Mercedes zatím válcuje své soupeře včetně nejočekávanějšího oponenta deprimujícím způsobem - pět vítězných double v pěti úvodních závodech, to je výsledek, který nahání vrásky nejen do tváří ostatních týmů, ale i organizátorů Grand Prix.
Co si budeme povídat, jen málokdo chce jít na nějaký sportovní podnik a dopředu vědět, jak všechno dopadne. V letošní sezóně si fanoušci F1 mohou vsadit jen na jednu proměnnou - vyhraje Bottas, nebo Hamilton? A jak ukázaly poslední dva závody, tak i tato tajenka se pomalu začíná vyjasňovat. Logicky se tedy naskýtá otázka - zdrtí Mercedes své okolí takovým stylem, aby v roce 2019 nebyl v kolonce vítěz zapsán jiný tým?
Na podobnou otázku reagovali u Ferrari, kde bylo mnoho důvodů leccos vysvětlovat po nevydařené Grand Prix Španělska, kde snad očekával obrat nebo aspoň vyrovnání sil. Záhy po vyjádření italského týmu se k celé věci vyjádřil i Mercedes, snad i tak trochu ve snaze si pootevřít zadní dvířka, kdyby se velice smělá představa nenaplnila.
"Vyhrát všechny závody? Ne. Především si myslím, že musíme zůstat pokorní a stát nadále oběma nohama na zemi. Doposud jsme předváděli fantastické výkony a dosáhli pěti double, ale to nám pořád nic nezaručuje. Důležitá nejsou slova, ale způsob myšlení. Další dva týdny budou opravdu hodně náročné. Loni jsme v Monaku nepředvedli nejlepší výkon. Pamatujete si, jak silný byl Daniel Ricciardo na Red Bullu? Jel si tehdy svou vlastní ligu. Musíme nadále postupovat krok za krokem. Další závod pro nás na papíře vypadá podstatně náročněji," bere si slovo šéf Mercedesu Toto Wolff.
Je třeba připustit, že ve dvou z pěti závodů Ferrari Stříbrným šípům notně ulehčilo jejich výhru. Ale to je ono pověstné kdyby - jinak by Charles Leclerc vyhrál v Bahrajnu, kde nováček v Maranellu dominoval, jenže postihly ho potíže s motorem a stupně vítězů obhájil jen díky safety caru po dvojím odpadnutí Renaultů v závěru závodu. Nadějně to vypadalo také v Baku, ale tam reprezentant Monaka rozmetal své šance havárií v kvalifikaci.
Mattia Binotto se rovněž necítí poražen: "Nikdy se nevzdáme. Teď je naším hlavním cílem přistoupit k závodu lépe než ve Španělsku. Každý okruh je jiný, což ve srovnání Monaka a Barcelony je naprosto zřejmé. Náš vůz má své jak slabé, tak i silné stránky. Na nějaké prognózy je pořád ještě příliš brzy."
Ani Christian Horner si nemyslí, že by Mercedes tuto ojedinělou misi dotáhl do úspěšného konce. "Silně pochybuji o tom, že lze získat v jedenadvaceti závodech pokaždé vítězství. Ano, nikdy neříkej nikdy, ale to už by byl pořádný úspěch. Nelze ale pominout, že to je zatím Mercedes šampionát. Vždyť na maximální skóre mu chybějí pouhé tři body," připomněl šéf Red Bullu. Ony tři bodíky jsou bonusové za nejrychlejší kolo, jinak by byl stuttgartský tým stoprocentní.
Podobně spanilou jízdu předvedl Mercedes v roce 2016, kdy se mu nepodařilo z 21 Grand Prix vyhrát pouhé dvě - ve Španělsku se po startu Hamilton a Rosberg vyřadili po vzájemné kolizi, v Malajsii ztratil Rosberg možnost bojovat o vítězství po penalizaci a Hamiltona postihl defekt motoru. Památný byl rovněž rok 1988, kdy McLaren nevyhrál z šestnácti závodu jeden jediný - v Grand Prix Itálie chyběly Sennovi k vítězství dvě kola, když se mu do cesty připletl Jean-Louis Schlesser (Prost odpadl už v průběhu závodu pro poruchu motoru). Dominantní byl rovněž Alberto Ascari na voze Ferrari v roce 1952, který z osmi závodu vyhrál šest; do úvodní Grand Prix ve Švýcarsku italský tým nenastoupil a výjimka v podobě účasti v 500 mil INDY skončila pro Itala defektem.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.
Helmut Marko razantně popřel spekulace o tom, že by Max Verstappen byl blízko podpisu s Mercedesem. Podle něj smlouvu nepodepsal a ani nemůže.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.