Podle Kevina Magnussena bylo rozhodnutí Haasu najmout přes zimu do svého týmu bývalého inženýra Bridgestone jedním z hlavních faktorů, které stojí za vzestupem formy amerického týmu.
Haas letos bojuje o čtvrtou příčku mezi týmy a vyhýbají se mu velké výkyvy ve výkonnosti, které známe z předešlých sezon. Za výkyvy stálo nesprávné chápání toho, jak fungují pneumatiky Pirelli. Proto k týmu přišel přes zimu Hiroši Tomitsuka.
"Je jasné, že letos máme lepší auto - je více konzistentní, aerodynamika je také silnější po stránce stability. Ale myslím, že hlavní faktor je člověk zodpovědný za pneumatiky, který k nám do týmu přišel. Tomi-san je pro tým opravdu velkým přínosem. Pochopení a zvládání pneumatik je klíčové. Je to důležité pro vyrovnanost výkonů, ani ne tak pro výkonnost samotnou," chválí novou posilu týmu Kevin Magnussen.
"Pirelli je obtížnou pneumatikou, těžko se s ní zachází - nejenom z jezdeckého pohledu, ale také z pohledu nastavení, například pokud jde o teploty ráfků. Je to důležité pro strategie nebo třeba úpravu jezdeckého stylu při výjezdovém kole. Je za tím velká věda, potřebujete nějakého experta, který porozumí pneumatikám Pirelli.
Je pak velkou výhodou, když máte v týmu někoho, kdo se v této otázce vyzná. Pokud máte navíc zkušenosti od jiného výrobce pneumatik, je to ještě lepší. Každý víkend jezdíme na jiném asfaltu, za rozdílných teplot a máme na autě jiné směsi pneumatik, jiné je i nastavení auta. Pokaždé se tedy pneumatiky chovají jinak a potřebujete někoho, kdo tomu rozumí," popisuje úkoly Japonce Dán.
Dle Romaina Grosjeana může stáj dělat rychlejší rozhodnutí díky Tomitsukově porozumění pneumatikám: "On se na pneumatiky podívá a hned ví, jestli potřebují být teplejší nebo chladnější. Hodně to pomáhá, protože když jsou gumy moc horké nebo moc chladné, tak je to prakticky to stejné - je s nimi obtížná práce.
Teď se [Hiroši] učí vlastnosti pneumatik Pirelli, které jsou dost odlišné od toho, co znal z dřívějška. Hodně nám pomáhá s tím, jak dostat pneumatiky do jejich funkčního okna. Abych byl upřímný, tak to je přesně to, co zhruba 80 % víkendu děláme - snažíme se najít to správné funkční okno."
Podle Günthera Steinera je "20 let zkušeností Hiroši s výrobou pneumatik pro tým velkým přínosem. Když se podívá na pneumatiku, tak hned ví, na co kouká. Je pro kluky velkým přínosem, často potvrzují to, co si po matematickém výpočtu Hiroši myslí."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.