Ve druhém závodě sezóny předvedla stáj Toro Rosso vynikající výsledek a Pierre Gasly se mohl těšit ze senzačního čtvrtého místa. Jenže v dalších dvou závodech vozy z Faenzy na výborné umístění nenavázaly. A úspěšný pilot z Bahrajnu hledá příčiny.
Francouzský pilot se při analýze vyjádřil, že není schopen pochopit tak drastický propad od Grand Prix Bahrajnu. Podle jeho názoru ale nelze spatřovat problémy jen v oblasti pohonné jednotky. Honda nenese za stávající situaci plnou odpovědnost.
"Je to pro nás opravdu hodně těžké, protože poslední dva závodní víkendy byly z hlediska výkonnosti opravdu komplikované. Věděli jsme, že jak v Číně, tak v Baku jsou jedny z nejdelších rovinek v celém šampionátu. My ale nejsme konkurenceschopní ani v oblasti podvozku. Srovnání snese jen brzdění, ale poté zmizí veškerý přítlak a nám chybí tempo. Musíme přijít na to, proč tomu tak je. Nechápu, jak potom máme usilovat o lepší výsledky, jak představit auto s dobrým vyvážením a potenciálem pro další okruhy, které nás čekají," stěžuje si Gasly.
Jeho týmový kolega Brendon Hartley udržel v Baku zplihlou zástavu Toro Rosso nad hlavou v podobě desátého místa a zisku bodu, ale také on je rozladěn z kolísavé formy vozů a stejně jako pro Gaslyho i on takové změny nedokáže pochopit.
"Nevím. Přál bych si o tom vědět víc. Hlavní otázkou je, proč jsme v Bahrajnu byli tak rychlí. Pierre tam udělal výsledek, já jsem jel také velice dobře, ale bez efektu. Na kolísání výkonnosti nemám odpověď a myslím, že musíme najít nějaké řešení. Ale také jde jen o pár týdnů starou záležitost," popisuje situaci Hartley.
Gasly si nejvíc stěžoval na "docela obtížnou" práci s pohonnou jednotkou, trápila prý celý tým. Šéf Hondy Tojoharu Tanabe připustil, že japonský dodavatel agregátů má určité potíže s nedostatkem výkonu.
"Poslední závodní víkend byl opět velmi obtížný. Odstup v kvalifikaci - hlavně v případě Gaslyho - nebyl tak dramatický, pozici ovlivnila nehoda, ale v závodě nebylo naše tempo bůhvíjaké, musíme provést důkladnou analýzu dat a poté vyhodnotit příčiny toho, proč jsme nebyli rychlí. Týká se to hlavně oblasti energie a samotného výkonu motoru," vysvětlil Tanabe.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.