnul svižný provoz na maďarském okruhu.  Od tohoto momentu se jezdilo naprosto minimálně. Pár týmů sice vyslalo své svěřence na přechodných pneumatikách, avšak déšť po čase zesílil, takže většina vozů zůstala ve svých garážích.

Během poslední pasáže volných jízd se provoz na trati přece jen zvýšil. Piloti testovali pneumatiky pro přechodné podmínky, v tabulce nejrychlejších časů se však již nic nezměnilo.

Stalo se