Daniel Ricciardo s podpisem nové smlouvy vyčkává, podle odborného poradce Red Bullu kvůli Lewise Hamiltona, jenž svou spolupráci s Mercedesem pro příští sezónu taky stále nepotvrdil. Podle Nikiho Laudy ale půjde jen o formalitu a úřadující šampion u nich zůstane.
Talentovaný Ricciardo nemá na příští rok smlouvu a rozhlíží se po případném přestupu k Mercedesu či k Ferrari, byť jeho současný zaměstnavatel o něj má i nadále eminentní zájem.
Podle Helmuta Marka vyčkává, jak se rozhodne Lewis Hamilton. "Ricciardo nechce smlouvu podepsat, dokud ji nepodepíše Hamilton. Je to trochu divné. Snad to brzy skončí."
Jenže ten podle Nikiho Laudy nikam neodejde: "Lewis zůstává u nás." Jenže nový kontrakt stále nepodepsal. Podle zástupců Stříbrných šípů je již několik měsíců stále otázkou pouhých několika detailů. "Jde o drobné věci jako je reklama," říká pro Kroner Zeitung.
Podle Laudy Ricciardo svůj tým vydírá: "Neučinili jsme mu žádnou nabídku. Může tedy čekat věčně." A zdá se, že volné místo nebude ani u Ferrari, které je spokojeno s Kimim Räikkönenem, jemuž také končí smlouva.
Pro Red Bull je dobrou zprávou i rostoucí konkurenceschopnost vozu. Společně s Ricciardem nevylučují to, že by se ještě letos mohli zapojit do boje o mistrovský titul.
V Montrealu sice čeká Australana penalizace za využití nadlimitních komponent pohonné jednotky, Renault však hodlá představit o přibližně 20 koní silnější verzi: "V Kanadě dostaneme vylepšení Renaultu," potvrzuje Marko.
Red Bull se již brzy bude muset rozhodnout, zda zůstane u francouzského dodavatele motorů, nebo přejde k Hondě. Renault chtěl slyšet odpověď do konce června, rakouský tým si ale dává na čas: "Máme interní časový plán, podle kterého chceme o záležitostech motorů a jezdců rozhodnout do Velké ceny Rakouska," objasňuje Marko.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.