Druhý maďarský trénink zajel nejrychlejší čas Pierre Gasly. Druhý byl May Verstappen, třetí Lewis Hamilton.
Druhý maďarský trénink odstartoval prvním měřeným kolem pilot Mercedesu Valtteri Bottas. Ten si během prvních volných jízd vůbec nezajezdil, neboť tým na jeho voze měnil motor. Fin má tak co dohánět. Svoje časy dokázali těsně po Bottasovi zajet také Räikkönen a Gasly a pak to přišlo.
Mladíček hájící barvy Toro Rosso Alex Albon tvrdě havaroval v poslední zatáčce okruhu. Jeho vůz přitom utrpěl výrazné šrámy, načež byla vyvěšena červená vlajka, která značila pozastavení odpoledních jízd.
A nasty impact for Alex Albon 😟He lost control on Turn 14 at the beginning of FP2, in tricky conditions at the Hungaroring#F1 #HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/i8Utvrq89t
— Formula 1 (@F1) August 2, 2019Naštěstí odvedli traťoví maršálové s odklizením havarovaného vozu precizní práci, takže po pár minutách mohl trénink pokračovat. Spousta jezdců okamžitě vyjela zpět na okruh. Počasí totiž bylo vrtkavé, přičemž hrozil déšť. Týmy tak chtěly co nejdříve nasbírat potřebná data.
Kvalitním kolem se prezentoval Ricciardo, pilot Renaultu dokázal během úvodních minut rozdělit tandem Mercedesu. Na vedoucího Lewise Hamiltona ztrácel Australan tři desetiny sekundy. To však platilo pouze do doby, než na to začaly tlačit oba Red Bully.
Max Verstappen se vklínil na druhé místo, Pierre Gasly byl čtvrtý. Všechny čtyři monoposty navíc dělily jen necelé dvě desetiny. Ferrari na počátku ztrácelo, rudým vozům patřila pouze deváté a třináctá příčka. Sebastian Vettel se v prostřední pasáži okruhu navíc dopustil drobného výletu mimo trať. Nic, než časovou ztrátu jej to však nestálo.
💥🚩🌧️🔄We had a little bit of everything in FP2#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/tab1RHgNmB
— Formula 1 (@F1) August 2, 2019Prakticky okamžitě po tomto momentu začali diváci na tribunách roztahovat deštníky. Déšť, který přišel utnul svižný provoz na maďarském okruhu. Od tohoto momentu se jezdilo naprosto minimálně. Pár týmů sice vyslalo své svěřence na přechodných pneumatikách, avšak déšť po čase zesílil, takže většina vozů zůstala ve svých garážích.
Během poslední pasáže volných jízd se provoz na trati přece jen zvýšil. Piloti testovali pneumatiky pro přechodné podmínky, v tabulce nejrychlejších časů se však již nic nezměnilo.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.