Sirotkina v Barceloně sužovaly velice specifické problémy

Sergej Sirotkin měl ve Španělsku zvláštní potíže
Sergej Sirotkin měl ve Španělsku zvláštní potíže, foto: Williams F1 Team
Robert RoBertino Pavelka 14. května 2018 11:15
Sdílej:

V historii F1 známe mnoho případů, kdy piloti museli v kokpitu překonávat potíže různého charakteru a kvůli nim se nemohli plně soustředit na vlastní výkon. Do této dlouhé řady se po Grand Prix Španělska zařadil i Sergej Sirotkin.

Ruský pilot po závodě prohlásil, že musel vynaložit veškeré síly, aby dojel k šachovnicové vlajce. Jeho vstup do závodu příliš nepoznamenala penalizace tří míst za incident z Baku, odstartoval díky problémům Brendona Hartleye z 19. příčky a hned v úvodu zažil první dramatickou chvíli, když se musel proplést kritickým místem po Grosjeanově havárii.

"Měl jsem dobrý start, dobře jsem se odpíchl, ale pochopitelně jsem se ocitl v zatáčce 3 přímo uprostřed dění. Ocitl jsem se v tu chvíli v situaci, kdy jsem přesně nevěděl, kam jedu. No a pak jsem začal bojovat s... no, řekněme to tak, abychom nikoho neurazili - s problémem týkajícím se pohodlí mé sedačky. Mám ji od začátku roku a nikdy nebyl důvod ji pořádně prohlédnout a vylepšit, až před tímto závodem... udělali jsme pár změn a nejsem si jistý, že byly správné. Pro mě to byl nejtvrdší závod, jaký jsem doposud absolvoval. Bylo to skutečně obtížné, ze všech sil jsem se snažil... vydržet v autě," popsal Sirotkin své problémy.

Během fáze virtuálního safety caru, když Esteban Ocon odstavil mezi zatáčkami 4. a 5. svou Force Indii, Sirotkinovy problémy vygradovaly a Rus předvedl hodiny, které naštěstí pro jeho působení v závodě neznamenaly předčasný konec. Naštěstí?

"Na této trati se špatně předjíždí, to je zřejmé. Nebyl to nejlepší závod provázený nepohodlím - cítil jsem se opravdu hodně mizerně. V závodě mi to vůbec nepomohlo, chybělo mi soustředění a z toho pramenila moje chyba po restartu, kdy jsem se otočil. Nakonec jsem přežil až do konce," pokračuje Sirotkin.

Ony hodiny přinutily pilota Williamsu, aby zajel do boxů pro nové pneumatiky, takže se ocitl na dosah vedoucích závodníků a modré vlajky ho nutily nadále zpomalovat. I proto nabral tři kola ztráty a na předposledního Ericssona ztrácel celý okruh. Sergej však prohlásil, že náprava špatné ergonomie na zádi jeho vozu probíhá dobře a s nadějí vyhlíží závod v Monaku.

"Dokonce i teď, nějakých 40 minut po prohlídce v garáži, což je opravdu zvláštní, jsme našli nějaké zajímavé možnosti, které by se daly vylepšit. Takže myslím, že v Monaku to pro nás bude podstatně jednodušší, než jak tomu bylo dnes," dodává Sirotkin.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.