Max Verstappen si Velké ceny Maďarska moc neužil, už po 5 kolech z ní musel odstoupit kvůli závadě pohonné jednotky Renault, což jej pochopitelně rozlítilo.
Po startu to s mladým Holanďanem vypadalo nadějně - předjel dva vozy a dostal se na pátou příčku za Mercedesy a Ferrari. Jenže porucha motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) je brzy nato vyřadila. Šlo o starou specifikaci, protože Renault jim tu novou neumožnil po GP Španělska testovat, a tak v Rakousku do vozů nasadili sice čerstvou verzi, ale nikoliv nejnovější specifikace, která je lehčí i spolehlivější.
Rakouskou stáj selhání na Hungaroringu mrzí o to více, protože se jednalo přitom o trať, kde měla největší šanci na boj o vítězství ze zbytku sezóny 2018. Týmový kolega Maxe Daniel Ricciardo ale po nevydařené deštivé kvalifikaci startoval až z 12. místa a po prvním kole se propadl dokonce až na čtrnácté.
"Upřímně, takto by to být nemělo. Platíte jako tým miliony, doufáte ve slušný motor. Ale on se neustále kazí. Také jsme tam byli nejpomalejší. Upřímně se to v tuto chvíli těžko akceptuje," hodnotil Verstappen po svém krátkém závodě.
It's a tough pill to swallow when your race ends earlyRacing is EVERYTHING to these guys 💔#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/UsPNKEpmLu
— Formula 1 (@F1) July 29, 2018Red Bull sice patřil na rovinkách k nejpomalejším vozům, ale v trénincích předváděl slušnou rychlost, která mu dávala naději na boj s lídry šampionátu. "Po startu jsem byl kolem 25 sekund před Ricciardem a s vozem jsem se cítil OK. Vždy se to těžko pak odhaduje, jak jste mohli dopadnout. Snadno jsme mohli být pátí, i kdyby se vpředu nic nestalo. Znovu jsme zkrátka zahodili cenné body." Podle šéfa týmu Christiana Hornera je motor Renaultu "určitou úroveň" pod tím, za co platí.
Radiokomunikace Verstappena musela být kvůli použití nadávek vypípána. "Šlo o velmi naštvanou hlášku. Myslím si, že tam bylo hodně pípání, což je škoda, že to udělali. Bylo by lepší, kdyby to tak nechali," ohodnotil pilot.
Vzhledem k tomu, že letos použil už tři MGU-K, bude další nový díl ohodnocen penalizací - možná hned po letní přestávce ve Velké ceně Belgie. "Uvidíme, co budeme muset udělat ve Spa - jestli budeme muset být penalizováni nebo ne, to ještě nevím. Ale nakonec mě to v tuto chvíli ani nezajímá," dodává pilot Red Bullu, který příští rok přechází na pohonné jednotky Honda.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.