Druhý maďarský trénink zajel nejrychlejší čas Pierre Gasly. Druhý byl May Verstappen, třetí Lewis Hamilton.
Druhý maďarský trénink odstartoval prvním měřeným kolem pilot Mercedesu Valtteri Bottas. Ten si během prvních volných jízd vůbec nezajezdil, neboť tým na jeho voze měnil motor. Fin má tak co dohánět. Svoje časy dokázali těsně po Bottasovi zajet také Räikkönen a Gasly a pak to přišlo.
Mladíček hájící barvy Toro Rosso Alex Albon tvrdě havaroval v poslední zatáčce okruhu. Jeho vůz přitom utrpěl výrazné šrámy, načež byla vyvěšena červená vlajka, která značila pozastavení odpoledních jízd.
A nasty impact for Alex Albon 😟He lost control on Turn 14 at the beginning of FP2, in tricky conditions at the Hungaroring#F1 #HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/i8Utvrq89t
— Formula 1 (@F1) August 2, 2019Naštěstí odvedli traťoví maršálové s odklizením havarovaného vozu precizní práci, takže po pár minutách mohl trénink pokračovat. Spousta jezdců okamžitě vyjela zpět na okruh. Počasí totiž bylo vrtkavé, přičemž hrozil déšť. Týmy tak chtěly co nejdříve nasbírat potřebná data.
Kvalitním kolem se prezentoval Ricciardo, pilot Renaultu dokázal během úvodních minut rozdělit tandem Mercedesu. Na vedoucího Lewise Hamiltona ztrácel Australan tři desetiny sekundy. To však platilo pouze do doby, než na to začaly tlačit oba Red Bully.
Max Verstappen se vklínil na druhé místo, Pierre Gasly byl čtvrtý. Všechny čtyři monoposty navíc dělily jen necelé dvě desetiny. Ferrari na počátku ztrácelo, rudým vozům patřila pouze deváté a třináctá příčka. Sebastian Vettel se v prostřední pasáži okruhu navíc dopustil drobného výletu mimo trať. Nic, než časovou ztrátu jej to však nestálo.
💥🚩🌧️🔄We had a little bit of everything in FP2#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/tab1RHgNmB
— Formula 1 (@F1) August 2, 2019Prakticky okamžitě po tomto momentu začali diváci na tribunách roztahovat deštníky. Déšť, který přišel utnul svižný provoz na maďarském okruhu. Od tohoto momentu se jezdilo naprosto minimálně. Pár týmů sice vyslalo své svěřence na přechodných pneumatikách, avšak déšť po čase zesílil, takže většina vozů zůstala ve svých garážích.
Během poslední pasáže volných jízd se provoz na trati přece jen zvýšil. Piloti testovali pneumatiky pro přechodné podmínky, v tabulce nejrychlejších časů se však již nic nezměnilo.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.