Vítěz Velké ceny Monaka Daniel Ricciardo pochválil šasi Red Bull, které podle něj dokázalo, že je na špici současné Formule 1. Před příštím závodem v Kanadě je optimisticky naladěný, byť tam bude hrát výkon motorů mnohem větší roli.
Podle svého šéfa Christiana Hornera přišel o čtvrtinu výkonu své pohonné jednotky poté, co mu odešel motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K). Na rovince za tunelem byl pak o 26 km/h pomalejší než Sebastian Vettel za ním, ten se ale k útoku i přesto vůbec nedostal.
"Ztratil 25 % výkonu motoru. Kvůli způsobu, jakým tyto motory fungují, to vyhnalo vysoko teploty zadních brzd. Musel chladit brzdy, chladit auto, a Sebastian Vettel mu přitom dýchal na krk. Nemohl si dovolit jedinou chybu, zablokování kol," popisuje šéf Red Bullu.
Ricciardo je přitom stále bez smlouvy pro příští sezónu. Tým by si jej rád udržel, ale on vyčkává a sleduje, jaké by mohl mít koncem roku další možnosti. "Nevím, jestli stoupla jeho cena nebo láska k týmu, nebo obojí," ohodnotil Horner.
Australský pilot poté k rostoucí výkonnosti vozu řekl: "Určitě nám pomohl okruh. Používal jsem po celý závod jen šest rychlostních stupňů, sedmičky a osmičky jsem se ani nedotkl. Myslím, že po celý víkend stejně osmičku nepoužíváme, takže to podle mě dokazuje, že i z ohromnou ztrátou výkonu naše šasi funguje stále velmi dobře."
"Znovu se prokázalo, že máme opravdu dobré šasi. Uvidíme v Montrealu. Myslím, že budeme mít opět hyper-měkké pneumatiky. Vypadalo to, že naše degradace byla lepší než u ostatních. V Montrealu bude více záležet na výkonu motoru," upozorňuje Ricciardo, jenž má za zády Renault. Ten ve výkonu pohonné jednotky stále zaostává za Mercedesem a Ferrari.
"Pokud bude naše šasi fungovat dobře a bude šetrné k pneumatikám, pak bychom mohli znovu bojovat [o vítězství], ale Monako jako obvykle nahrává našim silným stránkám. Máme letos dvě vítězství, to bych si v únoru nepomyslel. Je to skvělé a pokusíme se v tom pokračovat," dodává pilot Red Bullu.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.