Honda přemýšlí, jak naplánovat výměnu komponent pohonné jednotky u Brendona Hartleyho poté, co jezdec Toro Rosso tvrdě havaroval během tréninku na Velkou cenu Španělska. Penalizace přijdou již brzy.
Novozélandský pilot se při brzdění do zatáčky dotkl levými koly trávy, což jej roztočilo a zadní části narazil tvrdě do bariéry, přetížení dosáhlo 25 G. Mechanici mu vůz do kvalifikace nestihli opravit. Museli mu vyměnit mu převodovku a Honda celý balík pohonné jednotky. U pěti (TC, MGU-H, MGU-K, ES, CE) ze šesti komponent už je na hraně penalizace.
"Přemýšlíme nad možnostmi. Zkontrolujeme havarovanou pohonnou jednotku, zatím to ale vypadá na velké poškození. Honda tedy stanoví možnosti z pohledu pohonné jednotky, a pak budeme spolupracovat s týmem na tom, jak situaci zvládnout. Zatím nevíme, co bude v příštím závodě," popisuje sportovní šéf Hondy Tojoharu Tanabe.
Situace komplikuje fakt, že Honda chce přivézt své první vylepšení pohonné jednotky do Kanady. Vzhledem k její snahám o pokrok v oblasti rekuperace energie to téměř jistě znamená nový motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H). Obvykle to také znamená výměnu turba (TC), s nímž je na společné hřídeli. Pro Hartleyho by to znamenalo posun dozadu o 15 míst (10 + 5).
Je proto otázkou, zda se nechá penalizovat hned v Kanadě, nebo v případě Hartleyho s vylepšením Toro Rosso ještě počká, aby jeho situace s životností komponent v další části sezóny nebyla tak napjatá. Ideální by bylo, pokud by vydržel s díly ze Španělska až do Belgie, kde se dobře předjíždí a kde možná dojde k penalizacím také u soupeřů. Současný motor by ale musel zvládnout osm podniků.
"Opravdu jsem o tom tak dalece ještě nepřemýšlel. Nevím, co to znamená z pohledu nových dílů, které jsme nasadili," komentoval svou situaci Hartley, jenž může beztrestně vyměnit už jen motor s vnitřním spalováním (ICE).
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.