Velké změny ve sportovních ani v technických pravidlech plánované pro sezónu 2021 zřejmě žádnou automobilku do Formule 1 nepřilákají.
"Jedna projevila určitý zájem. Řekla nám, že není v situaci, kdy by se pro to v roce 2021 mohla odhodlat, ale že je pro ní velmi důležité znát příští pravidla, protože by v budoucnu mohlo dojít k silnému zájmu," popisuje Jean Todt, jenž by rád řady týmů v F1 rozšířil.
Podle něj ale ty současné - Mercedes, Ferrari, Honda i Renault - budou pokračovat: "Mou prioritou je zajistit, že si ty čtyři udržíme. Vždy jsem říkal, že by to bylo vůči nim velmi nefér říct: 'OK, chceme přilákat někoho nového, tak všechno změňme!'"
"Ale co s nimi? Co všechny ty investice, které učinily za ta léta, a my všechno zcela změníme, protože by mohla jedna nebo dvě přijít? To je jeden z důvodů, proč nedojde k revoluci v oblasti pravidel pro motory. Pokud si teď udržíme tyto čtyři, tak to pro mě bude velký úspěch," říká prezident FIA.
Ostatně ani nikdy nevěřil, že b dokázali přitáhnout více než čtyři velké automobilky, protože motory jsou v F1 zcela odlišné od jiných kategorií: "Vždy jsem byl kvůli specifickým pravidlům v F1 pesimistický, pokud jde o to, abychom měli více než 4 výrobce. Osobně beru 4 odlišná pohonná ústrojí u 10 týmů jako velký úspěch, protože to vychází 2,5 týmu na jedno."
"Byl jsem tedy skeptický. Proto jsem také žádal o určitá společná pravidla s jiným šampionáty, protože to by ostatní automobilky mohlo povzbudit, pokud byste mohli mít 7 či 10 zákazníků, kteří by byli schopni nakupovat pohonná ústrojí. Ale k tomu nedošlo," dodává Todt.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.