Brendon Hartley bude na startovním roštu Velké ceny Francie penalizován za výměnu komponent pohonné jednotky. Honda již letos přesáhla povolený limit.
Pilot Toro Rosso musel včera ke konci druhého tréninku zastavit. V rozhovorech poté uvedl, že se obává nutnosti použít nový motor. Honda to nyní potvrdila.
Novozélandský pilot dostane plný kopmlet: nový spalovací motor (ICE), oba motorgenerátory - kinetické (MGU-K) i tepelné (MGU-H) energie, turbo, řídicí elektroniku (CE) i úložiště energie (ES). Půjde o nové specifikace dílů, které japonská automobilka poprvé nasadila v Kanadě. Jeho porouchaný motor putuje k další inspekci do továrny v Sakuře.
Protože již přesáhl povolený limit pro sezónu, bude zítra na startovním roštu potrestán. V případě Hartleyho půjde celkem o 35 míst, která se však dle nových pravidel v případě více než 15 míst mění automaticky v odsun na konec startovního roštu.
Hartley má letos ve voze již čtvrtý spalovací motor a MGU-H (pravidla povolují pouze 3 kusy na rok) a třetí MGU-K, úložiště energie a řídicí elektroniku (povoleny jen 2 kusy na rok). Honda je tak z pohledu spolehlivosti stále nejhorším výrobcem motorů v F1, čtvrté kusy doposud její konkurenti ještě nepoužili.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.