Max Verstappen si Velké ceny Maďarska moc neužil, už po 5 kolech z ní musel odstoupit kvůli závadě pohonné jednotky Renault, což jej pochopitelně rozlítilo.
Po startu to s mladým Holanďanem vypadalo nadějně - předjel dva vozy a dostal se na pátou příčku za Mercedesy a Ferrari. Jenže porucha motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) je brzy nato vyřadila. Šlo o starou specifikaci, protože Renault jim tu novou neumožnil po GP Španělska testovat, a tak v Rakousku do vozů nasadili sice čerstvou verzi, ale nikoliv nejnovější specifikace, která je lehčí i spolehlivější.
Rakouskou stáj selhání na Hungaroringu mrzí o to více, protože se jednalo přitom o trať, kde měla největší šanci na boj o vítězství ze zbytku sezóny 2018. Týmový kolega Maxe Daniel Ricciardo ale po nevydařené deštivé kvalifikaci startoval až z 12. místa a po prvním kole se propadl dokonce až na čtrnácté.
"Upřímně, takto by to být nemělo. Platíte jako tým miliony, doufáte ve slušný motor. Ale on se neustále kazí. Také jsme tam byli nejpomalejší. Upřímně se to v tuto chvíli těžko akceptuje," hodnotil Verstappen po svém krátkém závodě.
It's a tough pill to swallow when your race ends earlyRacing is EVERYTHING to these guys 💔#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/UsPNKEpmLu
— Formula 1 (@F1) July 29, 2018Red Bull sice patřil na rovinkách k nejpomalejším vozům, ale v trénincích předváděl slušnou rychlost, která mu dávala naději na boj s lídry šampionátu. "Po startu jsem byl kolem 25 sekund před Ricciardem a s vozem jsem se cítil OK. Vždy se to těžko pak odhaduje, jak jste mohli dopadnout. Snadno jsme mohli být pátí, i kdyby se vpředu nic nestalo. Znovu jsme zkrátka zahodili cenné body." Podle šéfa týmu Christiana Hornera je motor Renaultu "určitou úroveň" pod tím, za co platí.
Radiokomunikace Verstappena musela být kvůli použití nadávek vypípána. "Šlo o velmi naštvanou hlášku. Myslím si, že tam bylo hodně pípání, což je škoda, že to udělali. Bylo by lepší, kdyby to tak nechali," ohodnotil pilot.
Vzhledem k tomu, že letos použil už tři MGU-K, bude další nový díl ohodnocen penalizací - možná hned po letní přestávce ve Velké ceně Belgie. "Uvidíme, co budeme muset udělat ve Spa - jestli budeme muset být penalizováni nebo ne, to ještě nevím. Ale nakonec mě to v tuto chvíli ani nezajímá," dodává pilot Red Bullu, který příští rok přechází na pohonné jednotky Honda.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.