Sergio Pérez se nechal slyšet, že Force India nezískala podium v GP Ázerbájdžánu náhodou. Mexičanovi pomohla zastávka po prvním kole pro nový nos. Po ní se Pérez propadl až na 15. místo, z něj se ale vyškrábal až na 3. příčku. Na trati předjel dokonce Ferrari se Sebastianem Vettelem za volantem - musíme ale zmínit, že Němec se potýkal s vibracemi z probrždění v zatáčce číslo 1.
Sergio Pérez získal pro Force Indii již páté třetí místo od roku 2014, kdy do týmu přišel: "Jasně, tento výsledek ovlivnila spousta věci, které se staly. Ale není náhodou, že jsme vždy připraveni využít příležitostí, které se nám nabízejí. Upřímně, zde [o pódia] bychom bojovat neměli. Měli bychom se pohybovat ve středu pole.
Díky tomuto výsledku jsme se přiblížili k Renaultu. Myslím, že jsme zcela jistě čtvrtým nejlepším týmem." Otmar Szafnauer připomněl, že vloni se na této trati růžové vozy srazily: "Vloni jsme měli rychlost na to, abychom měli obě auta na podium, avšak kolidovali jsme a zahodili ten výsledek. Letos jsme měli během prvního kola hned dva incidenty.
Jeden znamenal pro Estebana konečnou. Během druhého jsme přišli o celou boční část předního křídla u Sergia. Poškozen byl i difuzor, proto jsme museli zajet a vyměnit přední přítlačné křídlo. Sergio byl pak velmi dobrý, myslím, že jeho předjížděcí manévr na Strolla byl skvělý. Oni mají stejný motor jako my, takže nikdo neměl výhodu.
Bottase pak zastavil defekt, ale i tak jsme se museli dostat před Vettela. Možná měl probržděnou plošku na pneumatice, ale i tak na konci závodu zajížděl Sergio takové časy, jako nikdo jiný. Proto si podium zaslouží," věří šéf traťových operací Szafnauer.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.