Haas do Kanady veze nové díly, které mají vylepšit aerodynamiku jeho vozu VF-18. Svůj první větší balík záměrně pozdržel, nyní se s ním zaměří na lepší práci s pneumatikami, které mu minule nefungovaly.
O víkendu v Monte Carlu se americky tým hodně trápil, jelikož mu pomalé zatáčky nesedí tolik jako ty středně-rychlé a rychlé. Technickým delegátům FIA se navíc nelíbila příliš "křehká" křidélka v oblasti bočnicových panelů, která musel odstranit, což mělo negativní dopad na jeho výkonnost, proto jeho piloti rázem bojovali na chvostu startovního pole.
Jeho šéf Günther Steiner již ve Španělsku oznámil, že záměrně odkládají nasazení nových dílů až na Kanadu. Příští víkend v Montrealu by se jim proto mělo vést mnohem lépe a opět očekávají boj o postup do poslední části kvalifikace.
"Máme docela významné změny. Přední křídlo, podlaha, celá oblast kolem bočnicových panelů, tyto jsme vylepšili. Cílem je samozřejmě jezdit rychleji, získat rychlost," potvrzuje šéf Haasu, kterému v šampionátu patří až 8. příčka, byť nasbíral stejně bodů jako Toro Rosso.
"Mnoho lidí svá vylepšení přivezla do Španělska. My jsme se rozhodli pro Kanadu, abychom získali trochu více času, protože jsme stále malým týmem a nedokážeme reagovat tak rychle, jako ty velké," pokračuje Steiner.
V Monaku se navíc trápil s pneumatikami, bude se proto muset více zaměřit i na práci s nimi. Pirelli totiž do Kanady veze stejné směsi včetně té nejměkčí, hyper-měkké.
"Směsi pneumatik pro nás budou u nového balíku prioritou číslo jedna. Okruh se velmi odlišný. Je podstatně rychlejší, více se jezdí přes obrubníky, proto se nastavení hodně liší.
Hyper-měkkým musíme před Kanadou trochu lépe porozumět. V závodě u nás ty tři odlišné směsi nefungovaly, mám-li být upřímný. Jen jsme kroužili kolem, nejezdili jsme, netlačili jsme na to tak tvrdě, jak bychom chtěli," dodává Steiner.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.