Podle Kevina Magnussena bylo rozhodnutí Haasu najmout přes zimu do svého týmu bývalého inženýra Bridgestone jedním z hlavních faktorů, které stojí za vzestupem formy amerického týmu.
Haas letos bojuje o čtvrtou příčku mezi týmy a vyhýbají se mu velké výkyvy ve výkonnosti, které známe z předešlých sezon. Za výkyvy stálo nesprávné chápání toho, jak fungují pneumatiky Pirelli. Proto k týmu přišel přes zimu Hiroši Tomitsuka.
"Je jasné, že letos máme lepší auto - je více konzistentní, aerodynamika je také silnější po stránce stability. Ale myslím, že hlavní faktor je člověk zodpovědný za pneumatiky, který k nám do týmu přišel. Tomi-san je pro tým opravdu velkým přínosem. Pochopení a zvládání pneumatik je klíčové. Je to důležité pro vyrovnanost výkonů, ani ne tak pro výkonnost samotnou," chválí novou posilu týmu Kevin Magnussen.
"Pirelli je obtížnou pneumatikou, těžko se s ní zachází - nejenom z jezdeckého pohledu, ale také z pohledu nastavení, například pokud jde o teploty ráfků. Je to důležité pro strategie nebo třeba úpravu jezdeckého stylu při výjezdovém kole. Je za tím velká věda, potřebujete nějakého experta, který porozumí pneumatikám Pirelli.
Je pak velkou výhodou, když máte v týmu někoho, kdo se v této otázce vyzná. Pokud máte navíc zkušenosti od jiného výrobce pneumatik, je to ještě lepší. Každý víkend jezdíme na jiném asfaltu, za rozdílných teplot a máme na autě jiné směsi pneumatik, jiné je i nastavení auta. Pokaždé se tedy pneumatiky chovají jinak a potřebujete někoho, kdo tomu rozumí," popisuje úkoly Japonce Dán.
Dle Romaina Grosjeana může stáj dělat rychlejší rozhodnutí díky Tomitsukově porozumění pneumatikám: "On se na pneumatiky podívá a hned ví, jestli potřebují být teplejší nebo chladnější. Hodně to pomáhá, protože když jsou gumy moc horké nebo moc chladné, tak je to prakticky to stejné - je s nimi obtížná práce.
Teď se [Hiroši] učí vlastnosti pneumatik Pirelli, které jsou dost odlišné od toho, co znal z dřívějška. Hodně nám pomáhá s tím, jak dostat pneumatiky do jejich funkčního okna. Abych byl upřímný, tak to je přesně to, co zhruba 80 % víkendu děláme - snažíme se najít to správné funkční okno."
Podle Günthera Steinera je "20 let zkušeností Hiroši s výrobou pneumatik pro tým velkým přínosem. Když se podívá na pneumatiku, tak hned ví, na co kouká. Je pro kluky velkým přínosem, často potvrzují to, co si po matematickém výpočtu Hiroši myslí."
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.