Po zklamání, které Hamilton a Mercedes prožili v belgické Grand Prix se obhájce titulu a tým Stříbrných šípů může cítit mnohem bezpečněji. Ovšem čtyřnásobný šampion nechce nechat nic náhodě a hodlá využívat zlepšení plánovaná pro rok 2019.
Hamilton navzdory prognózám týkajících se singapurské Grand Prix, kde by měl Mercedes tahat za kratší konec, v závodě dominoval, zatímco Sebastian Vettel dokázal vybojovat pouze třetí místo, ač byl pasován na jednoho z hlavních favoritů.
Šéf Mercedesu Toto Wolff přičítá úspěch intenzivnímu období hledání nových změn, k nimž byl tým vyprovokován neúspěchem v Belgii. Hamilton žádá, aby mohl využít "energii" konceptů pro rok 2019 ještě v letošních závodech, než aby čekal na zimní testy. Podle jeho názorů by v opačném případě mohl Mercedes ztratit iniciativu.
"Setkal jsem se s kluky a když vnímáte tu energii, jak je opravdová - shledávám to opravdu inspirativním. Na začátku roku jsme se cítili opravdu skvěle, pak jsme trochu zbrzdili, měli nějaké potíže s tím, než jsme pochopili náš vůz, byly problémy s vyladěním a pneumatikami - naštěstí jsme našli zase půdu pod nohama. Naše síla je v týmovém chápání vozu, jak využít nástroje, které máme. Naši práci vnímáme jako mnohem komfortnější - před šesti závody určitě panovaly nějaké pochyby, ale myslím, že jsme našli kvality vozu, známe naše možnosti a víme, co udělat. Takže na schůzce jsem hodně tlačil k nasazení nově plánované specifikace. Vím, co je potřeba zlepšit," osvětlil své přání Hamilton.
Technická pravidla pro rok 2019 doznají značných změn než dojde k zásadním úpravám pravidel před sezónou 2021. Změny se v zásadě týkají aerodynamiky a nadále poskytují příležitost kreativních inženýrů maximálně využívat mezery nebo nejasnosti v pravidlech k nalezení konkurenceschopnějšího řešení v konkrétních oblastech.
Stejně jako u předchozích změn mohou přední týmy strávit týdny nebo měsíce správným hledáním. Například Red Bull při zavedení balíčku změn u loňského typu RB13 neuspěl, dokud nepřipravil další aktualizaci v pátém závodě sezóny.
"Tlačím na kluky, protože už teď je třeba se připravovat na testy v příštím roce. Ptám se: »Je možné udělat ty věci dopředu? Prosím, pusťte se do toho, co vyžaduje hodně práce, abychom ji mohli použít v závodě - chci ji na raději na nejbližší závodní víkend než příští rok v únoru nebo březnu. Při testech je už vlastně pozdě, proto na naše lidi tolik naléhám," vysvětluje své pohnutky Hamilton.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.