Čtyřnásobný mistr světa F1 Lewis Hamilton je rovněž jedním z nejžádanějších pilotů, o které se může strhnout neuvěřitelná přestřelka. Britskému šampionovi totiž na konci této sezóny vyprší kontrakt u stáje Mercedes.
Situace je poněkud nejasná, protože je důležité, z jakého pohledu se na celou věc díváte. Týmový šéf Mercedesu Toto Wolff sice od konce loňské sezóny několikrát opakoval, že obě strany se shodly na podmínkách nové, víceleté smlouvy, ale uteklo pět měsíců a zatím žádné podrobnosti nebyly zveřejněny. Naproti tomu boss Red Bullu Christian Horner se domnívá, že za odkladem uzavření nového kontraktu stojí nadměrné Hamiltonovy požadavky.
Horner se ve čtvrtek na tiskové konferenci u příležitosti Grand Prix Monaka zmínil, že by vše vyřešila jedna pichlavá, konkrétní otázka. "Jediné, co mě napadá v souvislosti se zpožděním zveřejnění nového svazku jsou peníze. Asi to bude groteskní částka, o níž Toto mluví, možná právě ta protočila Nikimu panenky. Jasně, má nákladný životní styl, je čtyřnásobný šampion, takže sotva bude levný. Proto jen mohu předpokládat, že to je pravý důvod oněch průtahů."
Toto Wolff však opakovaně prohlásil, že ze strany Mercedesu nejsou žádné zásadní překážky, které by se objevily mezi týmem a jeho hvězdným pilotem. "Vypadá to legračně, protože debata se poněkud protáhla. Sešli jsme se nad tím, vyřešili některé věci a pak nás pohltila každodenní práce - pro nás po stránce týmové, u Lewise v přípravě na novou sezónu. Ukazuje se, že se těšíme vzájemné velké důvěře, nikdo na nikoho netlačí. Neurčili jsme konkrétní termín, do kterého chceme oznámit uzavření nové smlouvy, ale ujišťuji vás, že nevidím důvod, proč by se to nemohlo stát."
Šestačtyřicetiletý boss týmu opakovaně tvrdil, že je otázkou budoucích měsíců, kdy obě strany zveřejní uspokojivé vyřešení situace. Nicméně v jeho dalším prohlášení bylo cítit, že osten nejistoty může nakonec existovat. "Právě se nacházíme v procesu dokončování. V detailech tak trochu hrajeme e-mailový ping-pong. Nechci mluvit o nějakém přesném datu, protože se pak budete ptát, proč je to zrovna tak a ne jinak, ale nevylučuji, že v budoucích měsících vybereme pro oznámení nějakou hezkou Grand Prix," dodal Wolff.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.