Po zklamání, které Hamilton a Mercedes prožili v belgické Grand Prix se obhájce titulu a tým Stříbrných šípů může cítit mnohem bezpečněji. Ovšem čtyřnásobný šampion nechce nechat nic náhodě a hodlá využívat zlepšení plánovaná pro rok 2019.
Hamilton navzdory prognózám týkajících se singapurské Grand Prix, kde by měl Mercedes tahat za kratší konec, v závodě dominoval, zatímco Sebastian Vettel dokázal vybojovat pouze třetí místo, ač byl pasován na jednoho z hlavních favoritů.
Šéf Mercedesu Toto Wolff přičítá úspěch intenzivnímu období hledání nových změn, k nimž byl tým vyprovokován neúspěchem v Belgii. Hamilton žádá, aby mohl využít "energii" konceptů pro rok 2019 ještě v letošních závodech, než aby čekal na zimní testy. Podle jeho názorů by v opačném případě mohl Mercedes ztratit iniciativu.
"Setkal jsem se s kluky a když vnímáte tu energii, jak je opravdová - shledávám to opravdu inspirativním. Na začátku roku jsme se cítili opravdu skvěle, pak jsme trochu zbrzdili, měli nějaké potíže s tím, než jsme pochopili náš vůz, byly problémy s vyladěním a pneumatikami - naštěstí jsme našli zase půdu pod nohama. Naše síla je v týmovém chápání vozu, jak využít nástroje, které máme. Naši práci vnímáme jako mnohem komfortnější - před šesti závody určitě panovaly nějaké pochyby, ale myslím, že jsme našli kvality vozu, známe naše možnosti a víme, co udělat. Takže na schůzce jsem hodně tlačil k nasazení nově plánované specifikace. Vím, co je potřeba zlepšit," osvětlil své přání Hamilton.
Technická pravidla pro rok 2019 doznají značných změn než dojde k zásadním úpravám pravidel před sezónou 2021. Změny se v zásadě týkají aerodynamiky a nadále poskytují příležitost kreativních inženýrů maximálně využívat mezery nebo nejasnosti v pravidlech k nalezení konkurenceschopnějšího řešení v konkrétních oblastech.
Stejně jako u předchozích změn mohou přední týmy strávit týdny nebo měsíce správným hledáním. Například Red Bull při zavedení balíčku změn u loňského typu RB13 neuspěl, dokud nepřipravil další aktualizaci v pátém závodě sezóny.
"Tlačím na kluky, protože už teď je třeba se připravovat na testy v příštím roce. Ptám se: »Je možné udělat ty věci dopředu? Prosím, pusťte se do toho, co vyžaduje hodně práce, abychom ji mohli použít v závodě - chci ji na raději na nejbližší závodní víkend než příští rok v únoru nebo březnu. Při testech je už vlastně pozdě, proto na naše lidi tolik naléhám," vysvětluje své pohnutky Hamilton.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.