Max Verstappen si Velké ceny Maďarska moc neužil, už po 5 kolech z ní musel odstoupit kvůli závadě pohonné jednotky Renault, což jej pochopitelně rozlítilo.
Po startu to s mladým Holanďanem vypadalo nadějně - předjel dva vozy a dostal se na pátou příčku za Mercedesy a Ferrari. Jenže porucha motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) je brzy nato vyřadila. Šlo o starou specifikaci, protože Renault jim tu novou neumožnil po GP Španělska testovat, a tak v Rakousku do vozů nasadili sice čerstvou verzi, ale nikoliv nejnovější specifikace, která je lehčí i spolehlivější.
Rakouskou stáj selhání na Hungaroringu mrzí o to více, protože se jednalo přitom o trať, kde měla největší šanci na boj o vítězství ze zbytku sezóny 2018. Týmový kolega Maxe Daniel Ricciardo ale po nevydařené deštivé kvalifikaci startoval až z 12. místa a po prvním kole se propadl dokonce až na čtrnácté.
"Upřímně, takto by to být nemělo. Platíte jako tým miliony, doufáte ve slušný motor. Ale on se neustále kazí. Také jsme tam byli nejpomalejší. Upřímně se to v tuto chvíli těžko akceptuje," hodnotil Verstappen po svém krátkém závodě.
It's a tough pill to swallow when your race ends earlyRacing is EVERYTHING to these guys 💔#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/UsPNKEpmLu
— Formula 1 (@F1) July 29, 2018Red Bull sice patřil na rovinkách k nejpomalejším vozům, ale v trénincích předváděl slušnou rychlost, která mu dávala naději na boj s lídry šampionátu. "Po startu jsem byl kolem 25 sekund před Ricciardem a s vozem jsem se cítil OK. Vždy se to těžko pak odhaduje, jak jste mohli dopadnout. Snadno jsme mohli být pátí, i kdyby se vpředu nic nestalo. Znovu jsme zkrátka zahodili cenné body." Podle šéfa týmu Christiana Hornera je motor Renaultu "určitou úroveň" pod tím, za co platí.
Radiokomunikace Verstappena musela být kvůli použití nadávek vypípána. "Šlo o velmi naštvanou hlášku. Myslím si, že tam bylo hodně pípání, což je škoda, že to udělali. Bylo by lepší, kdyby to tak nechali," ohodnotil pilot.
Vzhledem k tomu, že letos použil už tři MGU-K, bude další nový díl ohodnocen penalizací - možná hned po letní přestávce ve Velké ceně Belgie. "Uvidíme, co budeme muset udělat ve Spa - jestli budeme muset být penalizováni nebo ne, to ještě nevím. Ale nakonec mě to v tuto chvíli ani nezajímá," dodává pilot Red Bullu, který příští rok přechází na pohonné jednotky Honda.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.