Mercedes zatím válcuje své soupeře včetně nejočekávanějšího oponenta deprimujícím způsobem - pět vítězných double v pěti úvodních závodech, to je výsledek, který nahání vrásky nejen do tváří ostatních týmů, ale i organizátorů Grand Prix.
Co si budeme povídat, jen málokdo chce jít na nějaký sportovní podnik a dopředu vědět, jak všechno dopadne. V letošní sezóně si fanoušci F1 mohou vsadit jen na jednu proměnnou - vyhraje Bottas, nebo Hamilton? A jak ukázaly poslední dva závody, tak i tato tajenka se pomalu začíná vyjasňovat. Logicky se tedy naskýtá otázka - zdrtí Mercedes své okolí takovým stylem, aby v roce 2019 nebyl v kolonce vítěz zapsán jiný tým?
Na podobnou otázku reagovali u Ferrari, kde bylo mnoho důvodů leccos vysvětlovat po nevydařené Grand Prix Španělska, kde snad očekával obrat nebo aspoň vyrovnání sil. Záhy po vyjádření italského týmu se k celé věci vyjádřil i Mercedes, snad i tak trochu ve snaze si pootevřít zadní dvířka, kdyby se velice smělá představa nenaplnila.
"Vyhrát všechny závody? Ne. Především si myslím, že musíme zůstat pokorní a stát nadále oběma nohama na zemi. Doposud jsme předváděli fantastické výkony a dosáhli pěti double, ale to nám pořád nic nezaručuje. Důležitá nejsou slova, ale způsob myšlení. Další dva týdny budou opravdu hodně náročné. Loni jsme v Monaku nepředvedli nejlepší výkon. Pamatujete si, jak silný byl Daniel Ricciardo na Red Bullu? Jel si tehdy svou vlastní ligu. Musíme nadále postupovat krok za krokem. Další závod pro nás na papíře vypadá podstatně náročněji," bere si slovo šéf Mercedesu Toto Wolff.
Je třeba připustit, že ve dvou z pěti závodů Ferrari Stříbrným šípům notně ulehčilo jejich výhru. Ale to je ono pověstné kdyby - jinak by Charles Leclerc vyhrál v Bahrajnu, kde nováček v Maranellu dominoval, jenže postihly ho potíže s motorem a stupně vítězů obhájil jen díky safety caru po dvojím odpadnutí Renaultů v závěru závodu. Nadějně to vypadalo také v Baku, ale tam reprezentant Monaka rozmetal své šance havárií v kvalifikaci.
Mattia Binotto se rovněž necítí poražen: "Nikdy se nevzdáme. Teď je naším hlavním cílem přistoupit k závodu lépe než ve Španělsku. Každý okruh je jiný, což ve srovnání Monaka a Barcelony je naprosto zřejmé. Náš vůz má své jak slabé, tak i silné stránky. Na nějaké prognózy je pořád ještě příliš brzy."
Ani Christian Horner si nemyslí, že by Mercedes tuto ojedinělou misi dotáhl do úspěšného konce. "Silně pochybuji o tom, že lze získat v jedenadvaceti závodech pokaždé vítězství. Ano, nikdy neříkej nikdy, ale to už by byl pořádný úspěch. Nelze ale pominout, že to je zatím Mercedes šampionát. Vždyť na maximální skóre mu chybějí pouhé tři body," připomněl šéf Red Bullu. Ony tři bodíky jsou bonusové za nejrychlejší kolo, jinak by byl stuttgartský tým stoprocentní.
Podobně spanilou jízdu předvedl Mercedes v roce 2016, kdy se mu nepodařilo z 21 Grand Prix vyhrát pouhé dvě - ve Španělsku se po startu Hamilton a Rosberg vyřadili po vzájemné kolizi, v Malajsii ztratil Rosberg možnost bojovat o vítězství po penalizaci a Hamiltona postihl defekt motoru. Památný byl rovněž rok 1988, kdy McLaren nevyhrál z šestnácti závodu jeden jediný - v Grand Prix Itálie chyběly Sennovi k vítězství dvě kola, když se mu do cesty připletl Jean-Louis Schlesser (Prost odpadl už v průběhu závodu pro poruchu motoru). Dominantní byl rovněž Alberto Ascari na voze Ferrari v roce 1952, který z osmi závodu vyhrál šest; do úvodní Grand Prix ve Švýcarsku italský tým nenastoupil a výjimka v podobě účasti v 500 mil INDY skončila pro Itala defektem.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.