Vítěz Velké ceny Monaka Daniel Ricciardo pochválil šasi Red Bull, které podle něj dokázalo, že je na špici současné Formule 1. Před příštím závodem v Kanadě je optimisticky naladěný, byť tam bude hrát výkon motorů mnohem větší roli.
Podle svého šéfa Christiana Hornera přišel o čtvrtinu výkonu své pohonné jednotky poté, co mu odešel motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K). Na rovince za tunelem byl pak o 26 km/h pomalejší než Sebastian Vettel za ním, ten se ale k útoku i přesto vůbec nedostal.
"Ztratil 25 % výkonu motoru. Kvůli způsobu, jakým tyto motory fungují, to vyhnalo vysoko teploty zadních brzd. Musel chladit brzdy, chladit auto, a Sebastian Vettel mu přitom dýchal na krk. Nemohl si dovolit jedinou chybu, zablokování kol," popisuje šéf Red Bullu.
Ricciardo je přitom stále bez smlouvy pro příští sezónu. Tým by si jej rád udržel, ale on vyčkává a sleduje, jaké by mohl mít koncem roku další možnosti. "Nevím, jestli stoupla jeho cena nebo láska k týmu, nebo obojí," ohodnotil Horner.
Australský pilot poté k rostoucí výkonnosti vozu řekl: "Určitě nám pomohl okruh. Používal jsem po celý závod jen šest rychlostních stupňů, sedmičky a osmičky jsem se ani nedotkl. Myslím, že po celý víkend stejně osmičku nepoužíváme, takže to podle mě dokazuje, že i z ohromnou ztrátou výkonu naše šasi funguje stále velmi dobře."
"Znovu se prokázalo, že máme opravdu dobré šasi. Uvidíme v Montrealu. Myslím, že budeme mít opět hyper-měkké pneumatiky. Vypadalo to, že naše degradace byla lepší než u ostatních. V Montrealu bude více záležet na výkonu motoru," upozorňuje Ricciardo, jenž má za zády Renault. Ten ve výkonu pohonné jednotky stále zaostává za Mercedesem a Ferrari.
"Pokud bude naše šasi fungovat dobře a bude šetrné k pneumatikám, pak bychom mohli znovu bojovat [o vítězství], ale Monako jako obvykle nahrává našim silným stránkám. Máme letos dvě vítězství, to bych si v únoru nepomyslel. Je to skvělé a pokusíme se v tom pokračovat," dodává pilot Red Bullu.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.