Brendon Hartley bude na startovním roštu Velké ceny Francie penalizován za výměnu komponent pohonné jednotky. Honda již letos přesáhla povolený limit.
Pilot Toro Rosso musel včera ke konci druhého tréninku zastavit. V rozhovorech poté uvedl, že se obává nutnosti použít nový motor. Honda to nyní potvrdila.
Novozélandský pilot dostane plný kopmlet: nový spalovací motor (ICE), oba motorgenerátory - kinetické (MGU-K) i tepelné (MGU-H) energie, turbo, řídicí elektroniku (CE) i úložiště energie (ES). Půjde o nové specifikace dílů, které japonská automobilka poprvé nasadila v Kanadě. Jeho porouchaný motor putuje k další inspekci do továrny v Sakuře.
Protože již přesáhl povolený limit pro sezónu, bude zítra na startovním roštu potrestán. V případě Hartleyho půjde celkem o 35 míst, která se však dle nových pravidel v případě více než 15 míst mění automaticky v odsun na konec startovního roštu.
Hartley má letos ve voze již čtvrtý spalovací motor a MGU-H (pravidla povolují pouze 3 kusy na rok) a třetí MGU-K, úložiště energie a řídicí elektroniku (povoleny jen 2 kusy na rok). Honda je tak z pohledu spolehlivosti stále nejhorším výrobcem motorů v F1, čtvrté kusy doposud její konkurenti ještě nepoužili.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.