Honda chce zanalyzovat výkonnost vozu Toro Rosso a své pohonné jednotky, aby i v dalších závodech mohla předvádět podobné výkony jako v Bahrajnu, kde dojel Pierre Gasly na čtvrtém místě.
Po náročném startu v Austrálii přišel v Bahrajnu šok, když Gasly postoupil do poslední části kvalifikace, zajel v ní 6. nejrychlejší čas a v závodě o den později si svou pozici po odpadnutí obou Red Bullů ještě o 2 příčky vylepšil. "Tak dobrý výsledek se špatným motorem nedosáhnete," pochválil tehdy Hondu.
Jenže minulý víkend v Číně z toho bylo po vzájemné kolizi s týmovým kolegou zas jen 18. místo, přičemž Brendon Hartley do cíle kvůli problému s převodovkou nedojel. Slavné to nebylo ani v sobotní kvalifikaci - Gasly vypadl hned v první části a Novozélanďan si v Q2 připsal nejhorší čas.
Hondě proměnlivá výkonnost vrtá v hlavě: "Myslím, že výsledek v Číně můžeme připsat balíku Toro Rosso - Honda. Nedokážu říci, jestli to bylo dáno spíše šasi či pohonnou jednotkou. Proto musíme pochopit a prošetřit příčiny," říká technický ředitel japonského výrobce motorů Tojoharu Tanabe.
"Potřebujeme zanalyzovat to, co se stalo v Číně, a také to, co se stalo v Bahrajnu. Proč se to stalo v Číně a proč v Bahrajnu. A pak si myslím, že stanovíme plán pro budoucnost," pokračuje Tanabe, který zatím těžko hledá odpovědi na výsledky, které jsou zatím jako na houpačce.
Honda v Melbourne zaznamenala problémy se svým MGU-H, které v obou vozech společně s turbem vyměnila (a Gaslymu i spalovací motor (ICE)). Od té doby podle něj ale pohonná jednotka šlapala v Bahrajnu i v Číně bez potíží.
"Zatím jsme v datech nezpozorovali žádné potíže. Hardware pošleme zpět do Sakury na údržbu, a potom se na něj podíváme. Z hlediska dat nemáme žádné obavy. Momentálně jsme s naším vylepšeným MGU-H spokojeni," říká Tanabe po úpravě tohoto motorgenerátoru. U jeho nové specifikace šlo ale spíše o spolehlivost než o výkon.
Obavy o spolehlivost? Moc ne, ale...Všímá si i posledních potíží u Renaultu v Číně a uvědomuje si, že Honda musí být na spolehlivosti neustále pracovat. "Jedno ICE má odjeto tři závody, jedno dva. MGU-H pak mají dva závody, takže jsme s komponenty ujeli stále jen dva nebo tři závody. Současná situace znamená, že si neděláme moc starosti o spolehlivost, ale snadno se můžete dostat do nečekané situace, proto si musíme dávat pozor a nemůžeme být příliš spokojeni."
"Je mi velmi líto, že měl Renault problém," vrací se k tréninku v Číně, kdy Danielovi Ricciardovi odešlo turbo, a tak mu francouzský tým vyměnil raději kompletní pohonnou jednotku. Mechanici začali pracovat už v průběhu třetího tréninku a australský pilot stihl na poslední chvíli vyrazit do kvalifikace. Byly to nervy, ale v neděli se potom dočkali zadostiučinění v podobě vítězství ve velké ceně. Nové MGU-H dostali před 3. tréninkem i oba piloti továrního týmu - Nico Hülkenberg a Carlos Sainz.
"Je možné, že se nám v budoucnu stane stejná věc, nikdy nevíte. Ale pravidla jsou pravidla a my se jich musíme držet. Je to těžké, všichni výrobci se však snaží těchto pravidel kvůli spolehlivosti držet," dodává Tanabe.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.