Honda řeší u Hartleyho dilema, brzké penalizace jsou nevyhnutelné

Brendon Hartley v třetím tréninku před svou havárií
Brendon Hartley v třetím tréninku před svou havárií, foto: Red Bull Content Pool
Petr Hlawiczka 17. května 2018 6:20
Sdílej:

Honda přemýšlí, jak naplánovat výměnu komponent pohonné jednotky u Brendona Hartleyho poté, co jezdec Toro Rosso tvrdě havaroval během tréninku na Velkou cenu Španělska. Penalizace přijdou již brzy.

Novozélandský pilot se při brzdění do zatáčky dotkl levými koly trávy, což jej roztočilo a zadní části narazil tvrdě do bariéry, přetížení dosáhlo 25 G. Mechanici mu vůz do kvalifikace nestihli opravit. Museli mu vyměnit mu převodovku a Honda celý balík pohonné jednotky. U pěti (TC, MGU-H, MGU-K, ES, CE) ze šesti komponent už je na hraně penalizace.

"Přemýšlíme nad možnostmi. Zkontrolujeme havarovanou pohonnou jednotku, zatím to ale vypadá na velké poškození. Honda tedy stanoví možnosti z pohledu pohonné jednotky, a pak budeme spolupracovat s týmem na tom, jak situaci zvládnout. Zatím nevíme, co bude v příštím závodě," popisuje sportovní šéf Hondy Tojoharu Tanabe.

Situace komplikuje fakt, že Honda chce přivézt své první vylepšení pohonné jednotky do Kanady. Vzhledem k její snahám o pokrok v oblasti rekuperace energie to téměř jistě znamená nový motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H). Obvykle to také znamená výměnu turba (TC), s nímž je na společné hřídeli. Pro Hartleyho by to znamenalo posun dozadu o 15 míst (10 + 5).

Je proto otázkou, zda se nechá penalizovat hned v Kanadě, nebo v případě Hartleyho s vylepšením Toro Rosso ještě počká, aby jeho situace s životností komponent v další části sezóny nebyla tak napjatá. Ideální by bylo, pokud by vydržel s díly ze Španělska až do Belgie, kde se dobře předjíždí a kde možná dojde k penalizacím také u soupeřů. Současný motor by ale musel zvládnout osm podniků.

"Opravdu jsem o tom tak dalece ještě nepřemýšlel. Nevím, co to znamená z pohledu nových dílů, které jsme nasadili," komentoval svou situaci Hartley, jenž může beztrestně vyměnit už jen motor s vnitřním spalováním (ICE).

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.