Velké změny ve sportovních ani v technických pravidlech plánované pro sezónu 2021 zřejmě žádnou automobilku do Formule 1 nepřilákají.
"Jedna projevila určitý zájem. Řekla nám, že není v situaci, kdy by se pro to v roce 2021 mohla odhodlat, ale že je pro ní velmi důležité znát příští pravidla, protože by v budoucnu mohlo dojít k silnému zájmu," popisuje Jean Todt, jenž by rád řady týmů v F1 rozšířil.
Podle něj ale ty současné - Mercedes, Ferrari, Honda i Renault - budou pokračovat: "Mou prioritou je zajistit, že si ty čtyři udržíme. Vždy jsem říkal, že by to bylo vůči nim velmi nefér říct: 'OK, chceme přilákat někoho nového, tak všechno změňme!'"
"Ale co s nimi? Co všechny ty investice, které učinily za ta léta, a my všechno zcela změníme, protože by mohla jedna nebo dvě přijít? To je jeden z důvodů, proč nedojde k revoluci v oblasti pravidel pro motory. Pokud si teď udržíme tyto čtyři, tak to pro mě bude velký úspěch," říká prezident FIA.
Ostatně ani nikdy nevěřil, že b dokázali přitáhnout více než čtyři velké automobilky, protože motory jsou v F1 zcela odlišné od jiných kategorií: "Vždy jsem byl kvůli specifickým pravidlům v F1 pesimistický, pokud jde o to, abychom měli více než 4 výrobce. Osobně beru 4 odlišná pohonná ústrojí u 10 týmů jako velký úspěch, protože to vychází 2,5 týmu na jedno."
"Byl jsem tedy skeptický. Proto jsem také žádal o určitá společná pravidla s jiným šampionáty, protože to by ostatní automobilky mohlo povzbudit, pokud byste mohli mít 7 či 10 zákazníků, kteří by byli schopni nakupovat pohonná ústrojí. Ale k tomu nedošlo," dodává Todt.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.