Mercedes jede letos další spanilou jízdu. Po prvních třech závodech, ve kterých vždy získal v cíli double, nyní následuje Grand Prix Ázerbajdžánu, kde obsadil první řadu na startovním roštu. A vypadá to, že si pohrávají s Ferrari jako kočka s myší...
Městská trať v ulicích Baku patří mezi závodní okruhy, které obsahují delší rovinku. Tam nerozhoduje pouze síla motoru, ale podstatnou roli hraje také možnost pověsit se za jiný vůz a využít tak jeho aerodynamického stínu a tím si zlepšit čas na kolo. Ferrari rozhodně nebylo jediným týmem, který tento "trik" během tréninku vyzkoušelo a ověřili si účinek tohoto způsobu jízdy. Dle slov Sebastiana Vettela lze takto získat až tři desetiny sekundy, přitom na vítězný čas Valtteriho Bottase ztrácel 0,302s...
Avšak v hodině dvanácté, kdy šlo do tuhého, bohužel přišli o jeden ze svých vozů, jelikož Charles Leclerc ve druhé části kvalifikačního klání havaroval a veškerým experimentům podporujícím boj o pole position byl prakticky konec. A aby Sebastian Vettel přišel o šanci využít závěsu za autem jiného týmu, Mercedes si to pojistil nastraženou léčkou, jak odhaluje následující záznam rádiové komunikace.
Sebastian Vetteltým: "Chceš přímo teď jet sám nebo raději počkáš?"jezdec: "Ne."tým: "Ok."jezdec: "Raději počkám. Potřebuji se za někoho pověsit."
Valtteri Bottastým: "A Valtteri, nahodíme návnadu, takže..."tým: "Nastražíme léčku na začátku, když dám vědět v boxové uličce."tým: "A pamatuj, že to bude prostě odpich."tým: "Promiň, neřeknu ti to přes rádio."jezdec: "Rozumím."tým: "Jdeme na ten plán."tým: "Budeme startovat."tým: "Nedrž to dlouho. Odjeď jakmile to bude možné."tým: "Ok, jdeme na to."tým: "Sleduj provoz na výjezdu."tým: "Räikkönen, ten vůz vpředu."
Lewis Hamiltontým: "Sleduj Valtteriho odjezd a buď připraven zastavit. Běžná startovní pozice, běžný odpich."jezdec: "Marcus, EB2?"tým: "Potvrzuji."jezdec: "Až do čtvrté zatáčky?"tým: "Takže prostě sleduj Valtteriho při výjezdu a pak to odstavíme na start."tým: "Až kam je to možné, před tečkovanou čáru."tým: "A můžeme znovu jet. Prostě běžný odpich."tým: "Máš provoz, vše jasné, jeď, jeď."jezdec: "Je přede mnou spousta aut."tým: "Jo, žádný problém, Lewisi, soustřeď se pouze na tu mezeru před sebou."
A kluci si to vysvětlili již na tiskové konferenci...
Sebastian Vettel: "Myslím, že dobrá práce od těchto dvou. Udržet rytmus. Zejména když, víte, se dělají zkušební starty v Q3. Toto obvykle rytmus naruší."Lewis Hamilton: "Jednoduše jsme tě v zásadě oblafli."Sebastian Vettel: "Ale dělali jste starty? Nebo jste prostě zastavili?"Valtteri Bottas: "Něco takového."Lewis Hamilton: "Chtěl bys to vědět?"Valtteri Bottas: "Kalibrace spojky."Sebastian Vettel: "Jo. Rozhodně je to kalibrace spojky."
Did Mercedes do practice starts in Q3? Just clutch calibration, say Valtteri and Lewis. Seb doesn't seem so sure 🤨#AzerbaijanGP 🇦🇿 #F1 pic.twitter.com/WhjJsBQcrI
— Formula 1 (@F1) April 27, 2019Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.