Během druhého tréninku jsme viděli řadu incidentů a byl několikrát přerušen. Na čele Ferrari před Mercedesy.
Během prvního tréninku toho jezdci příliš nenajezdili. Kvůli problémům s uvolněným víkem kanálu přerušen poté, co došlo k nehodě a George Russel vážně poškodil vůz a šasi. Dnes ho neuvidíme.
Teplota vzduchu v Baku je 18 °C a trať má 36 °C. A na trať hned v úvodu vyrážení oba Mercedesy a v závěsu za nimi je Stroll.
Mercedesy ani nezajíždí instalační kola, rovnou zajíždějí měřené časy. Vyrážejí i ostatní auta. Hamilton zajel čas 1:51,382 min. Většina jezdců se snaží dohnat ztracený čas z prvního tréninku. Do čela se po osmi minutách dostává Räikkönen s časem 1:47,652 min, ale velmi brzy jej překonává Magnussen a to o 0,2 sek.
Jezdci se budou zlepšovat díky zlepšujícím se podmínkám a časy tak jdou dolů, Hamilton na to šlápl a zajel 1:46.1 min. V jednom z následujících kol si Brit udělal výlet mimo trať a to v zatáčce číslo osm. Musel z únikové zóny vycouvat.
Na druhé místo se řadí Leclerc s časem 1:44,748 min. Poté se ještě zlepšuje a řadí se na první místo. Stroll končí v bariéře v zatáčce číslo dvě a objevují se červené vlajky. Pozdě zareagoval a trénink tak pro něj podle informací týmu končí.
Pořadí první pětice po dvaceti minutách tréninku: Leclerc - 1:44,748, Hamilton - 1:45,471, Vettel - 1:45,847, Bottas - 1:46,203, Albon - 1:46,556. Čas zatím nezajel pouze Russel a Kvjat. Kvjat má problém s řídící jednotkou a mechanici na tom pracují.
RED FLAG 🔴 And just as we were starting to have some fun too... Got a #AzebaijanGP question for the team? Get tweeting and we’ll smash through some replies... Go. Go! 📲 pic.twitter.com/zt8NPTizCX
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) April 26, 2019
Vůz Racing Point je již v boxové uličce, ale museli jej opět převést a mechanikům chvíli trvalo jej z nákladního auta sundat. Ale nyní už trénink opět začíná a jezdci mají ještě hodinu před sebou.
Ihned vyráží Kubica a také obě Ferrari. Leclerc zajíždí čas 1:43,598 min na měkké sadě pneumatik. Ani jeho týmový kolega Vettel mu zatím nestačí. Jezdci se podle všeho potýkají s potížemi při zahřívání pneumatik.
Vettel ze zlepšuje a jde do čela 1:43,196 min. Jezdci Ferrari si dokonce chvíli pomáhali jízdou v závěsu. Vettel se na čele moc neohřál, Leclerc zajel 1:42,872 min. Mercedes zatím ztrácí na své rudé soupeře. Dobré kolo zajel Albon, zařadil se na páté místo a ztrácí 1.3 s (pomohl mu Gasly a vyvezl jej v závěsu).
Gasly a Ricciardo jsou další, kdo si vyjel mimo trať a musejí se vracet na správnou stopu. Kvjat se již oblékl, ale zatím stále čekáme, zda se týmu podaří problémy opravit, na trať ještě nevyjel. Ale to platí jen pár dalších minut, Rus se totiž vydává konečně na trať.
A kdo jel na rovinkách nejrychleji? Hülkenberg s Renaultem 323 km/h. Následován Räikkönenem (319,7 km/h) a Bottasem (319,1 km/h) či Pérezem (319,1 km/h).
Verstappen přezul na měkké pneumatiky a zařadil se na čtvrté místo a ztrácí 0,9 s. Kvjat se zařadil na sedmé místo. Ferrari si sem přivezlo pár novinek včetně nové podlahy. Jak se osvědčí? Zlepšuje se McLaren - Sainz se zařadil na sedmé místo.
Pořadí po hodině tréninku: Leclerc, Vettel, Hamlton, Verstappen, Bottas, Kvyat, Sainz, Albon, Gasly, Norris, Magnussen, Giovanazzi, Pérez, Räikkönen, Ricciardo, Grosjean, Hülkenberg, Stroll, Kubica.
Whilst we’re stopped, it’d be rude not to! 📸🔥 pic.twitter.com/ZRYSPnK3Td
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) April 26, 2019
Kvjat další, kdo tu havaroval. Tvrdě narazil do zdi v zatáčce číslo sedm. Další červená vlajka. Racing Point se snaží opravit Strollův vůz a vypadá to, že mechanici se nakonec snaží stihnout ještě část tréninku. Pro inženýry to bude náročný večer/noc, tolik přerušení a málo času na trati... "Je to ale pro všechny stejné," uvedl šéf Red Bullu, Christian Horner pro Sky Sports.
Vůz Toro Rosso je odklizen, zelená vlajka na konci boxové uličky a posledních patnáct minut.
#F1 #AzerbaiyanGP FP2 Best sectors vs. Fastest laptimes 📊:- @Charles_Leclerc almost 0.5s ahead of competition incl. #Vettel- @alex_albon fastest in S3 pic.twitter.com/mV4LIfOLfb
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 26, 2019Ricciardo už nevyjede. Kvůli mnoha probrzděním už využil všechny povolené pneumatiky. Většina ostatních je však nyní na trati a obuli středně-tvrdé pneumatiky. Výjimkou je například Leclerc, který má měkké pneumatiky. Stroll se usadil do auta a zdá se, že ještě stihne na chvíli vyjet. Zbývají však jen tři minuty.
V zatáčce číslo osm vyjel mimo ještě Grosjean a také Gasly. Teplota tratě je aktuálně 27 °C. Co se závodní rychlosti jezdí Mercedes velmi blízko Ferrari. Stroll nakonec již na okruh nevyjel. A časy na čele se již nemění. Na konci ještě Mangussen téměř narazil do Hamiltona.
#F1 #AzerbaijanGP FP2 Tyre usage 📊: #Albon 31 laps, #Stroll just 7 laps pic.twitter.com/xICPyUqbBd
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 26, 2019Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.