MONTREAL - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; Nejrychlejší kolo Velké ceny Kanady 2018 předvedl Max Verstappen s Red Bullem, vítězný Sebastian Vettel byl se svým Ferrari o desetinu vteřiny pomalejší. Jak dopadli ostatní piloti a jak došlo ke zmatku na konci závodu?
Ricciardo sice dosáhl rychlejšího času, ale až po odmávání šachovnicovou vlajkou. K tomu došlo chybou supermodelky Winnie Harlowové o dvě kola dříve - jezdcům totiž zamávala šachovnicovou vlajkou už po 68. kole z původně plánovaných 70. Proto se výsledky berou z 68. kola.
WATCH: @DanielRicciardo’s face when he finds out his fastest lap didn’t count because of the early chequered flag and that it went to @Max33Verstappen 😮😮😮Poor Daniel 😂😂😂📺 Sky Go: https://t.co/fxH1316WnM #SkyF1 #F1 #CanadianGP pic.twitter.com/v3lAoSc7V8
— Sky Sports F1 🏎 (@SkySportsF1) June 10, 2018Podle Harlowové za to ale můžou komisaři, kteří ji na stanoviště nad cílovou rovinkou předčasně pustili: "Lol, jen jsem plnila instrukce," vysvětluje pozávodní chaos s úsměvem.
🤣🏁 loool just following instructions 🙆🏽♀️🤦🏽♀️🏎 https://t.co/oJQcOeYBXT
— ♔Winnie Harlow♔ (@winnieharlow) June 10, 2018🎥 | Sebastian Vettel Team Radio - Lap 69🗣 "Tell them not to wave the chequered flag when it's not done yet".#CanadianGP 🇨🇦 #Seb5 pic.twitter.com/ZrHUKkBPt3
— Sebastian Vettel #5 (@sebvettelnews) June 14, 2018Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.