Podle Kevina Magnussena bylo rozhodnutí Haasu najmout přes zimu do svého týmu bývalého inženýra Bridgestone jedním z hlavních faktorů, které stojí za vzestupem formy amerického týmu.
Haas letos bojuje o čtvrtou příčku mezi týmy a vyhýbají se mu velké výkyvy ve výkonnosti, které známe z předešlých sezon. Za výkyvy stálo nesprávné chápání toho, jak fungují pneumatiky Pirelli. Proto k týmu přišel přes zimu Hiroši Tomitsuka.
"Je jasné, že letos máme lepší auto - je více konzistentní, aerodynamika je také silnější po stránce stability. Ale myslím, že hlavní faktor je člověk zodpovědný za pneumatiky, který k nám do týmu přišel. Tomi-san je pro tým opravdu velkým přínosem. Pochopení a zvládání pneumatik je klíčové. Je to důležité pro vyrovnanost výkonů, ani ne tak pro výkonnost samotnou," chválí novou posilu týmu Kevin Magnussen.
"Pirelli je obtížnou pneumatikou, těžko se s ní zachází - nejenom z jezdeckého pohledu, ale také z pohledu nastavení, například pokud jde o teploty ráfků. Je to důležité pro strategie nebo třeba úpravu jezdeckého stylu při výjezdovém kole. Je za tím velká věda, potřebujete nějakého experta, který porozumí pneumatikám Pirelli.
Je pak velkou výhodou, když máte v týmu někoho, kdo se v této otázce vyzná. Pokud máte navíc zkušenosti od jiného výrobce pneumatik, je to ještě lepší. Každý víkend jezdíme na jiném asfaltu, za rozdílných teplot a máme na autě jiné směsi pneumatik, jiné je i nastavení auta. Pokaždé se tedy pneumatiky chovají jinak a potřebujete někoho, kdo tomu rozumí," popisuje úkoly Japonce Dán.
Dle Romaina Grosjeana může stáj dělat rychlejší rozhodnutí díky Tomitsukově porozumění pneumatikám: "On se na pneumatiky podívá a hned ví, jestli potřebují být teplejší nebo chladnější. Hodně to pomáhá, protože když jsou gumy moc horké nebo moc chladné, tak je to prakticky to stejné - je s nimi obtížná práce.
Teď se [Hiroši] učí vlastnosti pneumatik Pirelli, které jsou dost odlišné od toho, co znal z dřívějška. Hodně nám pomáhá s tím, jak dostat pneumatiky do jejich funkčního okna. Abych byl upřímný, tak to je přesně to, co zhruba 80 % víkendu děláme - snažíme se najít to správné funkční okno."
Podle Günthera Steinera je "20 let zkušeností Hiroši s výrobou pneumatik pro tým velkým přínosem. Když se podívá na pneumatiku, tak hned ví, na co kouká. Je pro kluky velkým přínosem, často potvrzují to, co si po matematickém výpočtu Hiroši myslí."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.