Lewis Hamilton očekává o nadcházejícím víkendu v Ázerbájdžánu velmi silné Ferrari. To je na rovinkách zatím jasně nejrychlejší, tento rys se mu však může v dalších závodech vymstít.
Městský okruh v Baku je v kalendáři tím nejnovějším - poprvé se zde závodilo v roce 2016 (tehdy jako Velká cena Evropy). Obsahuje nejdelší úsek na plný plyn - od zatáčky č. 16 až po 1. zatáčku čeká na piloty 2,1 km úsek, kde ke slovu přichází maximální výkony motorů a co nejnižší odpor s maximálními rychlostmi kolem 360 km/h.
Protože Ferrari zatím bylo letos na rovinkách velmi silné a předčilo na nich i Mercedes, tak se očekává, že by svého německého soupeře mohlo zdolat, pokud dokáže správně zahřát pneumatiky a moc neztrácet v prostředním technickém sektoru.
"Na rovinkách byli rychlejší. Myslím, že na nich získávali celkově 4 desetiny, ale ztráceli v zatáčkách," komentuje před GP Ázerbájdžánu vedoucí muž šampionátu Hamilton. Jeho Mercedes do sezóny vstoupil nad očekávání dobře, když ve všech třech závodech zatím obsadil první i druhé místo v cíli.
"Podle mě to bude zajímavé pozorovat, jak dlouho se budou držet této strategie. Na některých místech bude skvělá. Ten nadcházející závod pro ně bude v tomto ohledu zřejmě hodně dobrý. Ale v ostatních už tak slavná nebude," usuzuje úřadující mistr světa.
A i když mají Stříbrné šípy na čele náskok už 57 bodů, tak podle něj je konkurence blízko a těžko předvídat, kdo bude mít navrch: "Čeká nás další vyrovnaná bitva. Nevím, kam se v Číně poděl Red Bull, ale Ferrari se drželo. Myslím, že přicházejí závody, které jim budou zřejmě vyhovovat více, kdo ví."
"Nečekali jsme, že budou mít v Austrálii takovou ztrátu, nečekali jsme, že, že tolik budeme ztrácet v Bahrajnu a nečekali jsme ani to, že budeme mít trochu navrch v Číně. Vše je stále ve hře. Myslím, že jako tým podáváme dobrý společný výkon. Musíme i nadále předvádět to nejlepší jako o víkendech doposud," vybízí Hamilton.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.