Carlos Sainz připouští, že pro něj u Red Bullu v budoucnu už nemusí být místo. U Renaultu, kam jej rakouský tým zapůjčil, je ale zatím celkem spokojený.
Po období frustrace u Toro Rosso mu vedení Red Bullu umožnilo přestoupit k Renaultu, čímž kompenzovalo zrušení odběru francouzských pohonných jednotek, protože jejich B-tým přešel na Hondě a stal se tak jejím továrním týmem místo McLarenu.
Red Bull si tak chtěl udržet otevřené možnosti pro rok 2019 a dále, jelikož letos končí Danielovi Ricciardovi smlouva a zatím není jasné, zda bude u týmu i příští sezónu pokračovat. A tak Sainz, jenž nyní jezdí za Renault po boku Nica Hülkenberga, nevylučuje, že bude se stájí z Enstone pokračovat i v příštích letech.
"Má budoucnost může být určitě spojena s Renaultem a já jsem na to připravený, až to přijde. Mám ho rád, obzvlášť proto, že se tým posunuje kupředu. Přicházejí investice a mechanici a inženýři zkrátka tu atmosféru vnímají," popisuje Sainz.
S Renaultem jsou nyní na páté pozici v šampionátu, ale osobně se mu proti jeho týmovému kolegovi v úvodu sezóny moc nedaří - zatím prohrál všechny tři letošní kvalifikace, ve velkých cenách dojel vždy až za ním a nasbíral jen 3 body. Hülkenberg jich má 22.
S mladým Španělem je tým nicméně spokojený. "Věděli jsme, že to byl risk," komentuje loňské angažování Sainze poradce Renaultu Alain Prost. "Je však lepší takto riskovat. Pro tým je důležité dělat pokroky. Šlo o rozhodnutí, které pro tým a pro Nica bylo dobré, jelikož můžete vidět, že to teď přispělo ke zvýšení jeho úrovně."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.