Vítěz Velké ceny Monaka Daniel Ricciardo pochválil šasi Red Bull, které podle něj dokázalo, že je na špici současné Formule 1. Před příštím závodem v Kanadě je optimisticky naladěný, byť tam bude hrát výkon motorů mnohem větší roli.
Podle svého šéfa Christiana Hornera přišel o čtvrtinu výkonu své pohonné jednotky poté, co mu odešel motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K). Na rovince za tunelem byl pak o 26 km/h pomalejší než Sebastian Vettel za ním, ten se ale k útoku i přesto vůbec nedostal.
"Ztratil 25 % výkonu motoru. Kvůli způsobu, jakým tyto motory fungují, to vyhnalo vysoko teploty zadních brzd. Musel chladit brzdy, chladit auto, a Sebastian Vettel mu přitom dýchal na krk. Nemohl si dovolit jedinou chybu, zablokování kol," popisuje šéf Red Bullu.
Ricciardo je přitom stále bez smlouvy pro příští sezónu. Tým by si jej rád udržel, ale on vyčkává a sleduje, jaké by mohl mít koncem roku další možnosti. "Nevím, jestli stoupla jeho cena nebo láska k týmu, nebo obojí," ohodnotil Horner.
Australský pilot poté k rostoucí výkonnosti vozu řekl: "Určitě nám pomohl okruh. Používal jsem po celý závod jen šest rychlostních stupňů, sedmičky a osmičky jsem se ani nedotkl. Myslím, že po celý víkend stejně osmičku nepoužíváme, takže to podle mě dokazuje, že i z ohromnou ztrátou výkonu naše šasi funguje stále velmi dobře."
"Znovu se prokázalo, že máme opravdu dobré šasi. Uvidíme v Montrealu. Myslím, že budeme mít opět hyper-měkké pneumatiky. Vypadalo to, že naše degradace byla lepší než u ostatních. V Montrealu bude více záležet na výkonu motoru," upozorňuje Ricciardo, jenž má za zády Renault. Ten ve výkonu pohonné jednotky stále zaostává za Mercedesem a Ferrari.
"Pokud bude naše šasi fungovat dobře a bude šetrné k pneumatikám, pak bychom mohli znovu bojovat [o vítězství], ale Monako jako obvykle nahrává našim silným stránkám. Máme letos dvě vítězství, to bych si v únoru nepomyslel. Je to skvělé a pokusíme se v tom pokračovat," dodává pilot Red Bullu.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.