Během druhého tréninku jsme viděli řadu incidentů a byl několikrát přerušen. Na čele Ferrari před Mercedesy.
Během prvního tréninku toho jezdci příliš nenajezdili. Kvůli problémům s uvolněným víkem kanálu přerušen poté, co došlo k nehodě a George Russel vážně poškodil vůz a šasi. Dnes ho neuvidíme.
Teplota vzduchu v Baku je 18 °C a trať má 36 °C. A na trať hned v úvodu vyrážení oba Mercedesy a v závěsu za nimi je Stroll.
Mercedesy ani nezajíždí instalační kola, rovnou zajíždějí měřené časy. Vyrážejí i ostatní auta. Hamilton zajel čas 1:51,382 min. Většina jezdců se snaží dohnat ztracený čas z prvního tréninku. Do čela se po osmi minutách dostává Räikkönen s časem 1:47,652 min, ale velmi brzy jej překonává Magnussen a to o 0,2 sek.
Jezdci se budou zlepšovat díky zlepšujícím se podmínkám a časy tak jdou dolů, Hamilton na to šlápl a zajel 1:46.1 min. V jednom z následujících kol si Brit udělal výlet mimo trať a to v zatáčce číslo osm. Musel z únikové zóny vycouvat.
Na druhé místo se řadí Leclerc s časem 1:44,748 min. Poté se ještě zlepšuje a řadí se na první místo. Stroll končí v bariéře v zatáčce číslo dvě a objevují se červené vlajky. Pozdě zareagoval a trénink tak pro něj podle informací týmu končí.
Pořadí první pětice po dvaceti minutách tréninku: Leclerc - 1:44,748, Hamilton - 1:45,471, Vettel - 1:45,847, Bottas - 1:46,203, Albon - 1:46,556. Čas zatím nezajel pouze Russel a Kvjat. Kvjat má problém s řídící jednotkou a mechanici na tom pracují.
RED FLAG 🔴 And just as we were starting to have some fun too... Got a #AzebaijanGP question for the team? Get tweeting and we’ll smash through some replies... Go. Go! 📲 pic.twitter.com/zt8NPTizCX
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) April 26, 2019
Vůz Racing Point je již v boxové uličce, ale museli jej opět převést a mechanikům chvíli trvalo jej z nákladního auta sundat. Ale nyní už trénink opět začíná a jezdci mají ještě hodinu před sebou.
Ihned vyráží Kubica a také obě Ferrari. Leclerc zajíždí čas 1:43,598 min na měkké sadě pneumatik. Ani jeho týmový kolega Vettel mu zatím nestačí. Jezdci se podle všeho potýkají s potížemi při zahřívání pneumatik.
Vettel ze zlepšuje a jde do čela 1:43,196 min. Jezdci Ferrari si dokonce chvíli pomáhali jízdou v závěsu. Vettel se na čele moc neohřál, Leclerc zajel 1:42,872 min. Mercedes zatím ztrácí na své rudé soupeře. Dobré kolo zajel Albon, zařadil se na páté místo a ztrácí 1.3 s (pomohl mu Gasly a vyvezl jej v závěsu).
Gasly a Ricciardo jsou další, kdo si vyjel mimo trať a musejí se vracet na správnou stopu. Kvjat se již oblékl, ale zatím stále čekáme, zda se týmu podaří problémy opravit, na trať ještě nevyjel. Ale to platí jen pár dalších minut, Rus se totiž vydává konečně na trať.
A kdo jel na rovinkách nejrychleji? Hülkenberg s Renaultem 323 km/h. Následován Räikkönenem (319,7 km/h) a Bottasem (319,1 km/h) či Pérezem (319,1 km/h).
Verstappen přezul na měkké pneumatiky a zařadil se na čtvrté místo a ztrácí 0,9 s. Kvjat se zařadil na sedmé místo. Ferrari si sem přivezlo pár novinek včetně nové podlahy. Jak se osvědčí? Zlepšuje se McLaren - Sainz se zařadil na sedmé místo.
Pořadí po hodině tréninku: Leclerc, Vettel, Hamlton, Verstappen, Bottas, Kvyat, Sainz, Albon, Gasly, Norris, Magnussen, Giovanazzi, Pérez, Räikkönen, Ricciardo, Grosjean, Hülkenberg, Stroll, Kubica.
Whilst we’re stopped, it’d be rude not to! 📸🔥 pic.twitter.com/ZRYSPnK3Td
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) April 26, 2019
Kvjat další, kdo tu havaroval. Tvrdě narazil do zdi v zatáčce číslo sedm. Další červená vlajka. Racing Point se snaží opravit Strollův vůz a vypadá to, že mechanici se nakonec snaží stihnout ještě část tréninku. Pro inženýry to bude náročný večer/noc, tolik přerušení a málo času na trati... "Je to ale pro všechny stejné," uvedl šéf Red Bullu, Christian Horner pro Sky Sports.
Vůz Toro Rosso je odklizen, zelená vlajka na konci boxové uličky a posledních patnáct minut.
#F1 #AzerbaiyanGP FP2 Best sectors vs. Fastest laptimes 📊:- @Charles_Leclerc almost 0.5s ahead of competition incl. #Vettel- @alex_albon fastest in S3 pic.twitter.com/mV4LIfOLfb
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 26, 2019Ricciardo už nevyjede. Kvůli mnoha probrzděním už využil všechny povolené pneumatiky. Většina ostatních je však nyní na trati a obuli středně-tvrdé pneumatiky. Výjimkou je například Leclerc, který má měkké pneumatiky. Stroll se usadil do auta a zdá se, že ještě stihne na chvíli vyjet. Zbývají však jen tři minuty.
V zatáčce číslo osm vyjel mimo ještě Grosjean a také Gasly. Teplota tratě je aktuálně 27 °C. Co se závodní rychlosti jezdí Mercedes velmi blízko Ferrari. Stroll nakonec již na okruh nevyjel. A časy na čele se již nemění. Na konci ještě Mangussen téměř narazil do Hamiltona.
#F1 #AzerbaijanGP FP2 Tyre usage 📊: #Albon 31 laps, #Stroll just 7 laps pic.twitter.com/xICPyUqbBd
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 26, 2019Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.