Čtyřnásobný mistr světa F1 Lewis Hamilton je rovněž jedním z nejžádanějších pilotů, o které se může strhnout neuvěřitelná přestřelka. Britskému šampionovi totiž na konci této sezóny vyprší kontrakt u stáje Mercedes.
Situace je poněkud nejasná, protože je důležité, z jakého pohledu se na celou věc díváte. Týmový šéf Mercedesu Toto Wolff sice od konce loňské sezóny několikrát opakoval, že obě strany se shodly na podmínkách nové, víceleté smlouvy, ale uteklo pět měsíců a zatím žádné podrobnosti nebyly zveřejněny. Naproti tomu boss Red Bullu Christian Horner se domnívá, že za odkladem uzavření nového kontraktu stojí nadměrné Hamiltonovy požadavky.
Horner se ve čtvrtek na tiskové konferenci u příležitosti Grand Prix Monaka zmínil, že by vše vyřešila jedna pichlavá, konkrétní otázka. "Jediné, co mě napadá v souvislosti se zpožděním zveřejnění nového svazku jsou peníze. Asi to bude groteskní částka, o níž Toto mluví, možná právě ta protočila Nikimu panenky. Jasně, má nákladný životní styl, je čtyřnásobný šampion, takže sotva bude levný. Proto jen mohu předpokládat, že to je pravý důvod oněch průtahů."
Toto Wolff však opakovaně prohlásil, že ze strany Mercedesu nejsou žádné zásadní překážky, které by se objevily mezi týmem a jeho hvězdným pilotem. "Vypadá to legračně, protože debata se poněkud protáhla. Sešli jsme se nad tím, vyřešili některé věci a pak nás pohltila každodenní práce - pro nás po stránce týmové, u Lewise v přípravě na novou sezónu. Ukazuje se, že se těšíme vzájemné velké důvěře, nikdo na nikoho netlačí. Neurčili jsme konkrétní termín, do kterého chceme oznámit uzavření nové smlouvy, ale ujišťuji vás, že nevidím důvod, proč by se to nemohlo stát."
Šestačtyřicetiletý boss týmu opakovaně tvrdil, že je otázkou budoucích měsíců, kdy obě strany zveřejní uspokojivé vyřešení situace. Nicméně v jeho dalším prohlášení bylo cítit, že osten nejistoty může nakonec existovat. "Právě se nacházíme v procesu dokončování. V detailech tak trochu hrajeme e-mailový ping-pong. Nechci mluvit o nějakém přesném datu, protože se pak budete ptát, proč je to zrovna tak a ne jinak, ale nevylučuji, že v budoucích měsících vybereme pro oznámení nějakou hezkou Grand Prix," dodal Wolff.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.