Max Verstappen si Velké ceny Maďarska moc neužil, už po 5 kolech z ní musel odstoupit kvůli závadě pohonné jednotky Renault, což jej pochopitelně rozlítilo.
Po startu to s mladým Holanďanem vypadalo nadějně - předjel dva vozy a dostal se na pátou příčku za Mercedesy a Ferrari. Jenže porucha motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) je brzy nato vyřadila. Šlo o starou specifikaci, protože Renault jim tu novou neumožnil po GP Španělska testovat, a tak v Rakousku do vozů nasadili sice čerstvou verzi, ale nikoliv nejnovější specifikace, která je lehčí i spolehlivější.
Rakouskou stáj selhání na Hungaroringu mrzí o to více, protože se jednalo přitom o trať, kde měla největší šanci na boj o vítězství ze zbytku sezóny 2018. Týmový kolega Maxe Daniel Ricciardo ale po nevydařené deštivé kvalifikaci startoval až z 12. místa a po prvním kole se propadl dokonce až na čtrnácté.
"Upřímně, takto by to být nemělo. Platíte jako tým miliony, doufáte ve slušný motor. Ale on se neustále kazí. Také jsme tam byli nejpomalejší. Upřímně se to v tuto chvíli těžko akceptuje," hodnotil Verstappen po svém krátkém závodě.
It's a tough pill to swallow when your race ends earlyRacing is EVERYTHING to these guys 💔#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/UsPNKEpmLu
— Formula 1 (@F1) July 29, 2018Red Bull sice patřil na rovinkách k nejpomalejším vozům, ale v trénincích předváděl slušnou rychlost, která mu dávala naději na boj s lídry šampionátu. "Po startu jsem byl kolem 25 sekund před Ricciardem a s vozem jsem se cítil OK. Vždy se to těžko pak odhaduje, jak jste mohli dopadnout. Snadno jsme mohli být pátí, i kdyby se vpředu nic nestalo. Znovu jsme zkrátka zahodili cenné body." Podle šéfa týmu Christiana Hornera je motor Renaultu "určitou úroveň" pod tím, za co platí.
Radiokomunikace Verstappena musela být kvůli použití nadávek vypípána. "Šlo o velmi naštvanou hlášku. Myslím si, že tam bylo hodně pípání, což je škoda, že to udělali. Bylo by lepší, kdyby to tak nechali," ohodnotil pilot.
Vzhledem k tomu, že letos použil už tři MGU-K, bude další nový díl ohodnocen penalizací - možná hned po letní přestávce ve Velké ceně Belgie. "Uvidíme, co budeme muset udělat ve Spa - jestli budeme muset být penalizováni nebo ne, to ještě nevím. Ale nakonec mě to v tuto chvíli ani nezajímá," dodává pilot Red Bullu, který příští rok přechází na pohonné jednotky Honda.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.