Velké změny ve sportovních ani v technických pravidlech plánované pro sezónu 2021 zřejmě žádnou automobilku do Formule 1 nepřilákají.
"Jedna projevila určitý zájem. Řekla nám, že není v situaci, kdy by se pro to v roce 2021 mohla odhodlat, ale že je pro ní velmi důležité znát příští pravidla, protože by v budoucnu mohlo dojít k silnému zájmu," popisuje Jean Todt, jenž by rád řady týmů v F1 rozšířil.
Podle něj ale ty současné - Mercedes, Ferrari, Honda i Renault - budou pokračovat: "Mou prioritou je zajistit, že si ty čtyři udržíme. Vždy jsem říkal, že by to bylo vůči nim velmi nefér říct: 'OK, chceme přilákat někoho nového, tak všechno změňme!'"
"Ale co s nimi? Co všechny ty investice, které učinily za ta léta, a my všechno zcela změníme, protože by mohla jedna nebo dvě přijít? To je jeden z důvodů, proč nedojde k revoluci v oblasti pravidel pro motory. Pokud si teď udržíme tyto čtyři, tak to pro mě bude velký úspěch," říká prezident FIA.
Ostatně ani nikdy nevěřil, že b dokázali přitáhnout více než čtyři velké automobilky, protože motory jsou v F1 zcela odlišné od jiných kategorií: "Vždy jsem byl kvůli specifickým pravidlům v F1 pesimistický, pokud jde o to, abychom měli více než 4 výrobce. Osobně beru 4 odlišná pohonná ústrojí u 10 týmů jako velký úspěch, protože to vychází 2,5 týmu na jedno."
"Byl jsem tedy skeptický. Proto jsem také žádal o určitá společná pravidla s jiným šampionáty, protože to by ostatní automobilky mohlo povzbudit, pokud byste mohli mít 7 či 10 zákazníků, kteří by byli schopni nakupovat pohonná ústrojí. Ale k tomu nedošlo," dodává Todt.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.