V historii F1 známe mnoho případů, kdy piloti museli v kokpitu překonávat potíže různého charakteru a kvůli nim se nemohli plně soustředit na vlastní výkon. Do této dlouhé řady se po Grand Prix Španělska zařadil i Sergej Sirotkin.
Ruský pilot po závodě prohlásil, že musel vynaložit veškeré síly, aby dojel k šachovnicové vlajce. Jeho vstup do závodu příliš nepoznamenala penalizace tří míst za incident z Baku, odstartoval díky problémům Brendona Hartleye z 19. příčky a hned v úvodu zažil první dramatickou chvíli, když se musel proplést kritickým místem po Grosjeanově havárii.
"Měl jsem dobrý start, dobře jsem se odpíchl, ale pochopitelně jsem se ocitl v zatáčce 3 přímo uprostřed dění. Ocitl jsem se v tu chvíli v situaci, kdy jsem přesně nevěděl, kam jedu. No a pak jsem začal bojovat s... no, řekněme to tak, abychom nikoho neurazili - s problémem týkajícím se pohodlí mé sedačky. Mám ji od začátku roku a nikdy nebyl důvod ji pořádně prohlédnout a vylepšit, až před tímto závodem... udělali jsme pár změn a nejsem si jistý, že byly správné. Pro mě to byl nejtvrdší závod, jaký jsem doposud absolvoval. Bylo to skutečně obtížné, ze všech sil jsem se snažil... vydržet v autě," popsal Sirotkin své problémy.
Během fáze virtuálního safety caru, když Esteban Ocon odstavil mezi zatáčkami 4. a 5. svou Force Indii, Sirotkinovy problémy vygradovaly a Rus předvedl hodiny, které naštěstí pro jeho působení v závodě neznamenaly předčasný konec. Naštěstí?
"Na této trati se špatně předjíždí, to je zřejmé. Nebyl to nejlepší závod provázený nepohodlím - cítil jsem se opravdu hodně mizerně. V závodě mi to vůbec nepomohlo, chybělo mi soustředění a z toho pramenila moje chyba po restartu, kdy jsem se otočil. Nakonec jsem přežil až do konce," pokračuje Sirotkin.
Ony hodiny přinutily pilota Williamsu, aby zajel do boxů pro nové pneumatiky, takže se ocitl na dosah vedoucích závodníků a modré vlajky ho nutily nadále zpomalovat. I proto nabral tři kola ztráty a na předposledního Ericssona ztrácel celý okruh. Sergej však prohlásil, že náprava špatné ergonomie na zádi jeho vozu probíhá dobře a s nadějí vyhlíží závod v Monaku.
"Dokonce i teď, nějakých 40 minut po prohlídce v garáži, což je opravdu zvláštní, jsme našli nějaké zajímavé možnosti, které by se daly vylepšit. Takže myslím, že v Monaku to pro nás bude podstatně jednodušší, než jak tomu bylo dnes," dodává Sirotkin.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.