Během druhého tréninku jsme viděli řadu incidentů a byl několikrát přerušen. Na čele Ferrari před Mercedesy.
Během prvního tréninku toho jezdci příliš nenajezdili. Kvůli problémům s uvolněným víkem kanálu přerušen poté, co došlo k nehodě a George Russel vážně poškodil vůz a šasi. Dnes ho neuvidíme.
Teplota vzduchu v Baku je 18 °C a trať má 36 °C. A na trať hned v úvodu vyrážení oba Mercedesy a v závěsu za nimi je Stroll.
Mercedesy ani nezajíždí instalační kola, rovnou zajíždějí měřené časy. Vyrážejí i ostatní auta. Hamilton zajel čas 1:51,382 min. Většina jezdců se snaží dohnat ztracený čas z prvního tréninku. Do čela se po osmi minutách dostává Räikkönen s časem 1:47,652 min, ale velmi brzy jej překonává Magnussen a to o 0,2 sek.
Jezdci se budou zlepšovat díky zlepšujícím se podmínkám a časy tak jdou dolů, Hamilton na to šlápl a zajel 1:46.1 min. V jednom z následujících kol si Brit udělal výlet mimo trať a to v zatáčce číslo osm. Musel z únikové zóny vycouvat.
Na druhé místo se řadí Leclerc s časem 1:44,748 min. Poté se ještě zlepšuje a řadí se na první místo. Stroll končí v bariéře v zatáčce číslo dvě a objevují se červené vlajky. Pozdě zareagoval a trénink tak pro něj podle informací týmu končí.
Pořadí první pětice po dvaceti minutách tréninku: Leclerc - 1:44,748, Hamilton - 1:45,471, Vettel - 1:45,847, Bottas - 1:46,203, Albon - 1:46,556. Čas zatím nezajel pouze Russel a Kvjat. Kvjat má problém s řídící jednotkou a mechanici na tom pracují.
RED FLAG 🔴 And just as we were starting to have some fun too... Got a #AzebaijanGP question for the team? Get tweeting and we’ll smash through some replies... Go. Go! 📲 pic.twitter.com/zt8NPTizCX
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) April 26, 2019
Vůz Racing Point je již v boxové uličce, ale museli jej opět převést a mechanikům chvíli trvalo jej z nákladního auta sundat. Ale nyní už trénink opět začíná a jezdci mají ještě hodinu před sebou.
Ihned vyráží Kubica a také obě Ferrari. Leclerc zajíždí čas 1:43,598 min na měkké sadě pneumatik. Ani jeho týmový kolega Vettel mu zatím nestačí. Jezdci se podle všeho potýkají s potížemi při zahřívání pneumatik.
Vettel ze zlepšuje a jde do čela 1:43,196 min. Jezdci Ferrari si dokonce chvíli pomáhali jízdou v závěsu. Vettel se na čele moc neohřál, Leclerc zajel 1:42,872 min. Mercedes zatím ztrácí na své rudé soupeře. Dobré kolo zajel Albon, zařadil se na páté místo a ztrácí 1.3 s (pomohl mu Gasly a vyvezl jej v závěsu).
Gasly a Ricciardo jsou další, kdo si vyjel mimo trať a musejí se vracet na správnou stopu. Kvjat se již oblékl, ale zatím stále čekáme, zda se týmu podaří problémy opravit, na trať ještě nevyjel. Ale to platí jen pár dalších minut, Rus se totiž vydává konečně na trať.
A kdo jel na rovinkách nejrychleji? Hülkenberg s Renaultem 323 km/h. Následován Räikkönenem (319,7 km/h) a Bottasem (319,1 km/h) či Pérezem (319,1 km/h).
Verstappen přezul na měkké pneumatiky a zařadil se na čtvrté místo a ztrácí 0,9 s. Kvjat se zařadil na sedmé místo. Ferrari si sem přivezlo pár novinek včetně nové podlahy. Jak se osvědčí? Zlepšuje se McLaren - Sainz se zařadil na sedmé místo.
Pořadí po hodině tréninku: Leclerc, Vettel, Hamlton, Verstappen, Bottas, Kvyat, Sainz, Albon, Gasly, Norris, Magnussen, Giovanazzi, Pérez, Räikkönen, Ricciardo, Grosjean, Hülkenberg, Stroll, Kubica.
Whilst we’re stopped, it’d be rude not to! 📸🔥 pic.twitter.com/ZRYSPnK3Td
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) April 26, 2019
Kvjat další, kdo tu havaroval. Tvrdě narazil do zdi v zatáčce číslo sedm. Další červená vlajka. Racing Point se snaží opravit Strollův vůz a vypadá to, že mechanici se nakonec snaží stihnout ještě část tréninku. Pro inženýry to bude náročný večer/noc, tolik přerušení a málo času na trati... "Je to ale pro všechny stejné," uvedl šéf Red Bullu, Christian Horner pro Sky Sports.
Vůz Toro Rosso je odklizen, zelená vlajka na konci boxové uličky a posledních patnáct minut.
#F1 #AzerbaiyanGP FP2 Best sectors vs. Fastest laptimes 📊:- @Charles_Leclerc almost 0.5s ahead of competition incl. #Vettel- @alex_albon fastest in S3 pic.twitter.com/mV4LIfOLfb
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 26, 2019Ricciardo už nevyjede. Kvůli mnoha probrzděním už využil všechny povolené pneumatiky. Většina ostatních je však nyní na trati a obuli středně-tvrdé pneumatiky. Výjimkou je například Leclerc, který má měkké pneumatiky. Stroll se usadil do auta a zdá se, že ještě stihne na chvíli vyjet. Zbývají však jen tři minuty.
V zatáčce číslo osm vyjel mimo ještě Grosjean a také Gasly. Teplota tratě je aktuálně 27 °C. Co se závodní rychlosti jezdí Mercedes velmi blízko Ferrari. Stroll nakonec již na okruh nevyjel. A časy na čele se již nemění. Na konci ještě Mangussen téměř narazil do Hamiltona.
#F1 #AzerbaijanGP FP2 Tyre usage 📊: #Albon 31 laps, #Stroll just 7 laps pic.twitter.com/xICPyUqbBd
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 26, 2019Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.