Honda chce zanalyzovat výkonnost vozu Toro Rosso a své pohonné jednotky, aby i v dalších závodech mohla předvádět podobné výkony jako v Bahrajnu, kde dojel Pierre Gasly na čtvrtém místě.
Po náročném startu v Austrálii přišel v Bahrajnu šok, když Gasly postoupil do poslední části kvalifikace, zajel v ní 6. nejrychlejší čas a v závodě o den později si svou pozici po odpadnutí obou Red Bullů ještě o 2 příčky vylepšil. "Tak dobrý výsledek se špatným motorem nedosáhnete," pochválil tehdy Hondu.
Jenže minulý víkend v Číně z toho bylo po vzájemné kolizi s týmovým kolegou zas jen 18. místo, přičemž Brendon Hartley do cíle kvůli problému s převodovkou nedojel. Slavné to nebylo ani v sobotní kvalifikaci - Gasly vypadl hned v první části a Novozélanďan si v Q2 připsal nejhorší čas.
Hondě proměnlivá výkonnost vrtá v hlavě: "Myslím, že výsledek v Číně můžeme připsat balíku Toro Rosso - Honda. Nedokážu říci, jestli to bylo dáno spíše šasi či pohonnou jednotkou. Proto musíme pochopit a prošetřit příčiny," říká technický ředitel japonského výrobce motorů Tojoharu Tanabe.
"Potřebujeme zanalyzovat to, co se stalo v Číně, a také to, co se stalo v Bahrajnu. Proč se to stalo v Číně a proč v Bahrajnu. A pak si myslím, že stanovíme plán pro budoucnost," pokračuje Tanabe, který zatím těžko hledá odpovědi na výsledky, které jsou zatím jako na houpačce.
Honda v Melbourne zaznamenala problémy se svým MGU-H, které v obou vozech společně s turbem vyměnila (a Gaslymu i spalovací motor (ICE)). Od té doby podle něj ale pohonná jednotka šlapala v Bahrajnu i v Číně bez potíží.
"Zatím jsme v datech nezpozorovali žádné potíže. Hardware pošleme zpět do Sakury na údržbu, a potom se na něj podíváme. Z hlediska dat nemáme žádné obavy. Momentálně jsme s naším vylepšeným MGU-H spokojeni," říká Tanabe po úpravě tohoto motorgenerátoru. U jeho nové specifikace šlo ale spíše o spolehlivost než o výkon.
Obavy o spolehlivost? Moc ne, ale...Všímá si i posledních potíží u Renaultu v Číně a uvědomuje si, že Honda musí být na spolehlivosti neustále pracovat. "Jedno ICE má odjeto tři závody, jedno dva. MGU-H pak mají dva závody, takže jsme s komponenty ujeli stále jen dva nebo tři závody. Současná situace znamená, že si neděláme moc starosti o spolehlivost, ale snadno se můžete dostat do nečekané situace, proto si musíme dávat pozor a nemůžeme být příliš spokojeni."
"Je mi velmi líto, že měl Renault problém," vrací se k tréninku v Číně, kdy Danielovi Ricciardovi odešlo turbo, a tak mu francouzský tým vyměnil raději kompletní pohonnou jednotku. Mechanici začali pracovat už v průběhu třetího tréninku a australský pilot stihl na poslední chvíli vyrazit do kvalifikace. Byly to nervy, ale v neděli se potom dočkali zadostiučinění v podobě vítězství ve velké ceně. Nové MGU-H dostali před 3. tréninkem i oba piloti továrního týmu - Nico Hülkenberg a Carlos Sainz.
"Je možné, že se nám v budoucnu stane stejná věc, nikdy nevíte. Ale pravidla jsou pravidla a my se jich musíme držet. Je to těžké, všichni výrobci se však snaží těchto pravidel kvůli spolehlivosti držet," dodává Tanabe.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.