Od letošní sezóny bylo zavedeno pravidlo udělující prémiový bod jezdci, jenž si v závodě připíše nejrychlejší čas na kolo. Tento pilot však musí dojet do cíle na bodované pozici. Má to ale při současném výrazném výkonnostním rozdělení startovního pole nějaký zvláštní význam? Max Verstappen si to nemyslí...
Letošní změna pravidel měla celkem jasný cíl pro závěrečnou fázi závodu. Často se totiž rozestupy ve startovním poli natáhnou a jestliže jezdec již nemá naději na postup pořadím vpřed, zvolí raději udržovací styl jízdy až do konce. Tímto extra bodem by měli být piloti motivováni k rychlým kolům i v době, kdy nedochází ke vzájemným soubojům na trati.
Max Verstappen hájící barvy Red Bullu má za to, že největší šanci na zisk totoho bodu navíc má poslední jezdec z nejrychlejší dvojky či trojky mezi týmy. "Problém spočívá v tom, že po většinu času bude tento bod pro jeden z jejich vozů zajímavý nebo jednoduše bude o chlup pomalejší a pak mohou vždy do boxů, protože mají tak velký náskok," říká jezdec dle RaceFans. "Když se předním týmům přidává bod, náskok před těmi vzadu se tím dokonce ještě zvětšuje. Nevidím v tom přínos, protože jakmile jeden z předních dvou bere bod, kluk na šestém místě zajede do boxů a tento určitý tým bod nezíská."
Max Verstappen se během grand prix v Ázerbajdžánu snažil na čtvrtém místě tento jeden bod ukořistit. Avšak to by nesměl mít Charles Leclerc ve Ferrari pohodlný náskok před dalším pilotem v pořadí, což monackému jezdci umožnilo zajet do boxů pro čerstvou sadu měkkých pneumatik, na jedno kolo zapnout kvalifikační mód pohonné jednotky a tento extra bodík si připsat na svůj účet.
Stejně tak extra bod za nejrychlejší kolo získal v Číně Maxův stájový kolega Pierre Gasly. Ten měl rovněž náskok dostačující pro pitstop navíc, čehož mohl využít k výměně pneumatik a dostal tak příležitost se o tuto odměnu poprat s ostatními.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.