Brendon Hartley bude na startovním roštu Velké ceny Francie penalizován za výměnu komponent pohonné jednotky. Honda již letos přesáhla povolený limit.
Pilot Toro Rosso musel včera ke konci druhého tréninku zastavit. V rozhovorech poté uvedl, že se obává nutnosti použít nový motor. Honda to nyní potvrdila.
Novozélandský pilot dostane plný kopmlet: nový spalovací motor (ICE), oba motorgenerátory - kinetické (MGU-K) i tepelné (MGU-H) energie, turbo, řídicí elektroniku (CE) i úložiště energie (ES). Půjde o nové specifikace dílů, které japonská automobilka poprvé nasadila v Kanadě. Jeho porouchaný motor putuje k další inspekci do továrny v Sakuře.
Protože již přesáhl povolený limit pro sezónu, bude zítra na startovním roštu potrestán. V případě Hartleyho půjde celkem o 35 míst, která se však dle nových pravidel v případě více než 15 míst mění automaticky v odsun na konec startovního roštu.
Hartley má letos ve voze již čtvrtý spalovací motor a MGU-H (pravidla povolují pouze 3 kusy na rok) a třetí MGU-K, úložiště energie a řídicí elektroniku (povoleny jen 2 kusy na rok). Honda je tak z pohledu spolehlivosti stále nejhorším výrobcem motorů v F1, čtvrté kusy doposud její konkurenti ještě nepoužili.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.