Ve druhém závodě sezóny předvedla stáj Toro Rosso vynikající výsledek a Pierre Gasly se mohl těšit ze senzačního čtvrtého místa. Jenže v dalších dvou závodech vozy z Faenzy na výborné umístění nenavázaly. A úspěšný pilot z Bahrajnu hledá příčiny.
Francouzský pilot se při analýze vyjádřil, že není schopen pochopit tak drastický propad od Grand Prix Bahrajnu. Podle jeho názoru ale nelze spatřovat problémy jen v oblasti pohonné jednotky. Honda nenese za stávající situaci plnou odpovědnost.
"Je to pro nás opravdu hodně těžké, protože poslední dva závodní víkendy byly z hlediska výkonnosti opravdu komplikované. Věděli jsme, že jak v Číně, tak v Baku jsou jedny z nejdelších rovinek v celém šampionátu. My ale nejsme konkurenceschopní ani v oblasti podvozku. Srovnání snese jen brzdění, ale poté zmizí veškerý přítlak a nám chybí tempo. Musíme přijít na to, proč tomu tak je. Nechápu, jak potom máme usilovat o lepší výsledky, jak představit auto s dobrým vyvážením a potenciálem pro další okruhy, které nás čekají," stěžuje si Gasly.
Jeho týmový kolega Brendon Hartley udržel v Baku zplihlou zástavu Toro Rosso nad hlavou v podobě desátého místa a zisku bodu, ale také on je rozladěn z kolísavé formy vozů a stejně jako pro Gaslyho i on takové změny nedokáže pochopit.
"Nevím. Přál bych si o tom vědět víc. Hlavní otázkou je, proč jsme v Bahrajnu byli tak rychlí. Pierre tam udělal výsledek, já jsem jel také velice dobře, ale bez efektu. Na kolísání výkonnosti nemám odpověď a myslím, že musíme najít nějaké řešení. Ale také jde jen o pár týdnů starou záležitost," popisuje situaci Hartley.
Gasly si nejvíc stěžoval na "docela obtížnou" práci s pohonnou jednotkou, trápila prý celý tým. Šéf Hondy Tojoharu Tanabe připustil, že japonský dodavatel agregátů má určité potíže s nedostatkem výkonu.
"Poslední závodní víkend byl opět velmi obtížný. Odstup v kvalifikaci - hlavně v případě Gaslyho - nebyl tak dramatický, pozici ovlivnila nehoda, ale v závodě nebylo naše tempo bůhvíjaké, musíme provést důkladnou analýzu dat a poté vyhodnotit příčiny toho, proč jsme nebyli rychlí. Týká se to hlavně oblasti energie a samotného výkonu motoru," vysvětlil Tanabe.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.