V historii F1 známe mnoho případů, kdy piloti museli v kokpitu překonávat potíže různého charakteru a kvůli nim se nemohli plně soustředit na vlastní výkon. Do této dlouhé řady se po Grand Prix Španělska zařadil i Sergej Sirotkin.
Ruský pilot po závodě prohlásil, že musel vynaložit veškeré síly, aby dojel k šachovnicové vlajce. Jeho vstup do závodu příliš nepoznamenala penalizace tří míst za incident z Baku, odstartoval díky problémům Brendona Hartleye z 19. příčky a hned v úvodu zažil první dramatickou chvíli, když se musel proplést kritickým místem po Grosjeanově havárii.
"Měl jsem dobrý start, dobře jsem se odpíchl, ale pochopitelně jsem se ocitl v zatáčce 3 přímo uprostřed dění. Ocitl jsem se v tu chvíli v situaci, kdy jsem přesně nevěděl, kam jedu. No a pak jsem začal bojovat s... no, řekněme to tak, abychom nikoho neurazili - s problémem týkajícím se pohodlí mé sedačky. Mám ji od začátku roku a nikdy nebyl důvod ji pořádně prohlédnout a vylepšit, až před tímto závodem... udělali jsme pár změn a nejsem si jistý, že byly správné. Pro mě to byl nejtvrdší závod, jaký jsem doposud absolvoval. Bylo to skutečně obtížné, ze všech sil jsem se snažil... vydržet v autě," popsal Sirotkin své problémy.
Během fáze virtuálního safety caru, když Esteban Ocon odstavil mezi zatáčkami 4. a 5. svou Force Indii, Sirotkinovy problémy vygradovaly a Rus předvedl hodiny, které naštěstí pro jeho působení v závodě neznamenaly předčasný konec. Naštěstí?
"Na této trati se špatně předjíždí, to je zřejmé. Nebyl to nejlepší závod provázený nepohodlím - cítil jsem se opravdu hodně mizerně. V závodě mi to vůbec nepomohlo, chybělo mi soustředění a z toho pramenila moje chyba po restartu, kdy jsem se otočil. Nakonec jsem přežil až do konce," pokračuje Sirotkin.
Ony hodiny přinutily pilota Williamsu, aby zajel do boxů pro nové pneumatiky, takže se ocitl na dosah vedoucích závodníků a modré vlajky ho nutily nadále zpomalovat. I proto nabral tři kola ztráty a na předposledního Ericssona ztrácel celý okruh. Sergej však prohlásil, že náprava špatné ergonomie na zádi jeho vozu probíhá dobře a s nadějí vyhlíží závod v Monaku.
"Dokonce i teď, nějakých 40 minut po prohlídce v garáži, což je opravdu zvláštní, jsme našli nějaké zajímavé možnosti, které by se daly vylepšit. Takže myslím, že v Monaku to pro nás bude podstatně jednodušší, než jak tomu bylo dnes," dodává Sirotkin.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.