Haas v Montrealu nasadí velké vylepšení aerodynamiky, chce zlepšit svou slabinu

Romain Grosjean skončil ve Velké ceně Monaka na 15. místě, letos nezískal ještě ani bod
Romain Grosjean skončil ve Velké ceně Monaka na 15. místě, letos nezískal ještě ani bod, foto: Haas F1 Team
Petr Hlawiczka 1. června 2018 06:20
Sdílej:

Haas do Kanady veze nové díly, které mají vylepšit aerodynamiku jeho vozu VF-18. Svůj první větší balík záměrně pozdržel, nyní se s ním zaměří na lepší práci s pneumatikami, které mu minule nefungovaly.

O víkendu v Monte Carlu se americky tým hodně trápil, jelikož mu pomalé zatáčky nesedí tolik jako ty středně-rychlé a rychlé. Technickým delegátům FIA se navíc nelíbila příliš "křehká" křidélka v oblasti bočnicových panelů, která musel odstranit, což mělo negativní dopad na jeho výkonnost, proto jeho piloti rázem bojovali na chvostu startovního pole.

Jeho šéf Günther Steiner již ve Španělsku oznámil, že záměrně odkládají nasazení nových dílů až na Kanadu. Příští víkend v Montrealu by se jim proto mělo vést mnohem lépe a opět očekávají boj o postup do poslední části kvalifikace.

"Máme docela významné změny. Přední křídlo, podlaha, celá oblast kolem bočnicových panelů, tyto jsme vylepšili. Cílem je samozřejmě jezdit rychleji, získat rychlost," potvrzuje šéf Haasu, kterému v šampionátu patří až 8. příčka, byť nasbíral stejně bodů jako Toro Rosso.

"Mnoho lidí svá vylepšení přivezla do Španělska. My jsme se rozhodli pro Kanadu, abychom získali trochu více času, protože jsme stále malým týmem a nedokážeme reagovat tak rychle, jako ty velké," pokračuje Steiner.

V Monaku se navíc trápil s pneumatikami, bude se proto muset více zaměřit i na práci s nimi. Pirelli totiž do Kanady veze stejné směsi včetně té nejměkčí, hyper-měkké.

"Směsi pneumatik pro nás budou u nového balíku prioritou číslo jedna. Okruh se velmi odlišný. Je podstatně rychlejší, více se jezdí přes obrubníky, proto se nastavení hodně liší.

Hyper-měkkým musíme před Kanadou trochu lépe porozumět. V závodě u nás ty tři odlišné směsi nefungovaly, mám-li být upřímný. Jen jsme kroužili kolem, nejezdili jsme, netlačili jsme na to tak tvrdě, jak bychom chtěli," dodává Steiner.

Stalo se
Novinky
Lewis Hamilton v Rakousku.

Lewis Hamilton po závodě v Rakousku s Ferrari znovu zklamaný: Musím přijít na to, proč jsem byl tak pomalý

Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.

Novinky
Max Verstappen v Rakousku

„Zatracení idioti!“ řval Max Verstappen po bouračce ve Spielbergu. Na trati ale šokoval chováním

Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.

Grand Prix
Lando Norris v Rakousku.

GP Rakouska: McLaren na prvním a druhém místě. Verstappen nedojel

Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho. 

Novinky
Max Verstappen v Rakousku

Max Verstappen a čas změny? Bernie Ecclestone promluvil o roku 2026, kde by měl závodit

Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.