Po zklamání, které Hamilton a Mercedes prožili v belgické Grand Prix se obhájce titulu a tým Stříbrných šípů může cítit mnohem bezpečněji. Ovšem čtyřnásobný šampion nechce nechat nic náhodě a hodlá využívat zlepšení plánovaná pro rok 2019.
Hamilton navzdory prognózám týkajících se singapurské Grand Prix, kde by měl Mercedes tahat za kratší konec, v závodě dominoval, zatímco Sebastian Vettel dokázal vybojovat pouze třetí místo, ač byl pasován na jednoho z hlavních favoritů.
Šéf Mercedesu Toto Wolff přičítá úspěch intenzivnímu období hledání nových změn, k nimž byl tým vyprovokován neúspěchem v Belgii. Hamilton žádá, aby mohl využít "energii" konceptů pro rok 2019 ještě v letošních závodech, než aby čekal na zimní testy. Podle jeho názorů by v opačném případě mohl Mercedes ztratit iniciativu.
"Setkal jsem se s kluky a když vnímáte tu energii, jak je opravdová - shledávám to opravdu inspirativním. Na začátku roku jsme se cítili opravdu skvěle, pak jsme trochu zbrzdili, měli nějaké potíže s tím, než jsme pochopili náš vůz, byly problémy s vyladěním a pneumatikami - naštěstí jsme našli zase půdu pod nohama. Naše síla je v týmovém chápání vozu, jak využít nástroje, které máme. Naši práci vnímáme jako mnohem komfortnější - před šesti závody určitě panovaly nějaké pochyby, ale myslím, že jsme našli kvality vozu, známe naše možnosti a víme, co udělat. Takže na schůzce jsem hodně tlačil k nasazení nově plánované specifikace. Vím, co je potřeba zlepšit," osvětlil své přání Hamilton.
Technická pravidla pro rok 2019 doznají značných změn než dojde k zásadním úpravám pravidel před sezónou 2021. Změny se v zásadě týkají aerodynamiky a nadále poskytují příležitost kreativních inženýrů maximálně využívat mezery nebo nejasnosti v pravidlech k nalezení konkurenceschopnějšího řešení v konkrétních oblastech.
Stejně jako u předchozích změn mohou přední týmy strávit týdny nebo měsíce správným hledáním. Například Red Bull při zavedení balíčku změn u loňského typu RB13 neuspěl, dokud nepřipravil další aktualizaci v pátém závodě sezóny.
"Tlačím na kluky, protože už teď je třeba se připravovat na testy v příštím roce. Ptám se: »Je možné udělat ty věci dopředu? Prosím, pusťte se do toho, co vyžaduje hodně práce, abychom ji mohli použít v závodě - chci ji na raději na nejbližší závodní víkend než příští rok v únoru nebo březnu. Při testech je už vlastně pozdě, proto na naše lidi tolik naléhám," vysvětluje své pohnutky Hamilton.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.